Swarovski Crystal Business: 1,8 mld euro przychodów w 2022 r.

2023-03-10 | 16:58

Pierwsze sukcesy transformacji rozpoczętej w 2020 roku potwierdzają strategiczny kierunek, jakim jest umocnienie ikonicznego dziedzictwa marki. Grupa z ufnością spogląda na rok 2023, stawiając na ekscytujące projekty biżuterii, nową kolekcję created diamonds oraz zróżnicowane doświadczenia zakupowe, aby zachwycić klientów na całym świecie, co jest częścią nowej strategii LUXignite.

Rodzinna firma Swarovski Crystal Business ogłosiła swoje wyniki za rok finansowy kończący się 31 grudnia 2022 roku.
Firma odnotowała znaczny wzrost o +10% do 1 830 mln euro w porównaniu z rokiem poprzednim i po trzech latach strat odniosła bardzo wyraźną poprawę, zbliżając się do granicy zysków przy bardzo zmiennych warunkach geopolitycznych i makroekonomicznych.

Wyniki z 2022 r. zaczynają pokazywać efekty strategii opartej na projektowaniu produktów, mającej na celu potwierdzenie ikonicznego dziedzictwa SWAROVSKI w dzisiejszym duchu, a także postępy w transformacji modelu biznesowego, obejmującej tworzenie produktów, uproszczenie organizacji i rozwój marki.

- Te napawające optymizmem wyniki potwierdzają, że kierunek strategiczny jest właściwy, a nasza ikoniczna marka i produkt mają niezwykły potencjał. Dziękuję wszystkim pracownikom i partnerom SWAROVSKI na całym świecie za ich wzorowe zaangażowanie, a akcjonariuszom rodziny za silne wsparcie. Rozpoczynamy interesujący start na wszystkich rynkach, w tym w Chinach, a naszym celem w 2023 roku będzie ścisła realizacja naszej nowej strategii i planu biznesowego LUXignite, z naciskiem na innowacje produktowe i dalsze inwestycje w naszą sieć detaliczną i kluczowe momenty marki

- mówi Alexis Nasard, CEO od lipca 2022 roku.

Najsilniejszy wzrost od siedmiu lat

Biznes odnotował kompleksowy wzrost w 2022 roku we:

  • wszystkich głównych kategoriach produktowych, na czele z biżuterią na poziomie +15%,
  • wszystkich kategoriach biznesowych, ze sprzedażą detaliczną na poziomie +13% i kryształami B2B na poziomie +5%,
  • rynków z wyłączeniem Chin na poziomie +18%,
  • wszystkich kanałów, w tym +5% online, który stanowi 20% biznesu detalicznego.

Znaczne zmniejszenie strat z poprzedniego roku nastąpiło w dużej mierze w wyniku poprawy marży brutto zgodnie ze strategią podniesienia marki, wzrostu sprzedaży oraz oszczędności kosztów operacyjnych, które będą kontynuowane w 2023 roku, aby powrócić do zrównoważonego poziomu zysków.

Nowe kolekcje i koncepcje sprzedaży detalicznej

Nowe kolekcje biżuterii, koncepcje sprzedaży detalicznej WonderLux i WonderColor oraz kampanie reklamowe z udziałem Belli Hadid, których pomysłodawczynią jest dyrektor kreatywna Giovanna Engelbert, podniosły rangę firmy SWAROVSKI i sprawiły, że w 2022 roku znalazła się ona w centrum uwagi. Pozycję tę wzmocniły także nowe współprace z luksusowymi markami, takimi jak Aquazzura, oraz z długoletnimi partnerami z branży motoryzacyjnej, takimi jak BMW — w przypadku nowej serii 7 — oraz nowa, dziesięcioletnia umowa licencyjna z EssilorLuxottica dotycząca okularów.

Tagi: Alexis Nasard Podsumowania i wyniki finansowe Swarovski
Oceń artykuł:

Źródło: Swarovski

Swarovski Crystal Business: 1,8 mld euro przychodów w 2022 r.

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.