Wyniki finansowe Swarovski Crystal Business 2023

2024-03-20 | 08:35

Kolejny rok silnych postępów z wynikiem na poziomie dwucyfrowym w stosunku do poprzedniego roku, potwierdzający nowy kierunek strategiczny i prowadzący do wzrostu atrakcyjności marki, ekscytujących kolekcji produktów i radości z zakupów.

Rodzinna firma Swarovski Crystal Business ogłosiła dziś wyniki finansowe za rok rozliczeniowy kończący się 31 grudnia 2023 roku.

Firma odnotowała solidny i szeroko zakrojony wzrost o +4% do 1 832 mln euro w porównaniu z rokiem poprzednim, opierając się na solidnym +10% wzroście porównywalnym*, znacznie powyżej wzrostu rynkowego na spowalniającym rynku dóbr luksusowych oraz w niestabilnym środowisku geopolitycznym i makroekonomicznym. EBIT przed odliczeniem kosztów restrukturyzacji powrócił na dodatnie saldo po raz pierwszy od 2019 r., pomimo znacznego niekorzystnego wpływu kursów walutowych. Mocny czwarty kwartał miał kluczowe znaczenie dla poprawy ogólnych wyników w 2023 r., przy wzroście sprzedaży o +9% i EBIT przed kosztami restrukturyzacji sięgającym najwyższego poziomu od 3. kwartału 2018 r.

Wyniki za 2023 r. potwierdzają słuszność strategicznego kierunku firmy Swarovski, mającego na celu umocnienie jej wyjątkowego dziedzictwa we współczesnym duchu, a także trwającej transformacji modelu biznesowego.

- Te doskonałe wyniki jeszcze bardziej potwierdzają trafność strategii LUXignite oraz nieprzemijającą siłę naszej kultowej marki i wyjątkowego savoir-faire. Jestem bardzo wdzięczny pracownikom i partnerom SWAROVSKI na całym świecie za ich pasję i zaangażowanie, a zarządowi i akcjonariuszom za ich niezachwiane wsparcie - mówi CEO Alexis Nasard. - W 2024 roku skupimy się na konsekwentnej realizacji naszej strategii, kładąc nacisk na niezwykłą kreatywność w naszych kolekcjach produktów i komunikacji, a także na dalsze inwestycje w naszą sieć detaliczną i najważniejsze momenty związane z marką.

Wzrost organiczny na szeroką skalę w 2023 r.

 wszystkie kategorie biznesowe, w tym sprzedaż detaliczna wzrosła o +4%, a kryształy B2B o +5%.
 wszystkie główne kategorie produktów, na czele z biżuterią, która wzrosła o +6%.
 wszystkie 10 największych rynków osiągnęło wzrost w ujęciu analogicznym do poprzedniego roku, a sprzedaż w czołowych miastach wzrosła o +13%.
 wzrost sprzedaży omnichannel: off-line o +5% i on-line o +4%, przy wzroście swarovski.com o +11%.
 silny wzrost rentowności sklepów o +36%.

Znacząca poprawa zysków i środków pieniężnych

Firma osiągnęła dodatni wynik EBIT przed kosztami restrukturyzacji pomimo negatywnego wpływu niekorzystnych zmian kursów walutowych, jednocześnie osiągając znaczną poprawę pozycji zadłużenia netto. Udało się to, dzięki  zwiększonemu generowaniu przepływów pieniężnych, a także wzrostowi i poprawie dynamiki operacyjnej.

Ekscytujące kolekcje, koncepcje sprzedaży detalicznej i ważne momenty dla marki

Biżuteria i kolekcja dla domu marki, kampanie promocyjne i ciągłe podnoszenie poziomu sprzedaży detalicznej pod kierownictwem dyrektor kreatywnej Swarovski, Giovanny Engelbert, nieustannie wzmacniały wartość marki i jej pozycję jako ikony Pop Luxury.

Ponadto rok 2023 przyniósł szereg nowych rozdziałów w 128-letniej historii marki, z olśniewającymi nowymi flagowymi sklepami w Nowym Jorku i Seulu, a także udaną współpracą ze SKIMS i wprowadzeniem nowej kolekcji okularów we współpracy z partnerem EssilorLuxottica, co jeszcze bardziej poszerzyło zasięg firmy. Ponadto przełomowa wystawa Masters of Light - From Vienna to Shanghai była prawdziwym świętem savoir-faire i bogatego dziedzictwa marki. Po stronie produktów, kultowa kolekcja Millenia nadal wykazywała stały wzrost, a wprowadzenie nowej kolekcji Galaxy w ramach Swarovski Created Diamonds, inspirowanej początkami kosmosu, stanowiło kolejny krok w zaangażowaniu w diamenty hodowane laboratoryjnie.

W rezultacie marka doświadczyła silnego wzrostu pożądania i atrakcyjności wśród Millenialsów i GenZ.

2024

W 2024 r. firma skupi się na utrzymaniu i przyspieszeniu rentownego wzrostu jako integralnej części transformacji LUXignite, przy jednoczesnym dalszym podnoszeniu marki, ulepszaniu doświadczeń zakupowych i utrzymywaniu dyscypliny finansowej.

Tagi: Alexis Nasard Podsumowania i wyniki finansowe Swarovski
Oceń artykuł:

Źródło: Swarovski

Wyniki finansowe Swarovski Crystal Business 2023

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.