Dobry pracownik jest przeszkolony i świadomy

2020-03-02 | 14:00

Zarządzanie dużą siecią sklepów detalicznych to przedsięwzięcie, które wymaga przede wszystkim doskonałych umiejętności komunikacyjnych, niezbędnych w procesie zarządzania dużą grupą pracowników. Zdolność motywowania i angażowania współpracowników to klucz do sukcesu. Bazą są również: umiejętne planowanie i konsekwencja w egzekwowaniu zadań, a także doskonałe zarządzanie w czasie. Silna osobowość, cechy lidera, umiejętność przewodzenia innym są kluczowe - uważa Łukasz Kowalczyk, Zastępca Dyrektora Sprzedaży ds. B2C sieci VIVE Profit.

Manager zarządzający siecią sklepów detalicznych musi łączyć kompetencje dobrego handlowca – wnikliwie obserwującego rynek, marketingowca – stawiającego dalekosiężne cele, stratega – umiejętnie wyznaczającego kierunki rozwoju, taktyka – skutecznie realizującego zadania i rzecznika prasowego – reagującego na potencjalne sytuacje kryzysowe. 

Dobra relacja firmy z pracownikiem to od zawsze czynnik niezbędny do prawidłowego rozwoju przedsiębiorstwa. Jest to współpraca obustronna, w której każda ze stron oczekuje zaangażowania, zrozumienia i wsparcia. Obecne na rynku firmy coraz częściej stosują niestandardowe metody wspierania zatrudnionych osób. Są one dla nich dodatkową motywacją, która świetnie uzupełnia standardowe formy pomocy, takie jak: premie, benefity okazjonalne, karty sportowe, dofinansowanie urlopów czy wydarzenia integracyjne.

Dobry pracownik to przeszkolony i świadomy pracownik. System szkoleń zatrudnionych to obecnie rzecz niezbędna, ponieważ wraz z rozwojem ich umiejętności w perspektywie rozwija się również przedsiębiorstwo. Zakres kursów oraz baza szkoleniowców są obecnie bardzo duże i świadczone usługi stoją na wysokim poziomie merytorycznym. Pamiętajmy również, jak istotne są sprawne szkolenia wewnątrzfirmowe, które znacznie ograniczają koszty i wzmacniają więzi między pracownikami. Firmy dokształcają ponadto młode osoby, które dopiero zaczynają swoją karierę zawodową, oferując im m.in. płatne staże czy szkolenia na uczelniach. W ten sposób u przyszłych pracowników utrwalana jest świadomość działania konkretnego rynku oraz są oni na bieżąco w kwestii nowinek. Tym samym wzrasta ich wartość na rynku pracy, co przynosi wymierne korzyści dla pracodawców. W branży retail najczęściej wybierane szkolenia to te skupione na personalnych umiejętnościach pracownika, takich jak: komunikacja z Klientem, zarządzanie czasem pracy, choć oczywiście cenne jest również rozwijanie zdolności stricte handlowych.

Współcześnie osoba poszukująca pracy, a szczególnie taka o wysokich kwalifikacjach, oprócz typu pracy czy wysokości oferowanego za nią wynagrodzenia, zwraca uwagę również na inne niestandardowe formy wsparcia. Cennym pracodawcą jest ten, który wspomaga zatrudnioną osobę zarówno w pracy, jak i poza nią. Taki, który zwraca uwagę na takie zagadnienia, jak: stres w pracy, wypalenie zawodowe, work-life balance, mobbing, niskie morale, ale również problemy z bliskimi, trudne sytuacje życiowe, emocjonalne zmęczenie, depresja. Wszystko przy zachowaniu poufności i bezstronności. Reasumując, chodzi o dobrostan pracowników.

Pod hasłem ‘Praca w branży retail’ kryje się dziś szeroki wachlarz działań. Handel sam w sobie jest jednym z jej elementów. Nad finalizacją transakcji i skłonieniem Klienta do wyboru sieci czy produktu pracuje cały sztab osób na różnych stanowiskach, od działu visual merchandising po marketing. Sektor pracy w branży retail oferuje więc pracownikom dużą różnorodność oraz możliwość wykazania się na wielu płaszczyznach. Podobnie jest z rozwojem kompetencji zawodowych i osobistych. Sklepy prześcigają się w nowych rozwiązaniach, które dają duże pole do kreatywności i wzbogacania swoich umiejętności, a dynamiczne kontakty z innymi ludźmi pozwalają nawiązać ciekawe relacje. Na rodzimy rynek trade wchodzą ponadto nowe marki, w tym zagraniczne, oferujące przyszłym pracownikom różnorodne formy wsparcia.

Tagi: VIVE Profit Łukasz Kowalczyk
Oceń artykuł:

Źródło: VIVE Profit

Dobry pracownik jest przeszkolony i świadomy

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.