1. Co jest główną ideą charytatywnej trasy koncertowej?
Ideą całej trasy i naszej współpracy z Fundacją Dziecięca Fantazja jest spełnianie marzeń nieuleczalnie chorych dzieci. Istnieje wiele organizacji dofinansowujących leczenie dzieci. Rodziny wydają ostatnie pieniądze na pokrycie podstawowych kosztów i nie stać ich na realizację życzeń swoich pociech. Gdy zastanawialiśmy się, jako centra M1, w jakie aktywności zaangażować się lokalnie, postanowiliśmy wesprzeć tych rodziców i wywołać uśmiechy na buziach chorych dzieci.
Poprzez organizację trasy koncertowej nie tylko wspieramy organizację non – profit, jaką jest Fundacja Dziecięca Fantazja, ale również wykorzystujemy centra handlowe jako swoiste medium promujące działania charytatywne. Społeczne działania centrów M1 i Magnolia Park uwrażliwiają też klientów i dają im możliwość niesienia pomocy potrzebującym.
2. Czy METRO Properties współpracowało już wcześniej z Fundacją Dziecięca Fantazja?
Nasza współpraca z Fundacją rozpoczęła się w 2007 roku, od marzenia 14 – letniej Dominiki. Dziewczynka chciała zaśpiewać z zespołem Arka Noego, a my, jako centra M1, jej to umożliwiliśmy. 8 września odbył się nasz pierwszy koncert charytatywny z Fundacją w M1 w Łodzi. Tegoroczna akcja jest już trzecią trasą współorganizowaną przez centra M1 i Fundację Dziecięca Fantazja. W tym roku dołączyło do niej nowe centrum handlowo – rozrywkowe Magnolia Park we Wrocławiu, które METRO Properties objęło w zarządzanie w kwietniu bieżącego roku. Mamy nadzieję, że uda nam się powtórzyć zeszłoroczny sukces, kiedy to we wszystkich koncertach udział wzięło ponad 65 tysięcy osób. Dzięki hojności sponsorów i uczestników akcji, w poprzedniej edycji wydarzenia udało się spełnić 137 dziecięcych marzeń. Liczymy że w tym roku uda się uszczęśliwić przynajmniej 150 kolejnych dzieci.
3. Czy poza koncertami charytatywnymi firma angażuje się jeszcze w jakieś inne akcje mające szczytny cel?
Wspieranie lokalnych społeczności, poprzez angażowanie się w akcje nie komercyjne, jest wpisane w długoletnie strategie centrów handlowych którymi zarządzamy. Już po raz kolejny centra M1, są współorganizatorem oraz partnerem i sponsorem akcji „Wespół w zespół ” wraz z Mazowieckim Samorządowym Centrum Doskonalenia Nauczycieli (MSCDN). Akcja ma na celu budowanie wśród uczniów oraz nauczycieli umiejętności wzajemnej współpracy w dążeniu do osiągnięcia wyznaczonych celów.
Kolejnym przykładem jest działalność centrów M1 i Magnolia Park w niesieniu doraźnej pomocy potrzebującym, jako pierwsi zaczęliśmy zbiórki żywności i materiałów pierwszej potrzeby dla powodzian.
4. Koncerty odbywają się na terenie galerii handlowych M1. Ile osób przychodzi średnio na jeden koncert? W którym mieście spodziewają się Państwo największej frekwencji?
Owszem, na potrzeby koncertów udostępniamy przestrzeń przed centrami M1 i Magnolia Park. Obiekty handlowe dysponują infrastrukturą, która pozwala organizować imprezy masowe – w przypadku centrów M1 są to parkingi, zaś w przypadku Magnolia Park – dziedziniec przed galerią. W każdym z 10 miast zagra gwiazda polskiej sceny muzycznej. Wstęp na występy jest bezpłatny, dlatego też trudno jest nam oszacować ile osób będzie obecnych na każdym z koncertów. W zeszłym roku w całym wydarzeniu udział wzięło w sumie ok. 65 tysięcy osób, można więc przyjąć, że było to średnio około 7 tysięcy osób w każdym z 9 miast. W tym roku, mamy nadzieję na pobicie tego rekordu.
Tagi: