Pełna pasji, optymizmu, ale przede wszystkim mama i kobieta zajmująca stanowisko kierownicze w sieci IKEA w Polsce. Wykorzystując swoje ponad dwudziestoletnie doświadczenie każdego dnia zarządza ponad 2 200 pracownikami. Z sukcesem godzi swoje życie zawodowe i prywatne. Jako dyrektor, żona, mama, ale przede wszystkim kobieta uważa, że najważniejsza jest wiara w swoje możliwości.
Kiedy w ubiegłym roku przeprowadzałam z Panią wywiad to były to Pani pierwsze dni w Polsce. Wówczas pamiętam Pani entuzjazm i zachwyt naszym krajem. Teraz po pierwszym roku emocje są takie same?
Oczywiście. Mój pierwszy rok w Polsce przyniósł mi wiele radości i satysfakcji, ale też wiązał się z dużymi wyzwaniami.
To był trudny czas?
To był przede wszystkim bardzo ciekawy czas. Polska to trzeci po Rosji i Chinach rynek pod względem dynamiki wzrostu sprzedaży produktów IKEA. Widzimy tu duży potencjał rozwoju i obserwujemy rosnące zainteresowanie Polaków urządzaniem mieszkań. Potwierdzają to nasze wyniki sprzedaży, a także 10% wzrost liczby odwiedzających sklepy IKEA w porównaniu z ubiegłym rokiem finansowym. Wciąż jednak mamy wiele do zrobienia – chcemy inspirować jeszcze większe grono Polaków do urządzania mieszkań stosownie do ich potrzeb, aby żyło im się lepiej na co dzień.
Dlaczego zdecydowała się Pani na objęcie stanowiska dyrektora IKEA Polska?
Polska jest jednym z kluczowych rynków dla IKEA. Reprezentowany jest tutaj cały łańcuch dostaw, od produkcji aż po sprzedaż, od relacji z naszymi dostawcami aż po obsługę klientów w sklepie. Wszystko to sprawia, że Polska jest wyjątkowym i bardzo ciekawym rynkiem. Oprócz sklepów IKEA mamy tu także 8 centrów handlowych, które rozwijamy, aby móc jeszcze lepiej sprostać oczekiwaniom naszych klientów.
Od wielu lat jest Pani związana z branżą handlową.
To prawda. To już prawie 20 lat.
Jak międzynarodowe doświadczenie wykorzystuje Pani w pracy w Polsce?
Uważam, że niezwykle ważne jest zrozumienie ludzi, lokalnych uwarunkowań i kultury. Na pewno pomaga mi to, że pracowałam w kilku krajach w bardzo różnorodnych zespołach. Tylko drugiego człowieka, jego potrzeb i marzeń pozwala podejmować przemyślane decyzje, które pomagają nam realizować wizję tworzenia lepszego życia na co dzień dla wielu ludzi.
Gdzie tkwi sukces sieci IKEA?
Podstawą naszego sukcesu jest to, że będąc globalną firmą, pozostajemy uczciwymi, prostolinijnymi ludźmi żyjącymi zgodnie z naszymi wartościami.
Jakie cechy wyróżnia IKEA na tle konkurencji?
W IKEA koncertujemy się na realizowaniu naszej wizji, jaką jest tworzenie lepszego życia na co dzień dla wielu ludzi. Cel ten przyświeca wszystkim naszym działaniom. W IKEA najważniejsi są ludzie i zawsze o tym pamiętamy. Staramy się zrozumieć potrzeby i marzenia naszych klientów i pracowników oraz inspirować ich rozwiązaniami, które pozwolą im prowadzić lepsze życie w domu każdego dnia. Ważna jest dbałość o jakość produktów, a także zrównoważony sposób pozyskiwania surowców.
Jaki to będzie rok dla Pani, ale również dla sieci sklepów IKEA w Polsce?
Dla mnie i mojej rodziny będzie to na pewno wspaniały i ciekawy rok. Będziemy nadal poznawać Polskę i polską kulturę. Urządzimy sobie też kilka wycieczek poza Warszawę. Dla IKEA będzie to na pewno rok wzrostu i dalszego rozwoju.
Tagi: