Najkrótsze podsumowanie jubileuszu YES: od 30 lat spełniamy oczekiwania Klientów, którzy marzą o wyjątkowej biżuterii. Nieustanny rozwój firmy i sieci salonów YES świadczą o tym, że marzenia te, dzięki YES, udaje się realizować. Pierwszy sklep YES powstał w 1993 roku w Poznaniu. A w tym roku miał swoją premierę 101. salon YES – w CH Klif w Gdyni. YES to druga pod względem liczby salonów sieć jubilerska w kraju i zarazem jedyna rozwijająca się na zasadach franczyzy. Ranga firmy YES oraz odniesiony przez nią sukces, znalazły uznanie w oczach niezależnych ekspertów. Kampanię wizerunkową stworzoną wokół Kalendarza YES, uznano za najlepszą w prestiżowym konkursie PRCH Retail Awards. Natomiast założyciele i współwłaściciele YES, znaleźli się w finałowej dziesiątce prestiżowego konkursu Ernst & Young – Przedsiębiorca Roku 2011. Także jakość obsługi Klienta oceniana jest niezwykle wysoko. W Rankingu firmy Daymaker, opublikowanym przez Puls Biznesu w marcu br., YES zwyciężył w kategorii sklepów z biżuterią i zajął czwarte miejsce w zestawieniu sklepów wszystkich branż.
Nowe logo YES: czarne litery na białym tle, pełne jest emocji i elegancji zarazem. Dobrze symbolizuje innowacyjny charakter firmy jubilerskiej, która podejmuje wciąż nowe wyzwania. Nawet najbardziej rozpoznawalne i cenione brandy od czasu do czasu „odświeżają” swój wizerunek. YES dołączył do grona prestiżowych marek, które zdecydowały się na rebranding. Jego opracowanie powierzyliśmy Mamastudio, specjalizującemu się w tworzeniu kompleksowych systemów identyfikacji wizualnej. Jej najważniejszy element nawiązuje do tradycji naszej firmy i rytmu poprzedniego znaku. Stworzone specjalnie dla YES czarne, kunsztowne litery nowego logotypu mają w sobie wyrafinowaną, radosną świeżość, a jednocześnie przyciągają spojrzenie siłą subtelnej, klasycznej elegancji. Styl nowego logotypu łączy prestiż z nowoczesnością. Wyraża również najważniejsze cechy marki YES: emocjonalność, indywidualizm, design. Logo YES w nowej wersji jest wprowadzane sukcesywnie, tak by w odbiorze Klientów przejście na nowy logotyp nie odbywało się skokowo – lecz płynnie. Nowe logo jest już obecne w Internecie; zacznie niebawem pojawiać się na materiałach graficznych zlecanych do druku. Poprzedni logotyp, drugi w historii firmy, był wizualną wizytówką YES od 1999 roku.
W minionym roku, z okazji jubileuszu firma YES przygotowała trzy wyjątkowe wzory i kolekcje zaprojektowane przez projektantów YES: Jubilé, idealny pierścionek na rocznicę, pełen klasycznego piękna, z topazem błękitnym i 30 diamentami; Lotus – artystyczną kolię z perłami i kryształami Swarovski w limitowanej wersji oraz srebrną kolekcję Pavoni, nawiązująca do jednej z pierwszych kolekcji firmy YES, z motywem pawi. Każda z nich była wielkim sukcesem i cieszyła się uznaniem Klientów. Z kolei kampanię wizerunkową stworzoną wokół Kalendarza YES, uznano w minionym roku za najlepszą w prestiżowym konkursie PRCH Retail Awards. Jury konkursu nagrodziło zarówno artystyczną wartość kalendarza, jak i efektywność kampanii realizowanej na wielu płaszczyznach, której Kalendarz YES był „pełną finezji siłą napędową.” Również w oparciu o Kalendarz YES 2011 zbudowaliśmy efektowną i efektywną kampanię marketingową w roku minionym.
Strona YES.pl. prezentuje m.in. najnowsze kolekcje, informuje, doradza, ma część poradnikową – ale także inspiruje klientów do zakupów. Mogą oni ich dokonywać bezpośrednio na YES.pl ale po obejrzeniu i porównaniu wzorów w zaciszu domowym, wielu Klientów dokonuje wyboru podczas wizyty w jednym z ponad stu salonów sieci YES. Wirtualna wizytówka sieci jubilerskiej YES, zdobyła główną nagrodę w prestiżowym konkursie Webstarfestival – WEBSTARA AKADEMII za „wyrazistość, elegancję i funkcjonalność”. Firma YES przykłada wielką wagę do bezpośredniej komunikacji z klientami. Jako pierwsza sieć handlowa w branży jubilerskiej, YES docenił i potrafił wykorzystać potencjał Internetu i mediów społecznościowych, w których jest bardzo aktywny. Na przykład ponad 120 000 osób na Facebooku dodało stronę YES do swoich ulubionych.
Oczywiście, sieć YES ciągle się rozwija – planujemy, że do końca 2013 roku liczyć będzie 110 salonów. Warto także wspomnieć, że YES wdraża właśnie nowy system informatyczny ERP usprawniający zaawansowane zarządzanie zasobami firmy i siecią salonów, w każdym aspekcie ich funkcjonowania. Projekt ten jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Tagi: