Hanna Petters-Kaczmarska, Agora Bytom: Jesteśmy czymś więcej niż tylko miejscem do robienia zakupów

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2012-03-13 | 08:00
Wiadomo już od dawna, że centra handlowe w XXI wieku to nie tylko obiekty zakupowe, ale także coraz częściej miejsca spotkań towarzyskich czy edukacji również tej zdrowotnej. Dlaczego Centrum Agora Bytom angażuje się w kampanie prozdrowotne? Czy wynika to z filozofii/ polityki firmy, czy może jednak z opinii klientów? O tym opowiada Hanna Petters-Kaczmarska, marketing manager z Agory Bytom.

Dla Agory Bytom główną misją jest wspieranie społeczności lokalnej i angażowanie bytomian do wspólnego działania dla dobra miasta. Od samego początku przyświeca nam hasło „Agora zmienia Bytom” i właśnie dzięki temu, w zaledwie rok od momentu otwarcia, Agora jest dziś kulturalnym i rozrywkowym sercem miasta. Jedno z najważniejszych pól naszej działalności na rzecz środowiska lokalnego stanowią kampanie prozdrowotne, dzięki którym jednocześnie edukujemy, pomagamy i zapewniamy rozrywkę dla bytomian. Zaangażowanie w podobne akcje wynika zatem z założeń i filozofii Agory, choć równocześnie uważnie wsłuchujemy się w opinie naszych klientów. Wiemy, że doceniają oni takie inicjatywy.
Eventy prozdrowotne są w Agorze Bytom organizowane systematycznie i dedykowane różnym grupom wiekowym. Wynika to choćby z tego, że często łączymy wydarzenia z ważnymi okazjami. 12 marca z okazji Dnia Kobiet przygotowaliśmy dla pań niezwykły dzień zdrowia i urody. W Dniu Matki, wszystkie mamy mogły skorzystać z bezpłatnych konsultacji dietetycznych, ale umożliwiliśmy również honorowe oddawanie krwi w ramach akcji Regionalnego Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa z Katowic. Październik jest tradycyjnie miesiącem profilaktyki walki z rakiem piersi, dlatego zorganizowaliśmy dwudniową akcję „Piękna, bo zdrowa”. Przyciągnęła ona mieszkańców całego regionu, którzy skorzystali z bezpłatnych porad i konsultacji ze specjalistami oraz z badań w mammobusie.
Chętnie także wspieramy lokalne inicjatywy. Przykładem może być akcja „Anioły dla dzieci Spiny”, którą przeprowadziliśmy 18 grudnia razem z bytomską Fundacją Spina. Dochód z imprezy przekazaliśmy dla pacjentów kliniki ginekologii i położnictwa. To jedyna placówka w Europie, która operuje dzieci jeszcze w łonie matki. Możemy zagwarantować, że w 2012 roku z pewnością będziemy kontynuować organizację tego rodzaju akcji.
Najczęściej to my jesteśmy pomysłodawcami akcji, które mają miejsce w Agorze, ale nie zawsze jesteśmy w stanie je zorganizować sami, dlatego korzystamy z pomocy agencji eventowych. Wygląda to tak, że dział marketingu ma swoją wizję eventu, a zadaniem agencji jest wcielić ją w życie. Oczywiście odbywa się to przy współudziale zainteresowanych organizacji prozdrowotnych. Zdarzają się też sytuacje, gdy organizacje same zgłaszają się do nas z prośbą o pomoc, tak jak to miało miejsce z Fundacją Spina. Jesteśmy wówczas otwarci na współpracę, bo mamy świadomość, że przyjmując dziennie kilkanaście tysięcy osób, możemy dotrzeć z istotnym przekazem do szerokiego grona ludzi, którzy chcieliby pomóc tym najbardziej potrzebującym.
Informacje o akcjach prozdrowotnych na bieżąco przekazywane są dziennikarzom pracującym zarówno w mediach tradycyjnych – prasie, radiu i telewizji, jak i w mediach elektronicznych. Musimy zaznaczyć, że spotykamy się z niezwykle życzliwą reakcją mediów. Do bytomian docieramy za pomocą ulotek i plakatów, ale mamy również na koncie nietypowe działania miejskie. Imprezę „Piękna, bo zdrowa”, czyli zdrowotny weekend zakończyliśmy na przykład wypuszczeniem w niebo 1000 różowych balonów! Była to jedna z najbardziej efektownych akcji promujących zdrowie w ostatnim roku na Śląsku.
Nie zapominamy również internautach. W tym przypadku wykorzystujemy także własne kanały informacyjne, czyli stronę internetową www.agorabytom.pl oraz www.facebook.com/AgoraBytom. Na Facebooku stawiamy na informację w rozrywkowej formie - w ramach promocji eventów organizujemy liczne konkursy, zachęcamy fanów do dyskusji, ale również uciekamy się do promocji teaserowej. Nie ma więc mowy o nudzie. Wykorzystujemy także sprawdzone formy internetowej komunikacji, dlatego nasi klienci oraz partnerzy otrzymują newsletter i mailingi, które zawierają najważniejsze i najświeższe informacje dotyczące działań prowadzonych przez Agorę.
Skoro cel jest szczytny, to staramy się dotrzeć z promocją wszędzie, gdzie to tylko możliwe. Dopiero synergia tych wszystkich działań pozwala na uzyskanie pełnego efektu.
Wspieramy akcje poprzez organizację eventów, w ramach których prowadzone są choćby warsztaty prozdrowotne, czy konsultacje lekarzy i specjalistów. Umożliwialiśmy także bytomianom skorzystanie z bezpłatnych badań. Miało to miejsce na przykład podczas weekendu zdrowotnego „Piękna, bo zdrowa”, gdy wszystkie panie pomiędzy 50 a 69 rokiem życia mogły skorzystać za darmo z badań nowoczesnym sprzętem mammograficznym. Wielokrotnie też angażowaliśmy się w akcje wspierające szlachetne, prozdrowotne cele. Podczas Dnia Matki włączyliśmy się do zbiórki krwi dla bytomskich szpitali, a Agorę odwiedził wtedy Krwiobus. Grudniową imprezę „Anioły dla dzieci Spiny”, przeprowadziliśmy wspólnie z Fundacją Spina i razem zbieraliśmy środki na pomoc małym pacjentom bytomskiej kliniki ginekologii i położnictwa. To jedyna placówka w Europie, która operuje dzieci jeszcze w łonie matki.
    
Opinia klientów jest dla nas bardzo ważna, tym bardziej cieszymy się, że chętnie uczestniczą oni w naszych prozdrowotnych imprezach. Przy największych z nich gościliśmy nie tylko bytomian, ale również mnóstwo ludzi z całego regionu. To pokazuje, że jest zapotrzebowanie na tego rodzaju eventy. Oczywiście przygotowujemy zawsze, możliwie jak najbardziej urozmaicony, program imprez. Towarzyszą im wydarzenia kulturalne, wystawy i koncerty, liczne konkursy, prozdrowotne warsztaty i pokazy, najróżniejsze atrakcje dla najmłodszych, zbiórki i kiermasze. Takie akcje przynoszą same benefity – edukujemy, pomagamy, promujemy ideę poprawy zdrowia, zapewniamy rozrywkę, a więc pokazujemy naszym klientom, że jesteśmy czymś więcej niż tylko miejscem robienia zakupów.
Tagi:
Oceń artykuł:

Hanna Petters-Kaczmarska, Agora Bytom: Jesteśmy czymś więcej niż tylko miejscem do robienia zakupów

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.