Dla Agory Bytom główną misją jest wspieranie społeczności lokalnej i angażowanie bytomian do wspólnego działania dla dobra miasta. Od samego początku przyświeca nam hasło „Agora zmienia Bytom” i właśnie dzięki temu, w zaledwie rok od momentu otwarcia, Agora jest dziś kulturalnym i rozrywkowym sercem miasta. Jedno z najważniejszych pól naszej działalności na rzecz środowiska lokalnego stanowią kampanie prozdrowotne, dzięki którym jednocześnie edukujemy, pomagamy i zapewniamy rozrywkę dla bytomian. Zaangażowanie w podobne akcje wynika zatem z założeń i filozofii Agory, choć równocześnie uważnie wsłuchujemy się w opinie naszych klientów. Wiemy, że doceniają oni takie inicjatywy.
Eventy prozdrowotne są w Agorze Bytom organizowane systematycznie i dedykowane różnym grupom wiekowym. Wynika to choćby z tego, że często łączymy wydarzenia z ważnymi okazjami. 12 marca z okazji Dnia Kobiet przygotowaliśmy dla pań niezwykły dzień zdrowia i urody. W Dniu Matki, wszystkie mamy mogły skorzystać z bezpłatnych konsultacji dietetycznych, ale umożliwiliśmy również honorowe oddawanie krwi w ramach akcji Regionalnego Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa z Katowic. Październik jest tradycyjnie miesiącem profilaktyki walki z rakiem piersi, dlatego zorganizowaliśmy dwudniową akcję „Piękna, bo zdrowa”. Przyciągnęła ona mieszkańców całego regionu, którzy skorzystali z bezpłatnych porad i konsultacji ze specjalistami oraz z badań w mammobusie.
Chętnie także wspieramy lokalne inicjatywy. Przykładem może być akcja „Anioły dla dzieci Spiny”, którą przeprowadziliśmy 18 grudnia razem z bytomską Fundacją Spina. Dochód z imprezy przekazaliśmy dla pacjentów kliniki ginekologii i położnictwa. To jedyna placówka w Europie, która operuje dzieci jeszcze w łonie matki. Możemy zagwarantować, że w 2012 roku z pewnością będziemy kontynuować organizację tego rodzaju akcji.
Najczęściej to my jesteśmy pomysłodawcami akcji, które mają miejsce w Agorze, ale nie zawsze jesteśmy w stanie je zorganizować sami, dlatego korzystamy z pomocy agencji eventowych. Wygląda to tak, że dział marketingu ma swoją wizję eventu, a zadaniem agencji jest wcielić ją w życie. Oczywiście odbywa się to przy współudziale zainteresowanych organizacji prozdrowotnych. Zdarzają się też sytuacje, gdy organizacje same zgłaszają się do nas z prośbą o pomoc, tak jak to miało miejsce z Fundacją Spina. Jesteśmy wówczas otwarci na współpracę, bo mamy świadomość, że przyjmując dziennie kilkanaście tysięcy osób, możemy dotrzeć z istotnym przekazem do szerokiego grona ludzi, którzy chcieliby pomóc tym najbardziej potrzebującym.
Informacje o akcjach prozdrowotnych na bieżąco przekazywane są dziennikarzom pracującym zarówno w mediach tradycyjnych – prasie, radiu i telewizji, jak i w mediach elektronicznych. Musimy zaznaczyć, że spotykamy się z niezwykle życzliwą reakcją mediów.
Do bytomian docieramy za pomocą ulotek i plakatów, ale mamy również na koncie nietypowe działania miejskie. Imprezę „Piękna, bo zdrowa”, czyli zdrowotny weekend zakończyliśmy na przykład wypuszczeniem w niebo 1000 różowych balonów! Była to jedna z najbardziej efektownych akcji promujących zdrowie w ostatnim roku na Śląsku.
Nie zapominamy również internautach. W tym przypadku wykorzystujemy także własne kanały informacyjne, czyli stronę internetową www.agorabytom.pl oraz www.facebook.com/AgoraBytom. Na Facebooku stawiamy na informację w rozrywkowej formie - w ramach promocji eventów organizujemy liczne konkursy, zachęcamy fanów do dyskusji, ale również uciekamy się do promocji teaserowej. Nie ma więc mowy o nudzie. Wykorzystujemy także sprawdzone formy internetowej komunikacji, dlatego nasi klienci oraz partnerzy otrzymują newsletter i mailingi, które zawierają najważniejsze i najświeższe informacje dotyczące działań prowadzonych przez Agorę.
Skoro cel jest szczytny, to staramy się dotrzeć z promocją wszędzie, gdzie to tylko możliwe. Dopiero synergia tych wszystkich działań pozwala na uzyskanie pełnego efektu.
Wspieramy akcje poprzez organizację eventów, w ramach których prowadzone są choćby warsztaty prozdrowotne, czy konsultacje lekarzy i specjalistów. Umożliwialiśmy także bytomianom skorzystanie z bezpłatnych badań. Miało to miejsce na przykład podczas weekendu zdrowotnego „Piękna, bo zdrowa”, gdy wszystkie panie pomiędzy 50 a 69 rokiem życia mogły skorzystać za darmo z badań nowoczesnym sprzętem mammograficznym.
Wielokrotnie też angażowaliśmy się w akcje wspierające szlachetne, prozdrowotne cele. Podczas Dnia Matki włączyliśmy się do zbiórki krwi dla bytomskich szpitali, a Agorę odwiedził wtedy Krwiobus. Grudniową imprezę „Anioły dla dzieci Spiny”, przeprowadziliśmy wspólnie z Fundacją Spina i razem zbieraliśmy środki na pomoc małym pacjentom bytomskiej kliniki ginekologii i położnictwa. To jedyna placówka w Europie, która operuje dzieci jeszcze w łonie matki.
Opinia klientów jest dla nas bardzo ważna, tym bardziej cieszymy się, że chętnie uczestniczą oni w naszych prozdrowotnych imprezach. Przy największych z nich gościliśmy nie tylko bytomian, ale również mnóstwo ludzi z całego regionu. To pokazuje, że jest zapotrzebowanie na tego rodzaju eventy. Oczywiście przygotowujemy zawsze, możliwie jak najbardziej urozmaicony, program imprez. Towarzyszą im wydarzenia kulturalne, wystawy i koncerty, liczne konkursy, prozdrowotne warsztaty i pokazy, najróżniejsze atrakcje dla najmłodszych, zbiórki i kiermasze. Takie akcje przynoszą same benefity – edukujemy, pomagamy, promujemy ideę poprawy zdrowia, zapewniamy rozrywkę, a więc pokazujemy naszym klientom, że jesteśmy czymś więcej niż tylko miejscem robienia zakupów.
Tagi: