Inwestor implementuje obecnie drugą, ostatnią odsłonę kampanii teaserowej, która weszła w życie w świąteczny poniedziałek 9 kwietnia. Dotychczas, tak w środowisku branżowym, jak i lokalnie w Gorzowie, krążyły plotki i spekulacje dotyczące daty otwarcia obiektu. Nova Park to długo wyczekiwana inwestycja, m.in. dzięki obecności nowych na lokalnym rynku marek, takich jak H&M, KFC, Kappahl, Intersport, Cubus i wiele innych. Dzięki temu, szczególnie w Gorzowie, Nova Park było i jest obiektem zainteresowania wielu stron. Nie było zatem potrzeby, aby w przedotwarciowych działaniach promocyjnych długo i szeroko przedstawiać klientom projekt i skłaniać ich do odwiedzenia centrum.
Najistotniejszą z punktu widzenia klienta docelowego kwestią nie była niepodważalna atrakcyjność projektu, ale sama data otwarcia. Widać wyraźnie to na przykładzie FB fanpage’a Galerii, na którym, szczególnie w tym roku, właśnie data była najczęściej poruszanym przez fanów tematem. Inwestor zdecydował się wykorzystać ten fakt, zwlekając z podaniem oficjalnej informacji.
Kampania teaserowa rozpoczęła się 2 kwietnia sloganem „Mówimy otwarcie”. Pierwsza odsłona miała na celu pewne droczenie się z klientem. Udało się osiągnąć „podbicie bębenka” i dodatkowe podniesienie ciśnienia. Chociaż wielu odbiorców komunikatu domyślało się kto i co stoi za tym przekazem, pozostawała wciąż nutka niedopowiedzenia - wciąż oficjalnie nie padła żadna data. Gra słowem „otwarcie” ujawniła się w drugiej odsłonie kampanii, która ujrzała światło dzienne 9 kwietnia.
Nova Park to zdecydowanie najczęściej opisywana inwestycja w całym województwie lubuskim ostatnich lat. Rozpoznawalność marki, jeszcze przed oddaniem inwestycji do użytku, jest bardzo wysoka. To dało możliwość inwestorowi do nieco bardziej oryginalnego podejścia do działań marketingowych. Utrzymywanie daty w tajemnicy przez tak długi czas, i to pomimo nacisków ze strony mediów, sprawiło, że pojawiało się wiele wersji. Różne daty wymieniane były w spekulacjach, co jedynie zaostrzało i koncentrowało dyskusję wokół projektu. Tymczasem, data otwarcia znana była inwestorowi i generalnemu wykonawcy już od dawna i ani przez chwilę nie była zagrożona. Plotki i spekulacje powiększały pozytywne zniecierpliwienie wśród klientów, co było głównym celem inwestora w komunikacji przedotwarciowej. Kampania teaserowa, dodatkowo zapobiegała zagrożeniu, aby zniecierpliwienie nie przeistoczyło się w znużenie.
Jesteśmy zadowoleni z tej formy komunikacji z klientem. Pojawienie się w międzyczasie „fałszywych tropów” w dyskusji wokół projektu jedynie zwiększało efektywność prowadzonych działań, koncentrując dyskusję i czyniąc otwarcie Nova Park kwestią palącą i niezmiernie istotną dla całego regionu. Sądząc po reakcjach klientów obserwowanych na forach, portalach internetowych, blogach czy na FB, powyższe działanie już przyniosło skutek. Na pewno społeczności internetowe bardzo pozytywnie zareagowały na tę formę działań promocyjnych. Dzięki temu, ale także, dzięki sile samego projektu, mamy pewność, że na otwarciu zjawią się tłumy mieszkańców Gorzowa i regionu.
Tagi: