Obserwując rynek i potrzeby beneficjantów można stwierdzić, iż branża związana ze zdrowiem i urodą będzie branżą pro rozwojową. Coraz więcej ludzi zaczyna dbać o zdrowie, estetykę, wygląd, - jest to po prostu modne. O potencjale tej branży opowiedziała Magdalena Wieczorek, manager ds. franczyzy marki Organique.
Od kiedy oferują Państwo możliwość przystąpienia do systemu franczyzowego?
W 2006 roku firma Organique, jako pierwsza polska firma kosmetyczna, rozpoczęła działalność polegającą na tworzeniu sieci salonów firmowych pod szyldem Organique Kosmetyki Naturalne & SPA, działających na zasadzie franczyzy.
Dlaczego zdecydowali się Państwo na ten rodzaj współpracy?
Sieć salonów Organique Kosmetyki Naturalne & SPA powstała, ponieważ zależało nam, aby każdy mógł sobie pozwolić na odrobinę luksusu, obcowania z naturą, by każdy mógł jej zaznać i doświadczyć, jak niepowtarzalne walory może nam ofiarować. Tworzymy produkty które przynoszą przyjemność i chcemy aby wszyscy tę duchową i estetyczną przyjemność mogli poczuć. Pragniemy, aby każdy Klient salonu Organique znalazł, przy pomocy wykwalifikowanych konsultantów, produkt idealnie pasujący do jego wymagań a także charakteru, gustu, a nawet nastroju.
Ile aktualnie placówek (na dzień 31 marca 2013 r.) liczy sieć sklepów prowadzonych pod Państwa marką w systemie franczyzy? Ile posiadają Państwo własnych salonów firmowych?
Posiadamy 30 sklepów franczyzowych na terenie Polski, 4 placówki własne oraz 7 punktów poza granicami kraju.
Czy w Państwa branży istnieje sezonowość sprzedaży i czy w związku z tym można określić najbardziej właściwy czas dla rozpoczęcia działalności franczyzobiorcy?
To wszystko zależy od lokalizacji, w której znajduje się punkt. W dużych centrach handlowych sezonowość sprzedaży jest mniej odczuwalna a w takich lokalizacjach mamy najwięcej sklepów. Ścisły sezon zaczyna się w połowie października i trwa do końca grudnia. Lepiej jednak radzą sobie sklepy, do których klienci już zdążyli się już wcześniej przyzwyczaić.
Jakie koszty inwestycji zobowiązany jest ponieść franczyzobiorca i w jakich przedziałach kwotowych one się kształtują?
Potencjalny Franczyzobiorca powinien dysponować kapitałem od 50 do 150 tys zł (w zależności, czy jest to wyspa handlowa czy sklep). Wymagana jest powierzchnia w pasażach handlowych na poziomie 12 mkw. lub lokal handlowy o powierzchni od 20 – 30 mkw. w galerii lub przy dobrej ulicy handlowej w centrum miasta.
W jakim czasie przewidywany jest zwrot kosztów z poniesionej inwestycji?
Zwrot jest zależny od poziomu inwestycji - od 12 do około 18 m-cy.
Do kogo należy wybór lokalizacji sklepu?
Część franczyzobiorców sama poszukuje lokali (lokalizacja zawsze wymaga naszej akceptacji), ale w większości to my zdobywamy lokale poprzez współpracę z firmami komercjalizującymi centra handlowe. Interesują nas lokale o powierzchni od 20 do 30 mkw., które znajdują się na terenie centrów handlowych lub w centrach miast.
Jakie korzyści z przystąpienia do umowy wynikają dla franczyzobiorcy?
Sklep znajduje się pod stałą opieką marketingową i pr – ową, korzysta ze specjalnych cen niedostępnych dla innych klientów i dedykowanych promocji. W ramach pakietu oferujemy również pomoc w znalezieniu lokalu, projekt wnętrza sklepu i nadzór nad montażem mebli, szkolenia, opiekę handlowca, regularne akcje promocyjne i pr -owe.
Tagi: