Twitter, Facebook, Instagram, Pinterest, strony internetowe, blogi etc. - nowych kanałów komunikacji z klientami nieustannie przybywa i od dawna nie są to już tylko kanały tradycyjne. Centrom i sieciom handlowym stwarza to więcej możliwości, ale wiąże się jednocześnie z konkretnymi zagrożeniami, a tym samym przybywa zadań i wyzwań z zakresu marketingu i PR. O tym, czy warto w tym zakresie współpracować z zewnętrznymi agencjami PR, jakie korzyści daje taka współpraca i przed jakimi wyzwaniami staje współcześnie PR firm z branży retail opowiada Matt Cartmell, Communications Director, Public Relations Consultants Association.
Jakiej wskazówki udzieliłby Pan centrom i sieciom handlowym, które chcą wybrać dobrą i efektywną agencję PR?
Kluczem do sukcesu jest idealne dopasowanie pomiędzy klientem, a agencją PR – odpowiednia chemia, umiejętności, dzielenie wspólnej kultury i filozofii. Wypracowanie tych elementów może być niejednokrotnie długą i krętą drogą. Dla firm z branży retail ważne jest, aby wybrana agencja nie tylko rozumiała i dobrze znała branżę, ale także aby podzielała wizję i filozofię klienta, a to często może być największym wyzwaniem. Wybór właściwej agencji PR jest niezwykle istotny, ponieważ jest ona odpowiedzialna nie tylko za promocję i budowanie świadomości marki, ale także za zarządzanie ogólną reputacją firmy.
Z jakimi wyzwaniami muszą się zatem mierzyć agencje zajmujące się PR-em centrów i sieci handlowych?
Główne wyzwanie to walka o to, aby zostać zauważonym w tej niezwykle konkurencyjnej przestrzeni. Pojawiają się także konkretne niebezpieczeństwa i zagrożenia, takie jak ataki na daną markę w mediach społecznościowych czy w prasie, z którymi agencje PR pomagają sobie poradzić.
Trudno nie zauważyć, że dzisiaj marketing i PR centrów i sieci handlowych niezwykle szybko się zmienia.
To prawda, dlatego zmieniają się też główne zadania działów odpowiedzialnych za te obszary. W ciągu ostatnich lat stale rośnie znaczenie kanałów cyfrowej i internetowej komunikacji, a platformy cyfrowe kształtują zakres zadań z zakresu PR z dnia na dzień, pozostawiając nieco w tyle bardziej tradycyjne działania PR-owe, takie jak kontakty z mediami. Dlatego jednym z najważniejszych zadań działów PR jest dzisiaj odpowiednie zbalansowanie kanałów kontaktu z klientami i sposobów przekazywania informacji o firmie. Zadanie, które współcześnie staje się coraz bardziej skomplikowane.
Jakie korzyści niesie za sobą współpraca z agencjami PR?
Korzystanie z wiedzy agencji PR to cenne doświadczenie, które może pomóc zwiększyć siłę przekazu i komunikacji na bardzo zatłoczonym rynku retail, a także pomóc przezwyciężyć ewentualny kryzys wizerunkowy w środkach masowego przekazu.
Tagi: