Matt Cartmell, PRCA: Kluczem do sukcesu jest idealne dopasowanie pomiędzy klientem, a agencją PR

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2015-05-08 | 08:00
Twitter, Facebook, Instagram, Pinterest, strony internetowe, blogi etc. - nowych kanałów komunikacji z klientami nieustannie przybywa i od dawna nie są to już tylko kanały tradycyjne. Centrom i sieciom handlowym stwarza to więcej możliwości, ale wiąże się jednocześnie z konkretnymi zagrożeniami, a tym samym przybywa zadań i wyzwań z zakresu marketingu i PR. O tym, czy warto w tym zakresie współpracować z zewnętrznymi agencjami PR, jakie korzyści daje taka współpraca i przed jakimi wyzwaniami staje współcześnie PR firm z branży retail opowiada Matt Cartmell, Communications Director, Public Relations Consultants Association.

Jakiej wskazówki udzieliłby Pan centrom i sieciom handlowym, które chcą wybrać dobrą i efektywną agencję PR?
Kluczem do sukcesu jest idealne dopasowanie pomiędzy klientem, a agencją PR – odpowiednia chemia, umiejętności, dzielenie wspólnej kultury i filozofii. Wypracowanie tych elementów może być niejednokrotnie długą i krętą drogą. Dla firm z branży retail ważne jest, aby wybrana agencja nie tylko rozumiała i dobrze znała branżę, ale także aby podzielała wizję i filozofię klienta, a to często może być największym wyzwaniem. Wybór właściwej agencji PR jest niezwykle istotny, ponieważ jest ona odpowiedzialna nie tylko za promocję i budowanie świadomości marki, ale także za zarządzanie ogólną reputacją firmy.
Z jakimi wyzwaniami muszą się zatem mierzyć agencje zajmujące się PR-em centrów i sieci handlowych?
Główne wyzwanie to walka o to, aby zostać zauważonym w tej niezwykle konkurencyjnej przestrzeni. Pojawiają się także konkretne niebezpieczeństwa i zagrożenia, takie jak ataki na daną markę w mediach społecznościowych czy w prasie, z którymi agencje PR pomagają sobie poradzić.
Trudno nie zauważyć, że dzisiaj marketing i PR centrów i sieci handlowych niezwykle szybko się zmienia.
To prawda, dlatego zmieniają się też główne zadania działów odpowiedzialnych za te obszary. W ciągu ostatnich lat stale rośnie znaczenie kanałów cyfrowej i internetowej komunikacji, a platformy cyfrowe kształtują zakres zadań z zakresu PR z dnia na dzień, pozostawiając nieco w tyle bardziej tradycyjne działania PR-owe, takie jak kontakty z mediami. Dlatego jednym z najważniejszych zadań działów PR jest dzisiaj odpowiednie zbalansowanie kanałów kontaktu z klientami i sposobów przekazywania informacji o firmie. Zadanie, które współcześnie staje się coraz bardziej skomplikowane.
Jakie korzyści niesie za sobą współpraca z agencjami PR?
Korzystanie z wiedzy agencji PR to cenne doświadczenie, które może pomóc zwiększyć siłę przekazu i komunikacji na bardzo zatłoczonym rynku retail, a także pomóc przezwyciężyć ewentualny kryzys wizerunkowy w środkach masowego przekazu.
Tagi:
Oceń artykuł:

Matt Cartmell, PRCA: Kluczem do sukcesu jest idealne dopasowanie pomiędzy klientem, a agencją PR

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.