Historia marki SUBWAY® rozpoczyna się w 1965 roku w Bridgeport w stanie Connecticut. Wtedy właśnie przedsiębiorczy siedemnastolatek Fred DeLuca otwiera "Pete’s Super Submarines", bar z sandwiczami w kształcie łodzi podwodnej, żeby zdobyć pieniądze na studia. Pomaga mu w tym przyjaciel, dr Peter Buck. Restauracja szybko zdobywa popularność, otwierają się kolejne lokale a nazwa zostaje skrócona do SUBWAY®. Na fali sukcesów powstaje system franczyzowy, o którym opowiedział Michał Doroszewski, agent rozwoju marki SUBWAY®.
Dlaczego zdecydowali się Państwo na współpracę, która oparta jest na zasadach franczyzy?
O wyborze franczyzy jako systemu rozwoju marki SUBWAY® zdecydowały względy biznesowe, wzrastająca popularność konceptu oraz strategiczne podejście do rozwoju firmy. Obecnie sieć SUBWAY® liczy ponad 39 tys. lokali w 102 krajach świata.
A w polsce, ile lokali działa pod szyldem SUBWAY®?
Sieć SUBWAY® w Polsce na dzień 31 marca 2013 liczyła 72 punkty w całym kraju, z kolejnymi 9 w budowie. Wszystkie restauracje działają w systemie franczyzowym. W 2012 roku liczba punktów SUBWAY® w Polsce wzrosła o 15%. Sieć zanotowała również 8% wzrost sprzedaży i 12% wzrost liczby klientów. Do końca 2015 roku firma zamierza mieć w Polsce 150 restauracji
Co decyduje o tak ogromnej popularności marki?
Restauracje SUBWAY® słyną z amerykańskich sandwiczy nazywanych potocznie SUB’ami, przyrządzanymi na oczach klienta i zgodnie z jego życzeniem. SUB komponowany jest ze świeżych warzyw, mięs i wędlin, na świeżo wypiekanym pieczywie. Jest to pełnowartościowy posiłek, który może być spożywany o każdej porze dnia. Może być on zjedzony zarówno na miejscu, w lokalu, jak i poza nim. Tym samym zainteresowanie produktami SUBWAY® nie podlega sezonowym wahaniom.
Smaczny produkt i znana marka. Na pewno jest wielu chętnych, którzy chcą z Państwem współpracować. Czy można stworzyć portret franczyzobiorcy doskonałego?
Licencję SUBWAY® może kupić każdy, kto chce naprawdę zaangażować się w prowadzenie własnej restauracji. Nie musi to być osoba doświadczona w prowadzeniu działalności gospodarczej czy związana wcześniej z gastronomią. Pod względem lokalizacji i wymaganej powierzchni system SUBWAY® należy do najbardziej elastycznych i przyjaznych dla franczyzobiorcy.
Franczyzobiorca ma dużą swobodę. Czy samodzielnie może wybrać lokalizację?
Ponieważ franczyzobiorca restauracji SUBWAY® jest zawsze jej właścicielem – może on sam wskazać preferowaną lokalizację lub skorzystać z propozycji przedstawionych przez sieć SUBWAY®. Liczy się potencjał miejsca. Większość restauracji SUBWAY® zlokalizowana jest w centrach handlowych i przy głównych ulicach, ale restauracje są otwierane także w mniej typowych lokalizacjach jak szpitale, biurowce czy uniwersytety.
Jak SUBWAY® wspiera swoich partnerów?
Sieć SUBWAY® wspiera swoich franczyzobiorców na każdym etapie rozwoju biznesu, od momentu zaproszenia na seminarium informacyjne. Firma zapewnia szkolenia, dostęp do wiedzy operacyjnej, pomoc w znalezieniu i negocjowaniu umów dotyczących lokalu, zaprojektowaniu restauracji, jej zatowarowaniu i otwarciu oraz codziennym funkcjonowaniu. To samo dotyczy wielokanałowych działań marketingowych obejmujących całą sieć w danym kraju. Solidne know-how oparte na prawie 50-letnim doświadczeniu firmy, przy zachowaniu marginesu swobody pozwalającego franczyzobiorcom na realizację własnych działań np. w obszarze marketingu lokalnego.
Franczyzobiorca wiele zyskuje na współpracy z SUBWAY®.
Przejrzyste procedury i doświadczenie marki pozwalają w dużym stopniu eliminować na starcie ewentualne problemy, ale także szybko i skutecznie reagować na bieżące trudności franczyzobiorcy. Marka SUBWAY® gwarantuje licencjobiorcy swoje wsparcie przez cały czas współpracy. Wachlarz działań, którymi dysponuje marka SUBWAY®, jest szeroki.
Tagi: