Najbardziej może pomóc przywrócenie handlu w niedzielę

2020-10-23 | 09:00

Sytuacja pandemii Covid 19 jest pierwszą tego typu w naszej najnowszej historii, dlatego nikt do niej nie był właściwie przygotowany. Lockdown wprowadzony przez rządy kolejnych państw w znacznym stopniu sparaliżował gospodarkę – w tym działalność galerii handlowych. Ratując się przed groźbą upadłości część firm prze niosła swoją działalność do internetu. Czy jednak rozwiązanie to okaże się trwałe? Zależy to w dużej mierze od decyzji, jakie podejmą właściciele galerii, najemcy powierzchni oraz banki - mówi Marek Kowalski Przewodniczący Federacji Przedsiębiorców Polskich

Rząd w ramach kolejnych tarcz nie potrafił wypracować rozwiązania satysfakcjonującego wszystkie wymienione wcześniej strony. Odpowiedzialność więc spoczęła głównie na wynajmujących. Myślę, że aby mogli przetrwać ten trudny okres powinni się zdecydować na czasowe rozliczanie najmu w oparciu o wskaźnik obrotu najemcy, a w kolejnym kroku poszukać wspólnie rozwiązań, które pozwolą ten wskaźnik zwiększyć. Niestety, liczba możliwości jest bardzo ograniczona. Jedną z nich może być prowadzenie wspólnych działań promocyjnych mających na celu przyciągnięcie do galerii jak największej liczby kupujących. W takim rozwiązaniu nie będzie to już element konkurencji pomiędzy kupcami, raczej pomiędzy galeriami. Jednak zdecydowanie najbardziej może pomóc zarówno najemcom, jak i wynajmującym przywrócenie handlu w niedzielę.

Dziś trudno w sposób spójny mówić o minionym półroczu. W jego trakcie mieliśmy do czynienia z okresem przedcovidowym – charakteryzującym się zwiększonymi zakupami produktów spożywczych, covidowym, - kiedy funkcjonowały tylko sklepy spożywcze i pralnie oraz pocovidowym – kiedy mimo otwarcia wszystkich punktów sprzedaży w galeriach, klienci wracali do nich bardzo powoli i z dużą obawą. Obecnie mamy okres wakacyjny. Dalszy los galerii handlowych zależy od tego, czy po wakacjach nie będzie konieczności ponownego lockdownu. Niestety, patrząc na beztroskę zarówno kupców, jak i klientów mam poważne obawy. Wielokrotnie mówiłem o tym, że aby gospodarka mogła funkcjonować musimy na jakiś czas nauczyć się żyć z Covid – ale nauczyć się żyć, to nie znaczy lekceważyć płynące z niego zagrożenia. W związku z tym zarówno przedsiębiorcy, jak i ich klienci powinni cały czas pamiętać o zachowaniu higieny oraz zasad bezpieczeństwa wynikających ze zdrowego rozsądku, a nie tylko nakazów i zakazów wydawanych przez organa państwowe.

Rozwijająca się cyfryzacja pozwoliła wielu firmom przetrwać w trakcie kryzysu wywołanego epidemią Covid 19. Do internetu przeniosły się nie tylko spotkania handlowców, ale przede wszystkim klientów. Czy jednak taki stan pozostanie na dłużej? Mam nadzieję, że nie. Po pierwsze dlatego, że ludzie mają potrzebę bezpośredniego kontaktu z kupowanym towarem, możliwością przymierzenia, zapoznania się z opinią sprzedawcy i w pewnym sensie delektowania się procesem zakupowym. Po drugie i w tym wypadku najważniejsze, tak gwałtowne, wprost rewolucyjne przejście od zakupów bezpośrednich do zakupów internetowych spowodowałoby ogromne straty dla gospodarki w wyniku upadłości zarówno po stronie właścicieli galerii, jak i ich najemców. Zdaję sobie sprawę, że w związku z rozwojem technologii cyfrowych nasze życie będzie sukcesywnie przenosiło się do internetu, ale musi to odbywać się w drodze ewolucji – pozwalającej wszystkim uczestnikom procesów zakupowych na odpowiednie przygotowanie swoich biznesów.

Tagi: Federacja Przedsiębiorców Polskich Marek Kowalski
Oceń artykuł:

Fot: FPP Źródło: FPP

Najbardziej może pomóc przywrócenie handlu w niedzielę

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.