Paweł Wojciechowski, Weltbild Polska: „Spięcie” systemów informatycznych było największym wyzwaniem

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2012-05-28 | 08:00
Dlaczego firma zdecydowała się wprowadzić możliwość dostarczania swoich produktów z e-sklepu za pomocą paczkomatów InPost? Ile czasu trwało ustalenie wszystkich szczegółów i jakie były główne warunki, które firma musiała spełnić, aby klienci mogli skorzystać z paczkomatów?Jak z perspektywy czasu firma Weltbild ocenia współpracę z niezależnym operatorem InPost? Na te pytania odpowiada Paweł Wojciechowski, dyrektor marketingu Weltbild Polska.

Jesteśmy otwarci na nowe formy dystrybucji i chętnie wprowadzamy innowacyjne rozwiązania – oczywiście, jeżeli wydają się sensowne. Pierwsze rozmowy z InPostem podjęliśmy w połowie 2010 roku, a w 2011 włączyliśmy tę formę dostawy do naszej stałej oferty. Wyszło to na tyle pozytywnie, że w sezonie świątecznym zdecydowaliśmy się na uczestnictwo we wspólnej kampanii telewizyjnej. Paczkomaty wspierają sprzedaż zdalną, są nowoczesnym i wygodnym sposobem wysyłki, doskonale sprawdzającą się w przypadku zakupów internetowych. Dostawa realizowana jest sprawnie, a klient może odebrać paczkę w dogodnym dla siebie terminie, bez konieczności zdzwaniania się i umawiania z kurierem.
Cały proces negocjacji przebiegał sprawnie. InPost posiada skuteczne siły sprzedaży, jest dobrze przygotowany do prowadzenia tego typu rozmów. Nieco dłużej trwała integracja techniczna, ze względu na dość skomplikowane rozwiązania informatyczne po naszej stronie. Cały back office w Weltbildzie działa w oparciu o system SAP, który stawia wysokie wymagania naszym partnerom. Dzięki dużemu zaangażowaniu informatyków po obu stronach, wszelkie trudności udało się szczęśliwie pokonać. Z perspektywy czasu możemy powiedzieć, że w naszym wypadku „spięcie” systemów informatycznych, umożliwiające wymianę danych, było największym wyzwaniem. Trudno nam wypowiadać się w imieniu sklepów mniejszych od Weltbild.pl, ale wieść niesie, że dostawę do paczkomatów można uruchomić znacznie szybciej. Widać to z resztą po rosnącej popularności usługi.
Współpracę z InPostem oceniamy pozytywnie i perspektywicznie. Jesteśmy zadowoleni z zaangażowania, jakim wykazuje się nasz partner, przejawiającego się na przykład we wspólnych akcjach promocyjnych. Najpoważniejszą trudnością, jaką zaobserwowaliśmy do tej pory, jest dostawa przesyłek o dużych gabarytach, które nie zawsze mieszczą się do skrytki w paczkomacie. Wówczas wysyłamy zamówienie przez innego operatora – ale – wspólnie z InPostem pracujemy już nad rozwiązaniem tego problemu. Ogólnie klienci chwalą sobie paczkomaty. My również, bo ten sposób doręczeń zachęca do składania zamówień przedpłaconych, co z naszego punktu widzenia jest zawsze korzystne.
Od momentu uruchomienia, paczkomaty dość szybko się spopularyzowały, w czym na pewno wydatny udział miało wsparcie promocyjne. Obecnie jest to najdynamiczniej rozwijająca się forma wysyłki zakupów za pośrednictwem sklepu Weltbild.pl. Paczkomaty stanowią w tej chwili powyżej 30% naszych zamówień przedpłaconych i sądzimy, że najbliższym czasie będziemy mieć do czynienia z tendencją wzrostową.
Tagi:
Oceń artykuł:

Paweł Wojciechowski, Weltbild Polska: „Spięcie” systemów informatycznych było największym wyzwaniem

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.