Dlaczego firma zdecydowała się wprowadzić możliwość dostarczania swoich produktów z e-sklepu za pomocą paczkomatów InPost? Ile czasu trwało ustalenie wszystkich szczegółów i jakie były główne warunki, które firma musiała spełnić, aby klienci mogli skorzystać z paczkomatów?Jak z perspektywy czasu firma Weltbild ocenia współpracę z niezależnym operatorem InPost? Na te pytania odpowiada Paweł Wojciechowski, dyrektor marketingu Weltbild Polska.
Jesteśmy otwarci na nowe formy dystrybucji i chętnie wprowadzamy innowacyjne rozwiązania – oczywiście, jeżeli wydają się sensowne. Pierwsze rozmowy z InPostem podjęliśmy w połowie 2010 roku, a w 2011 włączyliśmy tę formę dostawy do naszej stałej oferty. Wyszło to na tyle pozytywnie, że w sezonie świątecznym zdecydowaliśmy się na uczestnictwo we wspólnej kampanii telewizyjnej. Paczkomaty wspierają sprzedaż zdalną, są nowoczesnym i wygodnym sposobem wysyłki, doskonale sprawdzającą się w przypadku zakupów internetowych. Dostawa realizowana jest sprawnie, a klient może odebrać paczkę w dogodnym dla siebie terminie, bez konieczności zdzwaniania się i umawiania z kurierem.
Cały proces negocjacji przebiegał sprawnie. InPost posiada skuteczne siły sprzedaży, jest dobrze przygotowany do prowadzenia tego typu rozmów. Nieco dłużej trwała integracja techniczna, ze względu na dość skomplikowane rozwiązania informatyczne po naszej stronie. Cały back office w Weltbildzie działa w oparciu o system SAP, który stawia wysokie wymagania naszym partnerom. Dzięki dużemu zaangażowaniu informatyków po obu stronach, wszelkie trudności udało się szczęśliwie pokonać. Z perspektywy czasu możemy powiedzieć, że w naszym wypadku „spięcie” systemów informatycznych, umożliwiające wymianę danych, było największym wyzwaniem. Trudno nam wypowiadać się w imieniu sklepów mniejszych od Weltbild.pl, ale wieść niesie, że dostawę do paczkomatów można uruchomić znacznie szybciej. Widać to z resztą po rosnącej popularności usługi.
Współpracę z InPostem oceniamy pozytywnie i perspektywicznie. Jesteśmy zadowoleni z zaangażowania, jakim wykazuje się nasz partner, przejawiającego się na przykład we wspólnych akcjach promocyjnych. Najpoważniejszą trudnością, jaką zaobserwowaliśmy do tej pory, jest dostawa przesyłek o dużych gabarytach, które nie zawsze mieszczą się do skrytki w paczkomacie. Wówczas wysyłamy zamówienie przez innego operatora – ale – wspólnie z InPostem pracujemy już nad rozwiązaniem tego problemu.
Ogólnie klienci chwalą sobie paczkomaty. My również, bo ten sposób doręczeń zachęca do składania zamówień przedpłaconych, co z naszego punktu widzenia jest zawsze korzystne.
Od momentu uruchomienia, paczkomaty dość szybko się spopularyzowały, w czym na pewno wydatny udział miało wsparcie promocyjne. Obecnie jest to najdynamiczniej rozwijająca się forma wysyłki zakupów za pośrednictwem sklepu Weltbild.pl. Paczkomaty stanowią w tej chwili powyżej 30% naszych zamówień przedpłaconych i sądzimy, że najbliższym czasie będziemy mieć do czynienia z tendencją wzrostową.
Tagi: