Przyszłość będzie należeć do danych: twardych, mierzalnych i kwantyfikowalnych liczb

2024-05-06 | 08:00

Jednym z kroków zmierzających do zbadania preferencji zakupowych klientów są badania rynkowe, przeprowadzane przez nas co parę lat. Dostarczają one wielu cennych informacji, dotyczących zmian zachodzących na rynku, w zachowaniach konsumenckich oraz w świadomości naszych klientów - podkreśla Alicja Suchańska-Królica Menadżer ds. Administracji i Marketingu w CH FORUM Gliwice.


Ważne jest również śledzenie na bieżąco działań firm zajmujących się badaniami zachowań konsumentów: wyspecjalizowanych agencji, Polskiej Rady Centrów Handlowych, ale również GUS-u i innych instytucji, które takie badania prowadzą. Wielu cennych obserwacji na temat zmian na rynku handlu dostarczają również rozmowy z naszymi najemcami, przeprowadzane podczas negocjacji umów najmu.

W celu maksymalizacji doświadczenia zakupowego klientów staramy się działać na kilku płaszczyznach. Z jednej strony, stawiamy na przyjazną atmosferę panującą w samym FORUM i bierzemy pod uwagę wszystko, co wpływa na wygodne, łatwiejsze zakupy. Przykładem charakterystycznym dla naszego Centrum jest komunikowanie FORUM jako miejsca przyjaznego zwierzętom.

Z drugiej strony, organizujemy liczne wydarzenia, warsztaty, spotkania z ekspertami z różnych dziedzin, unikatowe akcje marketingowe, nastawione na rozrywkę dla rodzin z dziećmi, ale również z nagrodami dla ich uczestników czy też personalizowane oferty pod konkretne grupy wiekowe. To wszystko wpływa na wyróżnienie się marki na tle konkurencji, daje okazję do interakcji z ulubionymi sklepami w realnym środowisku, buduje więź, sprawia, że klient czuje się związany z ulubionym miejscem robienia zakupów i... tworzy wspomnienia.

Bardzo istotną płaszczyzną zaangażowania Centrum Handlowego FORUM są działania społeczne i środowiskowe. Od początku naszego istnienia budowaliśmy konsekwentnie wizerunek Centrum jako miejsca nie tylko związanego z zakupami, ale również takiego, które porusza ważne tematy społeczne, związane ze zdrowiem (także psychicznym) i jego profilaktyką, adresowane do dzieci, młodzieży i seniorów, mówiące głośno o problemach kobiet. Wynika to z naszej potrzeby (jesteśmy przede wszystkim ludźmi funkcjonującymi w określonym środowisku i warunkach społecznych), ale także z rosnącej świadomości społecznej i oczekiwań konsumentów, które sprawiają, że poprzez angażowanie się w ważne akcje społeczne i środowiskowe FORUM może zyskać – i faktycznie zyskuje – przewagę konkurencyjną. Niewiele jest bowiem centrów i galerii handlowych w regionie, w których dzieje się tyle co u nas – praktycznie co tydzień udostępniamy przestrzeń lub sami organizujemy tego rodzaju wydarzenia.

Obserwujemy cały czas rosnące znaczenie mediów społecznościowych w komunikacji marketingowej, którym towarzyszą nowe narzędzia i technologie, jak choćby AR (augmented reality) i VR (virtual reality). Integracja narzędzi tradycyjnych i sztucznej inteligencji będzie coraz większa, a znaczenia tej ostatniej nie sposób przecenić na przykład w kontekście tworzenia treści, czy poszukiwania nowych pomysłów na kampanie. Dzisiaj nie wystarczy już mieć profil na Facebooku, czy Instagramie – z roku na rok coraz ważniejszy staje się TikTok, na którym obecna jest już większość liczących się marek, a publikowane na tej platformie filmy są coraz dłuższe.

Jednocześnie, od pewnego czasu widać wyraźnie pewien trend, który można by streścić jednym słowem: autentyczność. Młodsi odbiorcy są bardzo wyczuleni na nieszczerość w przekazie marketingowym i bez trudu odróżniają prawdę od fałszu. Konsumenci coraz chętniej zwracają uwagę na komunikat, który jest bardziej naturalny i „ludzki”. Stąd popularność działań związanych z personal brandingiem, budowaniem społeczności czy programami ambasadorskimi. Warto w tym miejscu zaznaczyć, że firmy stają się także coraz bardziej świadome w kwestii współpracy z influencerami – wiele z nich dochodzi do wniosku, że nie zawsze i nie za każdą cenę jest to opłacalne. A zatem, influence marketing ma szansę stać się bardziej racjonalny.

Przyszłość będzie także należeć do danych: twardych, mierzalnych i kwantyfikowalnych liczb. Rośnie znaczenie danych własnych, przez co duża popularnością cieszy się tworzenie baz danych, które są punktem wyjścia dla bardziej kreatywnych i niestandardowych kampanii marketingowych.

Rok 2024 powinien być czasem rewizji działań marketingowych, głównie mających na celu ograniczenie zbędnych kosztów, ale także dostosowanie się do zmieniającego się otoczenia.. Teraz, gdy bardziej niż w minionych latach trzeba liczyć koszty i obracać w palcach każdą złotówkę, nie ma już miejsca na przypadkowe działania, podejmowane w sposób rutynowy. To, co sprawdzało się w latach ubiegłych, niekoniecznie musi się okazać korzystne dzisiaj.

Planujemy także więcej uwagi poświęcić pokoleniu 50+, które stanowi coraz większą siłę nabywczą, również w Internecie. Polacy są najszybciej starzejącym się społeczeństwem w całej UE. Konieczna jest zatem zmiana myślenia w komunikacji z Silversami, co będzie stanowiło wyzwanie marketingowe nie tylko w tym roku, ale ogólnie w najbliższym czasie. Czeka nas więc zarówno trwała zmiana społeczna, jak i biznesowa.

Wśród wielu prognoz i analiz jedno nie ulega wątpliwości – przed nami naprawdę ciekawe czasy!

Tagi: Alicja Suchańska-Królica badania CH Forum Gliwice
Oceń artykuł:

Fot: CH Forum Źródło: CH Forum

zobacz więcej informacji o: Forum Gliwice

Przyszłość będzie należeć do danych: twardych, mierzalnych i kwantyfikowalnych liczb

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.