Szybkie i elastyczne zmiany będą najważniejsze

2021-03-04 | 09:00

Kolejny lockdown za nami, a sytuacja epidemiologiczna w kraju nadal jest niestabilna. Społeczeństwo przez praktycznie rok życia w czasie pandemii nauczyło się lepiej organizować swój czas w zaciszu domowym. Dotyczy to również rozrywki. Kino, siłownia, restauracja – to wszystko nie kojarzy nam się już wyłącznie z wyjściem „na miasto” mówi dla Magazynu Galerie Handlowe Łukasz Kowalczyk, Zastępca Dyrektora Sprzedaży ds. B2C sieci VIVE Profit

W tej sytuacji oraz w perspektywie niepewnej dla branży przyszłości zmiana oferty rozrywkowej centrów handlowych jest koniecznością. Niestety dla wielu jej przedstawicieli będzie to oznaczać znaczne utrudnienia i co za tym idzie ogromne straty, które sprawią, że część oferty zniknie.

Dzisiejsze społeczeństwo zwraca szczególną uwagę na bezpieczeństwo oraz przestrzeganie restrykcji z nim związanych. Rozrywka musi więc być podawana w takiej formie... Ograniczenie liczby osób, zachowanie dystansu społecznego, łatwo dostępne środki dezynfekujące – to zaledwie podstawa, która będzie musiała być podparta dodatkowymi aspektami wzbudzajacymi zainteresowanie konsumentów. Najprostszym rozwiązaniem wydaje się być atrakcyjna oferta cenowa, jednak biorąc pod uwagę straty w 2020 r. nie jest to już tak klarowny wybór. Wiele firm stoi na skraju bankructwa, gdzie jest zmuszona zawyżyć swój cennik usług/produktów, aby w ogóle funkcjonować.

Ponadto już teraz da się zauważyć związek wielu branż – a zwłaszcza turystycznej (np. „Zaszczep się i leć z Ryanairem”) – z prowadzonymi szczepieniami przeciwko COVID-19. Myślę, że odbije się to również na centrach handlowych oraz proponowanej przez nie ofercie rozrywkowej, co może okazać się wymagającym przedsięwzięciem zarówno dla samych centrów handlowych, jak i ich klientów.

Dotychczas w żadnym wcześniejszym roku, tak duża ilość wiedzy nie została przekazana on-line i nie doszło do tak wielu wartościowych spotkań bez realnego widzenia się w cztery oczy. Nie wspominając o np. koncertach, sztukach, debatach, które również przeniosły się w znacznej części w środowisko on-line z wirtualną publiką. Pandemia już całkowicie zmieniła branżę eventową, która robi, co może, aby choć w części zagwarantować ludziom doznania sprzed epidemii.
Powrót do normalności w kwestii rozrywki eventowej powinien być priorytetem dla centrów handlowych i biorąc pod uwagę okres szczepień, który daje nadzieję na względny powrót do tego stanu, już teraz powinny one planować tego typu wydarzenia na bliższą i dalszą przyszłość. Społeczeństwo jest głodne tego typu doznań, czemu dają wyraz ankiety i opinie, w których odpowiadają na pytanie – „czego najbardziej brakuje Ci z okresu przedpandemicznego?”. Myślę również, że ludzie zadowolą się skromniejszą oprawą tego typu wydarzeń w początkowym okresie, ponieważ już pójście na kameralny koncert lub pokaz mody będzie dla nich swoistym rarytasem.

Proces odbudowywania odwiedzalności i poziomu sprzedaży sprzed pandemii będzie bardzo żmudny i wątpię, aby udało się odrobić te straty w tak krótkim okresie jak rok 2021. Uważam, że ten rok niestety nadal będzie stał – w mniejszym lub większym stopniu – pod znakiem pandemii, a co za tym idzie nie zniknie m.in. zmniejszone zaufanie społeczne, czy oszczędność wśród ludzi, które to mają bardzo duży wpływ na wspomniany proces odbudowy.

Centra handlowe muszą przede wszystkim nieustannie obserwować rynek i dynamiczną reakcję klientów na zmiany. To szybkie, elastyczne zmiany będą najważniejsze – w kwestiach bezpieczeństwa, oferty i wielu innych. Pozostanie w tyle, choć na chwilę, może spowodować przejście klientów do konkurencji. Trzeba pamiętać również, że zmiany muszą być prowadzone zgodnie z wytycznymi rządowymi. Chwilowy zysk, który nie będzie zgodny z obowiązującym prawem, przerodzi się w ogromne straty i zszargany wizerunek PR-owy. Nic tak obecnie nie zaboli przedsiębiorców, jak stracone zaufanie wśród klientów.

 



Tagi: Kampanie marketingowe VIVE Profit Łukasz Kowalczyk
Oceń artykuł:

Fot: VIVE Profit Źródło: VIVE Profit

Szybkie i elastyczne zmiany będą najważniejsze

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.