Ważny jest naturalny, dobrze stargetowany przekaz. Wówczas nasze działania przyniosą faktyczną korzyść nie tylko sprzedającemu, ale i odbiorcom, potencjalnym klientom. Sprzyja nam rozwój nowych technologii, zaangażowanie innowacyjnych narzędzi, bo one pozwalają lepiej wejść w buty klientów, wspierają autentyczność współczesnego marketingu. Dzięki rozwojowi w tym obszarze możemy tworzyć przekaz, który w samej treści i formie zostanie pozytywnie odebrany. Sporym wyzwaniem dla współczesnych marketerów będzie coraz bardziej precyzyjne targetowanie. Ważne, by odpowiednie treści trafiały do osób, które są nimi faktycznie zainteresowane. Irytujący spam jest bardzo szkodliwy dla budowania wartości produktu. Marka zapamiętywana jako specjalista od nietrafionych treści to prawdziwy koszmar marketera. Dzisiaj już nie uczestniczymy w wyścigu o zasięgi, choć to oczywiście ważne, ale staramy się, by treści aktywizowały odbiorców.
Branża utrzymuje budżety marketingowe, choć współcześnie większe znaczenie ma odpowiednie zaplanowanie mediów, które zaangażujemy do naszych działań i dobry, efektywny podział wydatków. Wreszcie w odniesieniu do branży handlowej, nie bójmy się mówić o radości i korzyściach, które czerpiemy z zakupów, również w naszych przekazach reklamowych. To nie jest jakiś nieistotny, wyśrubowany hedonizm, ale ważny element życia. Pozytywne doświadczenia zakupowe mogą być źródłem dobrego samopoczucia i sposobem na atrakcyjne dla nas spędzanie czasu - obok treningu, wyjścia do restauracji, czy rodzinnego wyjazdu. Pamiętajmy o tym budując kampanie marketingowe.