W polskiej branży odzieży formalnej od lat prym wiodą silni liderzy z tradycjami. Jednak nie należy zapominać o mniejszych graczach, którzy również doskonale radzą siebie w niełatwym segmencie handlu, jakim jest odzież męska. Marka New Men Style od ponad 25 lat rozwija sieć sprzedaży wysokiej jakości odzieży męskiej oraz mody ślubnej dla panów. O szczegółach opowiedział Robert Dworaki, manager ds. sprzedaży i rozwoju sieci New Men Style.
Początki marki to handel skoncentrowany przy głównych ulicach miast.
Dokładnie. Pierwszy salon New Men Style powstał w Krakowie w 1990 roku na ul. Łużyckiej był to typowy sklep przy zakładzie produkcyjnym. Następne zaczęły pojawiać się przy ruchliwych ulicach miast południowej Polski.
Kiedy Państwa uwagę, jako miejsca inwestycji, przyciągnęły centra i galerie handlowe?
Od 2008 r. W tym czasie przeżywały one swój rozkwit. Powstawało coraz więcej interesujących inwestycji niejednokrotnie bardzo kosztownych. Na obecną chwilę 60% naszych lokalizacji właśnie tam się znajduje. Nie wyobrażamy sobie dalszego rozwoju poza galeriami. Jedynym minusem przenoszenia handlu do centrów handlowych jest zatracenie w pewnym stopniu indywidualności i intymności, którą zapewniały sklepy wolnostojące.
Czy mimo to planują Państwo kolejne otwarcia w tego rodzaju obiektach?
Na dzień dzisiejszy nasze sklepy umiejscowione są w 12 centrach handlowych. Posiadamy również 10 salonów wolnostojących na terenie całego kraju. Na początku kwietnia otworzyliśmy salon New Men Style w nowej odsłonie, w nowo wybudowanym centrum handlowym na Warszawskiej Pradze. Kolejne otwarcia przewidujemy w takich miastach jak Gdańsk, Płock, Poznań, Warszawa, Białystok.
Jakie obecnie relacje panują między zarządcami galerii a najemcami?
To dobry czas na inwestowanie w galerii, ponieważ od jakiegoś czasu polityka firm zarządzających nieruchomościami uległa znacznemu uelastycznieniu. Zarządcy zaczęli rozumieć, że muszą być otwarci na potrzeby najemców. Oferty są konstruowane bardziej przystępnie i nie zawsze wiążą się z podpisaniem wieloletnich umów, co daje większe poczucie bezpieczeństwa w razie nietrafionej lokalizacji.
Rynek odzieży męskiej w Polsce przybiera coraz większych rozmiarów. Co Pana zdaniem odgrywa w nim największą rolę?
W ostatnich latach rynek odzieży męskiej bardzo się rozrósł. Z naszych obserwacji wynika, iż wiele marek proponuje bardzo złej jakości produkty szyte w różnych egzotycznych krajach. Naszą zaletą i chlubą jest to, że szyjemy w Polsce. Nie chcę podążać za polityką wyprzedażową innych firm ,ponieważ odbija się to na jakości produktów . Wolimy iść w innym kierunku, kosztem niższych marży sprzedawać produkt coraz wyższej jakości w przystępnej cenie. W ogólnym rozrachunku klient to doceni i wybierze to, co najlepsze.
New Men Style posiada w swojej ofercie również kolekcję ubrań ślubnych. To nadal dość specyficzny segment polskiego rynku. Jak oceniają Państwo konkurencję?
Jeśli chodzi o nasz rynek krajowy, w tym segmencie nie mamy konkurencji. Żadna Polska marka nie proponuje takiej różnorodności stylistycznej. Spowodowane to jest sporą trudnością w formowaniu konstrukcji, z zastosowaniem trudnych do obróbki żakardów i satyn. Dodatkową zaletą naszych produktów jest możliwość personalizowania każdego kompletu, według własnego upodobania w systemie szycia "made to measure" lub "bespoke". Zważywszy na charakterystykę i jakość tych rozwiązań, dużym rynkiem zbytu dla nas są Niemcy, Włochy, Szwajcaria oraz Francja.
W ostatnich latach kilka marek oferujących odzież męską poszerzyło swoją ofertę o odzież damską. Co sądzi Pan o takim rozwiązaniu?
Coraz częściej polskie męskie marki zaczynają wprowadzać do swojej oferty odzież damską. Widzę w tym nie do końca przemyślane naśladowanie firm zachodnich. Wydaje mi się, że jest to szukanie dodatkowych źródeł zarobku, niestety często nie do końca trafionych. Jeśli chodzi o markę New Men Style, nazwa zobowiązuje i skupimy się na tym co robimy najlepiej
Wyniki potwierdzają, że warto się specjalizować w konkretnej branży?
Rok 2015 zamknęliśmy znacznym wzrostem sprzedaży, co daje duże perspektywy na przyszłość. Oprócz kontynuacji celów wyznaczonych na rok 2015, w bieżącym udało nam się wypracować nowy shop concept marki, a ponadto kończymy odświeżanie logotypu. Dzięki temu wysokiej jakości odzież zyska godną oprawę.