Polscy naukowcy rewolucjonizują naukę języków obcych

2017-06-22 | 15:00

Naukowcy udowodnili, że w wieku od sześciu miesięcy do dwóch lat reakcje dziecka na bodźce językowe są dużo bardziej wyczulone niż w późniejszym okresie życia. Dlatego w Centrum Nowoczesnych Technologii Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu prowadzone są badania, które mają na celu wypracowanie sposobów doskonaleniem umiejętności lingwistycznych, tak by w przyszłości nauka języka była o wiele łatwiejsza. Pomóc w tym mają m.in. interaktywne rozwiązania w postaci aplikacji, które powstaną w wyniku przeprowadzonych badań.

– W ramach projektu prowadzimy działanie, które zmierza do poznania możliwości słyszenia dźwięków w językach obcych, rozpoznawania ich z zamiarem doskonalenia umiejętności językowych w przyszłości, w stosunku do małych dzieci, takich, które są na początku niemowlętami, a później zaczynają mówić; czyli ten newralgiczny okres między wiekiem od sześciu miesięcy do dwóch lat. Reakcje dziecka na bodźce językowe badane są w oparciu o interaktywne środki audiowizualne, czyli wypowiadanie słów i zdań w różnych językach – mówi agencji informacyjnej Newseria Innowacje dr hab. Jerzy Łukaszewicz, dyrektor Interdyscyplinarnego Centrum Nowoczesnych Technologii Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu.

Podczas badań naukowcy zwracają uwagę na reakcję obiektywną, a więc ruch gałek ocznych, co pozwala wśród dzieci określić zachowania odbiegające od normy. W ten sposób można wywnioskować, na jakie dźwięki w obcych językach szczególnie mocno reagują najmłodsi.

– Wśród wyników, które otrzymujemy, widać, że małe dziecko jest zaprogramowane na odbiór praktycznie wszystkich możliwych języków. Przyswaja i reaguje na dźwięki wypowiadane w bardzo różnych językach – chińskim czy francuskim, natomiast wraz z rozwojem dziecka, wskutek ciągłego przebywania z rodzicami, zawęża się pole wrażliwości na dźwięki tylko do języka macierzystego. Ogranicza się wrodzona zdolność do słyszenia języków obcych i być może w przyszłości pojawiają się trudności z ich uczeniem się

– wyjaśnia Jerzy Łukaszewicz.

Projekt ma na celu wypracowanie podstawowych metod treningu językowego skierowanego do małych dzieci. Nauczy najmłodszych słów w języku obcym oraz pomoże przyswoić fonetykę.

zobacz materiał video

Tagi:
Oceń artykuł:

Fot: Pixabay.com Źródło: AI Newseria

Zobacz także

Polscy naukowcy rewolucjonizują naukę języków obcych

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.