Nieustannie muszę iść na kompromis

2018-12-11 | 09:00

Bialcon to sieć 60 salonów w całej Polsce. Jakie są Państwa założenia rozwojowe na najbliższy czas?

Z pewnością dalszy rozwój sieci, ale najważniejsze jest to, że właśnie przygotowujemy się do emisji akcji Bialcon S.A. Pozyskane w ten sposób środki chcielibyśmy przeznaczyć na dalszy, dynamiczny rozwój sieci dystrybucji. Rozszerzamy też ofertę Bialconu poprzez wprowadzenie nowej linii „art”, w której wzorniczo nawiązujemy do złotego okresu polskiej awangardy. Oryginalne abstrakcje w nadrukach spotkały się z dużym zainteresowaniem i liczymy, że będzie to strzał w dziesiątkę. Projektowane przez nas nadruki różnią się od tych, które proponują producenci tkanin, co czyni naszą ofertę niezwykle oryginalną.

Bialcon otwiera swoje sklepy zarówno przy głównych ulicach miast, jak i w centrach handlowych. Które aspekty współpracy z zarządcami obiektów handlowych są dla Pani szczególnie istotne?

Zawsze zależy nam na partnerskim podejściu, w którym obie strony mogą rozmawiać z tego samego pułapu. W ostatnim czasie głównie skupiamy się, aby warunki współpracy były jak najbardziej elastyczne, abyśmy mogli reagować na to, co dzieje się na rynku.

Jakimi zasadami kierujecie się Państwo podczas wyboru określonej lokalizacji handlowej?

W tej chwili nasza marka jest obecna w szerokiej dystrybucji, więc zostało nam niewiele miast, gdzie nas nie ma. Dlatego obecnie bardzo rozważnie podchodzimy do otwierania nowych lokalizacji i wybieramy te, gdzie możemy połączyć dwa elementy – elastyczne warunki wraz z dobrym poziomem odwiedzalności.

W 2010 roku firma zdecydowała się poszerzyć swoją ofertę o dodatkową markę Rabarbar. Jakie elementy wyróżniają tę markę?

W Rabarbarze stawiamy przede wszystkim na naturę i tradycję. Naturalne tkaniny, len, bawełna, elementy rękodzieła jak hafty. W nadrukach i haftach często sięgamy do wzorów ozdabiających dawne stroje ludowe. Rabarbar to też nowoczesność. Część kolekcji jest minimalistyczna kolorystycznie, ale za to z ciekawymi rozwiązaniami konstrukcyjnymi.

Sektor modowy w Polsce rozwija się w tempie bardzo dynamicznym. Na naszym rynku modowym mamy ponad 2000 zarejestrowanych podmiotów, które zajmują się produkcją odzieży. Polacy coraz więcej wydają rocznie na ubrania. Jeszcze w 2013 roku wydawaliśmy rocznie ok. 600 zł, a dziś ponad 1000 zł. Czy Bialcon również zauważa takie tendencje?

Tak, jest to bardzo wyraźny trend. Natomiast widzimy też, że przez rozwój Internetu klient jest coraz bardziej świadomy i wymagający, co jest dość dużym wyzwaniem.

W którym zatem kierunku będzie rozwijać się sektor odzieży damskiej? Czy rzeczywiście zapowiada się on tak optymistycznie?

Z raportu PMR „Handel detaliczny odzieżą i obuwiem w Polsce 2017. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2017-2022” wynika, że polski rynek w 2022 roku osiągnie wartość 43,2 mld zł. Co ważne, większość tego obrotu generują firmy sieciowe z produktem w niskiej cenie. Trudno więc jednoznacznie powiedzieć, w którą stronę rynek pójdzie. Wierzymy, że zawsze będzie na nim miejsce na produkt ciekawy wzorniczo, o dobrej jakości, wyprodukowany w Polsce.

Gdyby mogła Pani udzielić jednej rady kobietom, chcącym również odnaleźć się i spełnić w roli businesswoman, jaka by to była rada? 

Przede wszystkim trzeba odpowiedzieć sobie na pytanie, co tak naprawdę chcemy w życiu robić, żeby nasza praca była przyjemnością, a nie przykrym obowiązkiem. Niestety bardzo często tkwimy w niezbyt komfortowych zawodowych sytuacjach. Praca na własny rachunek daje sporo swobody, ale też wiąże się z dużą odpowiedzialnością, której nie ma na etacie. Zmierzenie się z tym wymaga pewnych predyspozycji, którymi na pewno nie wszyscy są obdarzeni. W przypadku kobiet jest o tyle trudniej, że ich zaangażowanie w życie rodzinne z reguły jest znacznie większe i to powstrzymuje je często przed podjęciem ryzyka własnego biznesu. Sądzę, że dobrym momentem na pójście na swoje może być odejście dzieci z domu rodzinnego.

Tagi: Barbara Chwesiuk Bialcon
Oceń artykuł:

Źródło: Bialcon

Zobacz także

Nieustannie muszę iść na kompromis

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.