Rodzinna firma Swarovski Crystal Business ogłosiła swoje wyniki za rok finansowy kończący się 31 grudnia 2022 roku.
Firma odnotowała znaczny wzrost o +10% do 1 830 mln euro w porównaniu z rokiem poprzednim i po trzech latach strat odniosła bardzo wyraźną poprawę, zbliżając się do granicy zysków przy bardzo zmiennych warunkach geopolitycznych i makroekonomicznych.
Wyniki z 2022 r. zaczynają pokazywać efekty strategii opartej na projektowaniu produktów, mającej na celu potwierdzenie ikonicznego dziedzictwa SWAROVSKI w dzisiejszym duchu, a także postępy w transformacji modelu biznesowego, obejmującej tworzenie produktów, uproszczenie organizacji i rozwój marki.
- Te napawające optymizmem wyniki potwierdzają, że kierunek strategiczny jest właściwy, a nasza ikoniczna marka i produkt mają niezwykły potencjał. Dziękuję wszystkim pracownikom i partnerom SWAROVSKI na całym świecie za ich wzorowe zaangażowanie, a akcjonariuszom rodziny za silne wsparcie. Rozpoczynamy interesujący start na wszystkich rynkach, w tym w Chinach, a naszym celem w 2023 roku będzie ścisła realizacja naszej nowej strategii i planu biznesowego LUXignite, z naciskiem na innowacje produktowe i dalsze inwestycje w naszą sieć detaliczną i kluczowe momenty marki
- mówi Alexis Nasard, CEO od lipca 2022 roku.
Biznes odnotował kompleksowy wzrost w 2022 roku we:
Znaczne zmniejszenie strat z poprzedniego roku nastąpiło w dużej mierze w wyniku poprawy marży brutto zgodnie ze strategią podniesienia marki, wzrostu sprzedaży oraz oszczędności kosztów operacyjnych, które będą kontynuowane w 2023 roku, aby powrócić do zrównoważonego poziomu zysków.