Instytut Monitorowania Mediów zbadał wydatki reklamowe w I kwartale 2019 roku w wybranych branżach: farmaceutycznej, handlowej, finansowej, telekomunikacyjnej i motoryzacyjnej. W tym okresie w zestawieniu na pierwszym miejscu pojawiła się branża farmaceutyczna, która jako jedyna wydała na reklamę w mediach tradycyjnych ponad 1,2 mld zł jedynie w 3 miesiące.
Wydatki reklamowe w podziale na branże
Według danych IMM, w mediach największy budżet na reklamy przeznaczyła branża farmaceutyczna, której wydatki w I kwartale wyniosły 41 proc. spośród wszystkich przeanalizowanych branż. Nieco mniejszy udział kwot zainwestowanych w reklamy zanotowała branża handlowa (29 proc.). Na trzecim miejscu znalazła się motoryzacja (13 proc.), za nią finanse (9 proc.) i telekomunikacja (8 proc.).
Wydatki reklamowe w podziale na media
Największe kwoty inwestowane są w reklamy telewizyjne (średnio po 60 proc.), gdzie np. branża farmaceutyczna przeznaczyła na reklamę ponad 882 mln zł. Najmniejsze budżety przeznaczane są na promocję w prasie.
Handel: marki o największych wydatkach reklamowych
W I kwartale 2019 roku największym budżetem reklamowym mógł pochwalić się Lidl, który przeznaczył prawie 138 mln zł na promocję w mediach tradycyjnych. Na kolejnych miejscach znalazły się: Media Expert, Media Markt, Biedronka oraz Euro RTV AGD.
Handel: typy reklamowanych sklepów
Wśród kategorii reklamowanych produktów w branży handlowej – oprócz sklepów z elektroniką (31 proc.) i dyskontów (26 proc.), w zestawieniu na trzecim miejscu znalazły się m.in. sklepy meblowe (8 proc.), a za nimi hipermarkety (6 proc.), sieci budowlane (5 proc.) oraz sklepy convenience (4 proc.).