Marka Bytom od lat w swoich kolekcjach i komunikacji nawiązuje do polskiej kultury i sztuki, zarówno klasycznej jak i współczesnej. Wielokrotnie zapraszaliśmy do udziału w kampaniach wybitne osobowości - aktorów, muzyków, fotografów, pisarzy. Współpracuje z uznanymi artystami i przypomina o wybitnych postaciach tworząc kolekcje ubrań. Patronuje wydarzeniom artystycznym. Obecna kolekcja proponowana przez markę Bytom i kampania ją promująca - są wyjątkowe. Wynika to z faktu, że marka Bytom obchodzi w tym roku 75. rocznicę istnienia.
Ten niezwykły jubileusz Bytom podkreślił, tworząc dwie mocno osadzone we współczesnym designie kolekcje - Retro Future i Monogram. Obie są polską odpowiedzią na najnowsze trendy w światowej modzie męskiej. Kampania jesień-zima 2020 zrealizowana została we wnętrzach jednego z najpiękniejszych muzeów w Polsce – Muzeum Narodowego w Warszawie.
Autorka sesji i reżyserka filmu, Zuza Krajewska, zaprosiła do współpracy przy kampanii dwóch bardzo zdolnych twórców - operatora filmowego Mateusza Dziekońskiego i kontratenora Michała Sławeckiego.
Dostojne wnętrza muzeum zestawione z nowoczesnymi stylizacjami, w których Bytom łączy formal z casualem lub streetwearem, plus charyzma światowej klasy modela - stworzyły poetycki, bardzo współczesny obraz. Wspaniały głos Michała Sławeckiego w utworze “Vedro con mio diletto” z opery “Il Giustino” Antonio Vivaldiego, doskonale podkreślił niesamowitą atmosferę filmu.
Na zdjęciach i filmach wykorzystywanych w kampanii pojawiły się wybrane dzieła, z liczących ponad 800 tys. obiektów zbiorów sztuki polskiej i światowej Muzeum Narodowego, a także modernistyczna architektura samego budynku. Wyjątkową 75. rocznicę marka Bytom postanowiła podkreślić, pokazując jedno z najbardziej rozpoznawalnych dzieł w historii polskiego malarstwa - obraz „Bitwa pod Grunwaldem” Jana Matejki.
Kolekcja Bytom Retro Future reprezentuje eklektyzm w modzie, łączy wzory tkanin z minionych lat, ukazując je we współczesnym wydaniu krawieckim: nowy formal i nowy casual. Kolekcja Bytom Monogram wykorzystuje literę B, tworząc nawiązujący do klasyki polskiego designu, i jednocześnie bardzo nowoczesny, wzór. Wprowadzono go w niemal każdy element projektowanej garderoby - od garnituru do dresu.