IMV Polska – firma zarządzająca obiektem wspólnie z właścicielem - firmą GT, opracowała strategię na rok 2022. Jakie cele udało się zrealizować w związku z rozwojem Galerii Rumia w ostatnim roku?
- Uważamy, że dużym sukcesem jest pojawienie się w Galerii Rumia dużych marek tj. Sinsay, Action i Maxi Zoo oraz powiększenie i zmodernizowanie salonów Cropp, Rossmann i House. Dzięki tym działaniom oraz skutecznie realizowanej strategii marketingowej zauważalny jest znaczny wzrost odwiedzalności (footfall), a także poprawa ogólnego wizerunek Galerii wśród Klientów
– powiedział przedstawiciel firmy zarządzającej obiektem – IMV Polska.
Już na początku roku udało się przedłużyć umowy najmu z Biedronką i drogerią Rossmann. Szczególnie istotna jest pierwsza umowa z dyskontem spożywczym, którą udało się podpisać na okres aż 15 lat. W pierwszych miesiącach 2022 roku podpisano także umowy ze wspomnianymi powyżej markami: Sinsay i Action, których salony po błyskawicznym remoncie lokali zostały oddane w ręce klientów już w maju 2022 roku. Niespełna miesiąc później w czerwcu 2022 roku został otwarty w Galerii Rumia sklep marki House w nowej odsłonie. Salon został powiększony o ponad 200m2 i znalazł się w nowej lokalizacji na poziomie „0” tuż przy wejściu głównym do Galerii. Sklep zaaranżowany został zgodnie z najnowszym konceptem marki House.
W drugą połowę roku Galeria Rumia wkroczyła z kolejną umową podpisaną z dużą marką – Maxi Zoo czyli najpopularniejszą siecią sklepów z produktami dla zwierząt, która funkcjonuje na polskim rynku od 10 lat i należy do międzynarodowej Grupy Fressnapf, działającej w 11 europejskich krajach. Salon Maxi Zoo otworzył swoje podwoje 16 listopada 2022 roku. W międzyczasie, 5 października otwarty został w Galerii Rumia powiększony salon Cropp w zupełnie nowej aranżacji. Salon zajmuje powierzchnię aż 600 m2. Jest to jeden z trzech najnowocześniejszych konceptów salonów odzieżowych w Polsce i pierwszy tego typu na pomorzu.
Działania komercjalizacyjne zostały wsparte odpowiednio dobranym marketingiem i akcjami eventowymi, mającymi na celu budowanie i zacieśnianie relacji z lokalną społecznością. Na szczególną uwagę zasługuje czerwcowy Rajd Rowerowy z Galerią Rumia pod patronatem Urzędu Miasta, gdzie zwrócono uwagę na promocję ruchu i zdrowego stylu życia oraz kolejna edycja akcji „Wielkie choinek ubieranie” – angażujące uczniów lokalnych szkół podstawowych.
Dużym zainteresowaniem klientów cieszyły się także akcje pro sprzedażowe jak „Fala powrotu do szkoły” czy „Ogrzej się jesienią z Galerią Rumia”, a także kończące rok kalendarzowy wydarzenie pt. „Świąteczna pracownia elfów”.
Czy mamy już informacje dotyczące najbliższych miesięcy? Jak kształtują się plany właścicieli Galerii Rumia na rok 2023?
- Najważniejszym aspektem jest kontynuacja procesu rekomercjalizacji. W pierwszym kwartale 2023 planujemy reaktywację strefy gastronomicznej – jest to najważniejszy punkt komercjalizacji wyczekiwany przez Klientów Galerii Rumia. Planujemy także powiększenie i zmodernizowanie sklepu Pepco oraz Biedronka. W drugim kwartale w Galerii Rumia pojawią się nowe marki – salon obuwniczy CCC i Dealz, które doskonale uzupełnią ofertę najemców
– mówi Pan Jacek Ostwald, współwłaściciel Galerii Rumia.
Galeria Rumia to obiekt w samym sercu miasta Rumia, zlokalizowany w dobrze skomunikowanym miejscu – dogodnym zarówno dla podróżujących samochodem, jak i komunikacją miejską. Powierzchnia najmu to ponad 16 800 mkw. Do dyspozycji klientów jest przestronny, zadaszony parking, który pomieści 460 samochodów. Na trzech poziomach znajduje się 90 lokali, przeznaczonych na sklepy oraz punkty usługowe. Wśród głównych najemców znajdziemy m.in.: Biedronkę, Sinasay, Action, Cropp, House, Monnari, KIK, Pepco, NEONET, klub fitness Calypso, multipleks kinowy Multikino czy drogerię Rossmann.