Kierunek, jaki obrały wydarzenia w ciągu ostatnich miesięcy, był olbrzymim zaskoczeniem. Pandemia koronawirusa jest tematem, który obecnie dominuje w mediach i naszej codzienności. Charlie Food & Friends skupia się obecnie na bezpośrednim otoczeniu i podsumowuje ostatni rok.
W ciągu ostatnich 2 tygodni Charlie Food & Friends przeprowadził serię działań niezbędnych dla zapewnienia firmie przetrwania. Rezultatem było zmniejszenie do minimum wartości zobowiązań, które muszą zostać uregulowane w najbliższych tygodniach.
Osiągnięcia Charlie Food & Friends w ostatnim roku: zmiana wizerunek marki Charlie Food & Friends, powiększenie sieci o dwie nowe lokalizacje, wejście na nowy rynek (Czechy), przyjęcie pierwszych inwestorów w nowej formule inwestycji bezpośrednich oraz pozyskanie nowego kluczowego członka zespołu - dyrektora finansowego.
Działania Charlie Food & Friends w związku z zamknięciem restauracji w galeriach handlowych
W pierwszych dniach, po zabezpieczeniu i zamknięciu restauracji, w pierwszej kolejności Charlie Food & Friends zadbalł o pracowników. Firma dołożyła wszelkich starań, żeby zapewnić członkom załogi najbezpieczniejsze i najkorzystniejsze, wg indywidualnego uznania, przejście okresu przestoju. Upewniła się, że skorzystały z dostępnych świadczeń osoby, którym takowe przysługują.
Charlie Food & Friends uzgodniła z kontrahentami możliwości przedłużenia terminów płatności, które przypadają w okresie spodziewanego braku przychodów.
Związek Pracodawców HoReCa, do którego należy Charlie Food & Friends, uczestniczy w rozmowach ze stroną rządową nt. pomocy dla przedsiębiorstw dotkniętych kryzysem. Najważniejsze obszary rozmów to dopłaty do wynagrodzeń pracowników firm dotkniętych przestojem oraz wypracowanie rynkowej praktyki dot. wysokości czynszu i opłat czynszowych, które będą przysługiwały galeriom handlowym za okres ich zamknięcia w związku z rozporządzeniem z 13 marca b.r. Niezależnie od tego, jaki będzie finalny rezultat prac nad ustawą, wraz z teamem managerów Charlie Food & Friends przygotowuje firmę na nowe czasy, analizując model biznesowy i strategię rozwoju.
Rozwój sieci sprzedaży i wejście na Czechy
Obecnie sieć Charlie Food & Friends liczy 7 punktów sprzedaży, a w ciągu ostatniego roku powstały 2 nowe restauracje. W maju zeszłego roku została uruchomiona nowa restauracja Charlie Food & Friends w Galerii Glogovia w Głogowie. We wrześniu firma weszła na rynek czeski. Pierwszą restaurację za granicą martka otworzyła w Avion Shopping Mall w Ostrawie. W planach ma dalszy rozwój na terenie Czech.
Nowy design restauracji
Designerskie, minimalistyczne wnętrze otrzymało bardziej przyjazny, przytulny wygląd. Restauracje wypełniły nowa, bardziej stonowana i naturalna paleta kolorów, a także materiały takie jak industrialna siatka, przecierany beton, surowa blacha typu corten i naturalne drewno. Pojawiła się także “ściana wizerunkowa” przedstawiająca postać Charlie’ego. Kuchnia jest teraz widoczna i bardziej otwarta dla Gości dzięki dodaniu dużego przeszklenia. Za projekt odpowiedzialni są architekci z pracowni Kdesign Architecture&Brand. Do tej pory przemianę przeszły restauracje w Zielonej Górze i Krakowie, a już niebawem wszystkie punkty w sieci zostaną dostosowane do nowego wizerunku.
Metamorfoza menu
W ostatnim roku metamorfozę przeszło również menu. Charlie Food & Friends intensywnie pracował nad tym, aby stworzyć nowe dania, które jeszcze lepiej przypadną do gustu świadomie odżywiającym się Gościom. Obecnie oferta oparta jest na flagowych daniach mięsnych oraz daniach kuchni roślinnej, która szybko zyskuje zwolenników. Do menu trafił m.in. lekki, lecz pożywny strogonow z boczniaków, sycące kotlety buraczane z ziarnami, pyszne i aromatyczne bolognese z wędzonym tofu. Dwa razy w tygodniu miłośnicy ryb znajdą u nas specjalną ofertę świeżych i zdrowych dań rybnych. Zwiększono też ofertę sałatek. Goście, którzy preferują tradycyjne potrawy „jak u mamy” również znajdą coś dla siebie. Poszerzono bowiem ofertę dań kuchni domowej, których smak przywołuje na myśl wspomnienia beztroskiego dzieciństwa. Menu jest aktualizowane co kwartał w czasie Warsztatu Smaku – kwartalnego spotkania wszystkich szefów kuchni sieci Charlie Food & Friends.
Zatrudnienie dyrektora finansowego
Rok temu w lutym poszerzył się zespół Charlie Food & Friends o dyrektora finansowego. Kamil Majewski to absolwent Finansów i Rachunkowości Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie i stypendysta Uniwersytetu w Mainz. W swojej kilkunastoletniej karierze pełnił m.in. funkcję wiceprezesa zarządu i dyrektora finansowego La Mania i głównego kontrolera finansowego Legii Warszawa.
Nowy model finansowania rozwoju
W zeszłym roku Charlie Food & Friends uruchomił nowy model finansowania rozwoju, inwestycje bezpośrednie, z myślą o inwestorach zainteresowanych regularną dywidendą. Inwestorzy stają się udziałowcami, a Charlie Food & Friends w 100% zajmuje się zarządzaniem. W ten sposób zostało współfinansowane otwarcie lokalu w Ostrawie.
Przedterminowy wykup obligacji
W styczniu Charlie Food & Friends wykupił w całości przedterminowo, z ośmiomiesięcznym wyprzedzeniem, obligacje serii C1, wyemitowane w 2018 roku.
Plany na przyszłość Charlie Food & Friends zakładają dalszy rozwój sieci sprzedaży. Zarówno poprzez zwiększenie ilości lokali w Polsce i Czechach, jak i poprzez uruchomienie nowych kanałów dystrybucji. Firma skupia się także na ciągłym rozwoju produktu. Planuje również działania marketingowe mające na celu wzmocnienie rozpoznawalności marki.