IKEA zmienia się, by być bliżej klientów i lepiej odpowiadać na ich potrzeby

2021-07-14 | 09:00

W tym roku mija 31 lat od otwarcia pierwszego sklepu IKEA w Warszawie. Rynek warszawski jest dla polskiej organizacji IKEA jednym z kluczowych obszarów inwestycji i testowania nowych formatów, by być bliżej klientów, odpowiadać na zmieniające się potrzeby zakupowe i spełniać oczekiwania dotyczące lepszego życia w domu. Lepsze codzienne życie dla wielu ludzi to bowiem nieustające motto IKEA.

Pierwszy sklep IKEA w Warszawie został otwarty w 1990 roku przy ulicy Grażyny Bacewiczówny na Ursynowie. Na powierzchni około 1000 m2 klienci mogli korzystać z ekspozycji kliku gotowych wnętrz, co było nowością dla odwiedzających w ówczesnych czasach.  

Obecnie na rynku warszawskim dla klientów dostępne są trzy sklepy IKEA - IKEA Janki, IKEA Targówek, IKEA w Blue City, ponadto trzy Punkty Odbioru Zamówień IKEA - w centrach handlowych Blue City, King Cross Praga i Wola Park oraz dwa mobilne Punkty Odbioru Zamówień IKEA - na Mokotowie i w Wilanowie. Dodatkowo w Warszawie usytuowane są Domolinia i Twoje Studio Pracy – miejsca spotkań dla obecnych i przyszłych klientów i pracowników, a także IT Service Desk i Service Office, które wspierają firmę. Marka na stałe wrosła w tkankę miejską stolicy i zagościła w domach jej mieszkańców.

„Jednym z priorytetów dla IKEA w Polsce jest rynek warszawski. Planujemy dalej rozwijać naszą działalność w tym regionie, z jeszcze większą dynamiką. Chcemy skupić się na nowych formatach miejsc spotkań z klientami, które będą odpowiedzią na zmieniające się potrzeby mieszkańców stolicy i regionu” - mówi Karol Barcal, Dyrektor Regionalny w IKEA Retail Polska odpowiedzialny między innymi za rynek warszawski. „Finalizujemy obecnie kompleksowy plan dla regionu warszawskiego, który koncentruje się na tworzeniu jeszcze lepszego doświadczenia klientów, budowaniu i rozwijaniu kompetencji naszych pracowników, inwestowaniu w obecne i nowe miejsca spotkań z klientami oraz atrakcyjnej ofercie usług zdalnych i stacjonarnych”.

W ciągu trzydziestu lat, jakie minęły od otwarcia pierwszego sklepu IKEA w stolicy, Warszawa stała się innym miastem. Zmienili się także jej mieszkańcy i sposób ich życia, a IKEA zmienia się razem ze swoimi klientami. Aby odpowiadać na potrzeby klientów i kreować lepszą, nową IKEA, firma wprowadza innowacje i testuje nowe formaty. Warto tu wspomnieć o takich projektach, jak Kuchnia Spotkań IKEA czy Centrum IKEA dla Firm w Śródmieściu. IKEA w Blue City była z kolei jednym z pierwszych mniejszych formatów IKEA na skalę światową, którego celem było przetestowanie nowego konceptu sklepu z ograniczoną ofertą, ale zlokalizowanego bliżej klientów, w centrum handlowym.

Niezmiennym celem IKEA jest bowiem tworzenie jak najlepszego doświadczenia zakupowego. Zgodnie z podejściem firmy do rozwoju oraz w reakcji na zmieniające się potrzeby i wzrastające oczekiwania klientów, niektóre projekty testowe dobiegają końca. Jedną z takich inwestycji jest sklep IKEA w Blue City, który będzie prowadzić swoją działalność do końca grudnia 2021 roku.

Sklep IKEA w centrum handlowym Blue City w Warszawie został otwarty w październiku 2018 roku. Nowy format wyróżniał się lokalizacją bliżej klientów, w centrum handlowym oraz nowoczesnymi rozwiązaniami prezentacji asortymentu, mającymi zapewniać jak najlepsze doświadczenia zakupowe dla odwiedzających i służące za inspirację dla ich domów. W IKEA w Blue City zakupy można zrobić m.in. poprzez Punkty Szybkich Zamówień IKEA (z dostawą do domu) lub zdalnie i odebrać swoje zamówienie w Punkcie Odbioru Zamówień IKEA zlokalizowanym na parkingu podziemnym, poziom -1 (wjazd od ul. Opaczewskiej 87).

Sklep IKEA w centrum handlowym Blue City można odwiedzać do końca tego roku. Priorytetem firmy jest zachowanie wszystkich miejsc pracy. IKEA dołoży wszelkich starań, aby każdemu pracownikowi sklepu w Blue City zaoferować takie same lub zbliżone warunki pracy na nowym stanowisku w innej warszawskiej jednostce IKEA.

„Nadal będziemy kontynuować testy różnych rozwiązań dla klientów oraz stale inwestujemy w dotychczasowe sklepy IKEA, w mobilne i stacjonarne Punkty Odbioru Zamówień, sprzedaż online oraz usługi zdalne z różnymi możliwościami dostawy i odbioru. W dalszym ciągu chcemy być bardziej dostępni dla klientów, przystępni cenowo i umożliwiać bardziej zrównoważone życie w domu poprzez oferowanie inspiracyjnych rozwiązań i produktów lepszych dla ludzi oraz planety”, dodaje Karol Barcal.

Tagi: IKEA Rozwój sieci handlowych
Oceń artykuł:

Fot: IKEA Źródło: IKEA

IKEA zmienia się, by być bliżej klientów i lepiej odpowiadać na ich potrzeby

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.