Karty podarunkowe mają się dobrze

2023-05-16 | 11:17

Karty podarunkowe od dawna są sprawdzonym sposobem na podniesienie sprzedaży oraz budowanie lojalności obecnych i dotarcie do nowych klientów w centrach handlowych. Znają je wszyscy, to popularne i lubiane narzędzie wykorzystywane w handlu od lat, czy jednak nadal spełnia swoje funkcje? Czy klienci chętnie sięgają po kartę upominkową poza okresem świątecznym?

Jak wynika z danych zebranych przez centra Designer Outlet, tylko w 2022 roku odnotowano wzrost sprzedaży kart podarunkowych średnio o 30 proc. w porównaniu do poprzedzającego. To mocny sygnał wskazujący na to, że ta usługa jest ceniona, ma się dobrze i wszystko wskazuje na to, że  jeszcze długo tak pozostanie. Dlaczego? Przede wszystkim jest wygodnym rozwiązaniem w przypadku braku pomysłu na spersonalizowany prezent. Elegancki, pięknie zapakowany drobiazg zawsze będzie miłym upominkiem kojarzącym się z przyjemnością zakupów i czasem dla siebie. Nie bez znaczenia jest tu miejsce realizacji prezentu, bo przyjemność zakupu jest przecież tym większa, im ciekawszy wybór sklepów, w których można ją zrealizować. Dlatego w ostatnim czasie klienci bardzo chętnie sięgają po karty oferowane przez centra Designer Outlet, w których pojawiło się mnóstwo znanych, cenionych, międzynarodowych marek premium, dostępnych w atrakcyjnych cenach niższych od tych w salonach regularnych o 30 do nawet 70 proc.

- Zainteresowanie przedpłaconymi kartami podarunkowymi na polskim rynku retail w ciągu ostatnich lat wyraźnie rośnie. Obecnie można je kupić niemal w każdym centrum handlowym, także outletowym. Jednak w ogromnej mierze to od oferty samego centrum zależy ich popularność. Im ciekawszy i bogatszy wybór sklepów i marek, tym chętniej kupujący sięgają po kartę przedpłaconą w charakterze prezentu. Nasi klienci z roku na rok zauważalnie chętniej i częściej wykorzystują to rozwiązanie planując upominki dla rodziny czy znajomych. Dotyczy to nie tylko świątecznych prezentów, bo zainteresowanie kartami nie spada przez cały rok.  Przyczyniają się do tego niewątpliwe ostatnie lata i miesiące, kiedy w naszych obiektach pojawiło się wiele lubianych, znanych, międzynarodowych marek

– mówi Agnieszka Kuś, Senior Marketing Manager, Designer Outlet Warszawa, ROS Retail Outlet Shopping.

Jak słusznie zauważa, bogata oferta proponowana przez centrum handlowe i zainteresowanie klienta kartą podarunkową idą w parze. Każdy chce podarować miły i atrakcyjny upominek, a przedpłacona karta, która może być użyta praktycznie we wszystkich terminalach płatniczych na terenie centrum daje nieograniczony wybór. Posiadacz karty ma swobodę robienia zakupów w dowolnym  sklepie i przywilej wyboru spośród wielu ciekawych i znanych marek. Klienci chętnie korzystają z nich np. w sklepach oferujących droższe artykuły, w których zakupy są zwykle związane z większym wydatkiem.

- Z naszych doświadczeń wynika, że pomimo tego, że karty podarunkowe są zakupione na określoną kwotę, wielu klientów ostatecznie wydaje więcej. Karta podarunkowa zachęca ich do wejścia do sklepu i przeglądania produktów, a przy zakupie klienci często decydują się na wydanie większej kwoty. Zapłacenie tylko niewielkiej części za wymarzony produkt jest nadal atrakcyjną i cenioną formą realizacji zakupowych marzeńmówi Agnieszka Kuś.

W ostatnim czasie wszystkie obiekty Designer Outlet znacznie wzmocniły swój tenant mix. Pojawiły się w nich ciekawe salony z ofertą premium fashion w cenach outletowych, często pierwsze, bądź jedyne w Polsce. To jeszcze bardziej wzmocniło atrakcyjność wydawanych przez centrum kart podarunkowych. Nic więc zaskakującego, że zaledwie w rok sprzedaż kart podarunkowych wzrosła o 1/3. Karty te to nadal skuteczny sposób na pozyskanie nowych kupujących przy jednoczesnym utrzymaniu lojalnych. Taki upominek podarowany z okazji świąt, urodzin czy bez okazji, spójny z identyfikacją wizualną centrum, staje się skutecznym narzędziem marketingowym w kieszeni klienta.

Tagi: Agnieszka Kuś Designer Outlet Gdańsk Designer Outlet Sosnowiec Designer Outlet Warszawa ROS Retail Outlet Shopping
Oceń artykuł:

Źródło: ROS

Karty podarunkowe mają się dobrze

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.