Jak wynika z danych zebranych przez centra Designer Outlet, tylko w 2022 roku odnotowano wzrost sprzedaży kart podarunkowych średnio o 30 proc. w porównaniu do poprzedzającego. To mocny sygnał wskazujący na to, że ta usługa jest ceniona, ma się dobrze i wszystko wskazuje na to, że jeszcze długo tak pozostanie. Dlaczego? Przede wszystkim jest wygodnym rozwiązaniem w przypadku braku pomysłu na spersonalizowany prezent. Elegancki, pięknie zapakowany drobiazg zawsze będzie miłym upominkiem kojarzącym się z przyjemnością zakupów i czasem dla siebie. Nie bez znaczenia jest tu miejsce realizacji prezentu, bo przyjemność zakupu jest przecież tym większa, im ciekawszy wybór sklepów, w których można ją zrealizować. Dlatego w ostatnim czasie klienci bardzo chętnie sięgają po karty oferowane przez centra Designer Outlet, w których pojawiło się mnóstwo znanych, cenionych, międzynarodowych marek premium, dostępnych w atrakcyjnych cenach niższych od tych w salonach regularnych o 30 do nawet 70 proc.
- Zainteresowanie przedpłaconymi kartami podarunkowymi na polskim rynku retail w ciągu ostatnich lat wyraźnie rośnie. Obecnie można je kupić niemal w każdym centrum handlowym, także outletowym. Jednak w ogromnej mierze to od oferty samego centrum zależy ich popularność. Im ciekawszy i bogatszy wybór sklepów i marek, tym chętniej kupujący sięgają po kartę przedpłaconą w charakterze prezentu. Nasi klienci z roku na rok zauważalnie chętniej i częściej wykorzystują to rozwiązanie planując upominki dla rodziny czy znajomych. Dotyczy to nie tylko świątecznych prezentów, bo zainteresowanie kartami nie spada przez cały rok. Przyczyniają się do tego niewątpliwe ostatnie lata i miesiące, kiedy w naszych obiektach pojawiło się wiele lubianych, znanych, międzynarodowych marek
– mówi Agnieszka Kuś, Senior Marketing Manager, Designer Outlet Warszawa, ROS Retail Outlet Shopping.
Jak słusznie zauważa, bogata oferta proponowana przez centrum handlowe i zainteresowanie klienta kartą podarunkową idą w parze. Każdy chce podarować miły i atrakcyjny upominek, a przedpłacona karta, która może być użyta praktycznie we wszystkich terminalach płatniczych na terenie centrum daje nieograniczony wybór. Posiadacz karty ma swobodę robienia zakupów w dowolnym sklepie i przywilej wyboru spośród wielu ciekawych i znanych marek. Klienci chętnie korzystają z nich np. w sklepach oferujących droższe artykuły, w których zakupy są zwykle związane z większym wydatkiem.
- Z naszych doświadczeń wynika, że pomimo tego, że karty podarunkowe są zakupione na określoną kwotę, wielu klientów ostatecznie wydaje więcej. Karta podarunkowa zachęca ich do wejścia do sklepu i przeglądania produktów, a przy zakupie klienci często decydują się na wydanie większej kwoty. Zapłacenie tylko niewielkiej części za wymarzony produkt jest nadal atrakcyjną i cenioną formą realizacji zakupowych marzeń – mówi Agnieszka Kuś.
W ostatnim czasie wszystkie obiekty Designer Outlet znacznie wzmocniły swój tenant mix. Pojawiły się w nich ciekawe salony z ofertą premium fashion w cenach outletowych, często pierwsze, bądź jedyne w Polsce. To jeszcze bardziej wzmocniło atrakcyjność wydawanych przez centrum kart podarunkowych. Nic więc zaskakującego, że zaledwie w rok sprzedaż kart podarunkowych wzrosła o 1/3. Karty te to nadal skuteczny sposób na pozyskanie nowych kupujących przy jednoczesnym utrzymaniu lojalnych. Taki upominek podarowany z okazji świąt, urodzin czy bez okazji, spójny z identyfikacją wizualną centrum, staje się skutecznym narzędziem marketingowym w kieszeni klienta.