Kaufland wraz z partnerami zaprasza Polki do udziału w bezpłatnym badaniu mammograficznym

2021-03-22 | 09:00

W ubiegłym roku ponad 44 tysiące Polek skorzystało z bezpłatnych badań mammograficznych zorganizowanych przez Kaufland i partnerów strategicznych: LUX MED oraz Geneva Trust. W tym roku sieć handlowa ponownie zachęca do odwiedzenia mammobusów, które planowo będą pojawiać się co miesiąc na wybranych parkingach sklepów Kaufland. Tylko w marcu mammobusy pojawią się w blisko 90 miastach w Polsce. Z mammografii w ramach Programu Profilaktyki Raka Piersi mogą skorzystać panie w wieku 50-69 lat.  

Z bezpłatnego badania będą mogły skorzystać panie, które posiadają ubezpieczenie zdrowotne i nie chorowały do tej pory na raka piersi. Aby skorzystać z darmowej mammografii, wystarczy zarejestrować się telefonicznie lub przez stronę internetową. Podczas rejestracji nastąpi weryfikacja pacjenta w systemie prowadzonym przez Narodowy Fundusz Zdrowia. Swój udział w badaniu mogą zgłosić wszystkie panie spełniające kryteria programu, w tym pracownice w sieci Kaufland. 

Bezpłatną mammografię można wykonać co 2 lata. Wyjątek stanowią kobiety będące w grupie ryzyka - obciążone mutacją w obrębie genów BRCA1 lub BRCA2, które mogą wykonać badanie co 12 miesięcy. Coroczna darmowa mammografia możliwa jest też w przypadku stwierdzenia nowotworów piersi w rodzinie, na przykład u mamy, siostry lub córki. Aby zapisać się na badanie, należy zadzwonić pod numer 58 666 24 44 (LUX MED) lub 58 767 34 44 (Geneva Trust). Szczegółowy „rozkład jazdy” mammobusów dostępny jest na stronie: Zaangażowanie społeczne | Kaufland. 

Profilaktyka mimo epidemii  
Ze względu na sytuację epidemiologiczną w kraju, mammografia jest wykonywana przy zachowaniu reżimu sanitarnego, z uwzględnieniem wszystkich zasad i środków bezpieczeństwa. Technicy przeprowadzający badanie są wyposażeni w niezbędne środki ochrony osobistej, a aparatura diagnostyczna jest poddawana systematycznej dezynfekcji. Również pacjentki korzystające z mammografii są zobowiązane do dezynfekcji rąk, zmierzenia temperatury oraz pozostania w maseczkach ochronnych. 

Ze względu na wprowadzone środki ostrożności, w mammobusie mogą przebywać nie więcej niż trzy panie, a badanie jest umawiane na konkretną godzinę – tak, aby móc zapewnić zachowanie bezpiecznego dystansu. 

Mammografia ratująca życie 
Według danych Światowej Organizacji Zdrowia, rak piersi jest obecnie najczęściej występującym nowotworem na świecie. W ciągu ostatnich 20 lat liczba chorych wzrosła niemal dwukrotnie: z 10 milionów w 2000 roku, do blisko 19,3 milionów pod koniec 2020 roku . Niestety, również w Polsce obserwowany jest wzrost liczby przypadków – w 2019 roku zdiagnozowano blisko 19 tys. kobiet z rakiem piersi.  Ryzyko zachorowania na raka wzrasta wraz z wiekiem, dlatego tak ważna jest odpowiednia profilaktyka w tym zakresie. Mammografia jest badaniem, które pozwala wykryć nowotwór już we wczesnym stadium choroby. 

Co roku w Polsce diagnozowanych jest coraz więcej przypadków nowotworów piersi. To podstępna choroba, która w początkowym stadium może nie dawać żadnych objawów, dlatego tak ważne są profilaktyczne badania, szczególnie wśród kobiet po 50. roku życia. Panująca sytuacja epidemiologiczna w kraju spowodowała, że wiele pacjentek zdecydowało się przełożyć badania mammograficzne lub w ogóle z nich zrezygnować ze względu na utrudniony dostęp do punktów, w których można takie badania wykonać. Dzięki współpracy z firmą LUX MED Polska, Geneva Trust oraz z Narodowym Funduszem Zdrowia, mammobus w tym miesiącu pojawi się w blisko 90 polskich miastach, ułatwiając dostęp do badania, które może ratować życie

– mówi Maja Szewczyk, dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej Kaufland Polska.

Do tej pory w ramach współpracy firmy Kaufland z firmami LUX MED oraz Geneva Trust, w 2019 roku specjalne mammobusy pojawiły się niemal w 350 punktach, a z samego badania skorzystało ponad 20 tysięcy Polek. Rok później udział w darmowej mammografii wzięło dwukrotnie więcej pań – ponad 44 tysiące, co pokazuje wzrost świadomości w zakresie dbania o własne zdrowie. Jest to również sygnał, że działania prowadzone przez sieć Kaufland w ramach Programu Profilaktyki Raka Piersi są potrzebne. 

Tagi: Kaufland Kaufland Polska Maja Szewczyk
Oceń artykuł:

Źródło: Kaufland

Kaufland wraz z partnerami zaprasza Polki do udziału w bezpłatnym badaniu mammograficznym

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.