Aż trzech najemców zdecydowało się w ostatnich tygodniach na znaczne powiększenie swoich lokali w Galerii Jurajskiej.
Działający od kilku lat w Jurajskiej salon Tous przeniósł się właśnie z lokalu mającego 45 m kw. na 60 m kw. Marka Diverse z kolei zdecydowała się nie tylko na relokację, ale także ponad dwukrotne powiększenie sklepu wyprowadzając się z 160 m kw. i wprowadzając na 350 m kw., zamieniając przy okazji poziom 0 galerii, na +1.
Na większy lokal zdecydował się także salon meblowy Mebel Rust, który ponownie otworzy się pod nowym szyldem Ernest Rust. Znana w całej Polsce marka z segmentu wyposażenia wnętrz przeniosła się ze 145-metrowego salonu, do salonu mającego 204 m kw., pozostając jednocześnie na poziomie +1 galerii.
Coraz częstsze decyzje najemców Jurajskiej o powiększeniu lokali to zasługa m.in. pozycji, jaką centrum handlowe zbudowało sobie w ostatnich latach na lokalnym rynku, a także sukcesu jaki galeria odniosła na rynku. Tylko w 2017 roku centrum odwiedziło blisko 7 milionów osób. Także 2018 rok obfituje w rekordy footfall. Niedawno galeria zanotowała najlepszy maj w swojej 8-letniej historii, zamykając miesiąc, pomimo wolnych niedziel i dni, z liczbą ponad 540 tys. klientów.
Wpływ na decyzje najemców mają także inne czynniki. W tym m.in. z sukcesem przeprowadzona rekomercjalizacja, w efekcie, której galeria jest już prawie w 100 proc. wynajęta. Fakt, że oferta to dziś jeden z najmocniejszych atutów galerii sprawił także, że centrum handlowe przyciąga dziś nie tylko częstochowian i mieszkańców sąsiednich powiatów, ale także mieszkańców miast z województw graniczących z Częstochową, w tym. z woj. łódzkiego, opolskiego, świętokrzyskiego. Tym samym zasięg galerii obejmuje dziś nawet 1,4 miliona osób.
- Galeria odnosi sukces na rynku, a tym samym i nasi najemcy. Dziś jesteśmy nie tylko stabilnym partnerem, ale także partnerem biznesowym wciąż z ogromnym potencjałem, w którego warto inwestować. Ten potencjał widzą dziś nasi najemcy, a do inwestycji przekonują zarówno dobre wyniki finansowe, jak i zamiany, jakie zaszły i zachodzą w galerii
– mówi Anna Borecka-Suda, leasing manager Galerii Jurajskiej.
Te ostatnie obejmują przede wszystkim serię inwestycji modernizujących galerię. Tylko w ostatnich 2 latach Jurajska przemodelowała m.in. food court, stworzyła toalety rodzinne, zainwestowała w nowe strefy relaksu, w tym strefę dydaktyczną premium z olbrzymimi akwariami, a także w najnowocześniejszy w Polsce system zarządzania parkingiem z aplikacją mobilną oraz nowe parkingi w tym m.in. dla autokarów.
Najnowsza inwestycja galerii to ponad 8-tysięczny ogród miejski na bulwarach Warty jakie sąsiadują z galerią. Centrum handlowe stworzyło tam nietypową zieloną strefę ze ścieżkami, fontannami i placami zabaw. Pierwszy tego typu obiekt łączący rekreację z zakupami w Częstochowie.
- Galeria się zmienia, uwspółcześnia, dopasowuje do oczekiwań, jakie mają dziś konsumenci, także ci z pokolenia millenialsów i pokolenia Z. W efekcie tworzymy galerię przyjazną, nowoczesną i bardzo komfortową, w której oprócz zakupów, można produktywnie spędzić czas wolny w unikalnych strefach. To tworzy niezwykłą otoczkę dla naszych najemców, stymulując przy okazji rozwój ich biznesu i ruch w sklepach
– zapewnia Roman Bugajczyk, dyrektor galerii.