W następstwie szeroko zakrojonych poszukiwań nowego lidera spółki Starbucks Narasimhan dołączył do jej szeregów jako przyszły dyrektor generalny w dniu 1 października 2022 r., wnosząc wkład w postaci niemal 30-letniego doświadczenia w zakresie kierowania globalnymi markami towarów konsumpcyjnych i doradztwa na rzecz firm z sektora sprzedaży detalicznej, artykułów spożywczych, gastronomii oraz handlu elektronicznego. Ostatnie pięć miesięcy poświęcił na dogłębne poznanie spółki, odwiedzenie partnerów (pracowników) w ponad 30 kawiarniach, zakładach produkcyjnych i centrach wsparcia na całym świecie, uzyskując w tym czasie certyfikat baristy. Narasimhan głęboko zaangażował się w projekt zmiany wizerunku firmy realizowany pod przewodnictwem Schultza, który 4 kwietnia 2022 r. powrócił do zespołu, obejmując stanowisko tymczasowego dyrektora generalnego.
Od czasu zeszłorocznego powrotu Schultza spółka Starbucks zaprezentowała strategię kompleksowej zmiany wizerunku firmy, a także kontynuowała inwestycje w wysokości ponad 1 mld USD w partnerów detalicznych i poszczególne lokalizacje sieci z myślą o priorytetowych obszarach, takich jak zwiększenie wynagrodzeń i rezerw na poczet dni płatnego zwolnienia chorobowego, nowe świadczenia finansowe związane z dbałością o dobre samopoczucie, unowocześnione szkolenia i współpraca, innowacje i wyposażenie kawiarni oraz podkreślanie walorów kawy. W okresie od telekonferencji poświęconej omówieniu wyników finansowych za II kw. roku obrotowego 2022 do telekonferencji poświęconej omówieniu wyników finansowych za I kw. 2023 r. notowania spółki na giełdzie wzrosły o 47% przy jednoczesnym wzroście kapitalizacji rynkowej o ok. 40 mld USD. W tym samym okresie spółka odnotowała również całkowitą stopę zwrotu dla akcjonariuszy w wysokości 50%, znacznie wykraczając poza wskaźnik S&P 500. Ponadto niedawno spółka Starbucks uzyskała 7. rok z rzędu miano najcenniejszej marki restauracyjnej w rankingu Brand Finance.
- Zarząd pragnie serdecznie podziękować założycielowi firmy, Howardowi Schultzowi, za bezinteresowne objęcie na naszą prośbę roli lidera, przy jednoczesnym zrzeczeniu się i rezygnacji z własnych planów, z zamiłowania do firmy i troski o jej partnerów - powiedziała Mellody Hobson, prezes niezależnego zarządu Starbucks. - Bez jego zaangażowania nie udałoby nam się osiągnąć obecnej pozycji.
W dniu dzisiejszym Narasimhan oficjalnie obejmuje obowiązki dyrektora generalnego, a 23 marca (czwartek) poprowadzi doroczne zgromadzenie akcjonariuszy spółki Starbucks. W ramach nowo objętego stanowiska Narasimhan w dalszym ciągu będzie współpracował z zespołem kierowniczym, prezentując pierwsze wyciągnięte wnioski i informacje oraz oceniając możliwości rozwoju firmy kształtującej obecnie swoją dalszą strategię.
- Gruntowne poznanie organizacji oraz obszerne doświadczenie ugruntowanego twórcy marek, innowatora i przedsiębiorcy w wyjątkowy sposób przygotowały Laxmana do objęcia roli lidera Starbucksa na kolejnym etapie wzrostu - powiedziała Hobson. - Dzięki zagłębieniu się w świat naszej organizacji Laxman mógł lepiej poznać jej kulturę oraz wartości. W tym okresie zdobywania wiedzy i wsłuchiwania się w opinie Laxman zdołał już podbić serca i umysły partnerów z całego świata.
- Mam przyjemność objąć rolę dyrektora generalnego spółki Starbucks, stając na czele wspaniałego zespołu liczącego ponad 450 tys. partnerów marki zielonych fartuchów na całym świecie. Fundamenty stworzone przez Howarda, który od zera zbudował kultową globalną markę napędzaną nieustającym zaangażowaniem na rzecz podnoszenia na duchu całej ludzkości, są naprawdę godne podziwu. Jestem zaszczycony możliwością kontynuacji tej wspaniałej spuścizny - powiedział Narasimhan. - Jako firma oparta na kontaktach międzyludzkich mamy nieograniczone możliwości realizacji obietnic złożonych naszym partnerom, klientom, inwestorom i społeczności wraz z każdą serwowaną filiżanką i każdą nawiązaną więzią. Ogromnie cieszę się z możliwości współpracy z partnerami na całym świecie, aby zapewnić marce Starbucks nieznającą granic przyszłość.