LPP przyspiesza wdrożenie RFID w kolejnych markach

2021-04-21 | 14:00

W związku z dynamicznie rosnącą rolą sprzedaży wielokanałowej, LPP przyspiesza wdrożenie technologii RFID w kolejnych markach. Wprowadzenie elektronicznej metki do marek Mohito, Cropp oraz House będzie zrealizowane ponad 5-krotnie szybciej, niż we flagowej marce Reserved. Plany uwzględniają także wykorzystanie soft tagów, które pozwolą na osiągnięcie 100 proc. widoczności całej oferty. To kolejny etap rozwoju polskiego producenta odzieży w ramach strategii omnichannel.

Nowa rzeczywistość handlowa wywołana pandemią Covid-19, była dla LPP impulsem, który znacząco przyspieszył projekty wspierające sprzedaż wielokanałową. Tym, co procentowało w  okresie zamknięcia sklepów tradycyjnych i gwałtownych wzrostów sprzedaży internetowej były inwestycje w obszar fashion-tech i wdrożenie systemu RFID, czyli technologii elektronicznych metek. To właśnie to rozwiązanie wspierało efektywność sprzedaży flagowej marki Reserved w kryzysowym momencie. Biorąc pod uwagę kluczowe znaczenie tej technologii w procesie integracji kanałów sprzedaży, gdańska spółka zdecydowała o szybszym wdrożeniu elektronicznych metek do Mohito, Cropp i House. 

Dzięki elektronicznej metce, gdańska spółka w czasie rzeczywistym śledzi dostępność towaru, co pozwala lepiej kontrolować jego przepływ m.in. między magazynami a salonami, a w efekcie szybciej i dokładniej odpowiadać na potrzeby klienta.

Pierwsza fala pandemii pokazała nam, że musimy być gotowi na różne scenariusze. W marcu ub.r. wraz z zamknięciem z dnia na dzień niemal wszystkich sklepów stacjonarnych, musieliśmy szybko zaadaptować się do nowej sytuacji. Dzięki wykorzystaniu technologii RFID w Reserved, salony stacjonarne zaczęły pełnić funkcję minimagazynów obsługujących zamówienia online. W efekcie szybciej przetwarzaliśmy zamówienia składane przez sklep internetowy. Sukces jaki osiągnęliśmy dzięki integralnemu podejściu do naszej sprzedaży we flagowej marce, był dla nas kluczowym czynnikiem, który utwierdził nas w podążaniu tą ścieżką w  kolejnych brandach. Wiedzieliśmy, że nie mamy czasu do stracenia i musimy przyspieszyć prace nad wdrożeniem RFID do kolejnych marek 

– wyjaśnia Alexander Yashin, ekspert ds. RFID w LPP. 

Pierwsza implementacja RFID w marce Reserved była najszybszym wdrożeniem tej technologii na świecie. Dzięki nauce wyciągniętej z tego doświadczenia, drugie podejście spółka zrealizuje jeszcze szybciej.

W Reserved w ciągu 12 miesięcy wprowadziliśmy RFID w 270 salonach. Obecne planujemy zrealizować to w 867 salonach kolejnych brandów w zaledwie 7 miesięcy w 12 krajach. Oznacza to, że roll out rozwiązania dokonamy ponad 5 krotnie szybciej w  porównaniu do Reserved

– dodaje Agata Mielewczyk, IT Project Manager LPP. 

Technologią RFID zostanie objętych w sumie ponad 1200 salonów LPP. Tym samym w 2021 roku ponad 200 mln sztuk towaru, będącego ofertą czterech brandów polskiej spółki będzie otagowane elektronicznymi metkami. Ważnym elementem trwającego projektu jest również nowość, jaką są RFID soft tags, czyli tzw. miękkie tagi RFID. Dzięki temu rozwiązaniu technologią objęte zostaną również produkty takie jak biżuteria, perfumy czy inne akcesoria.

Wdrożenie soft tagów pozwoli nam zwiększyć dostępność oferty dla zamówień online marki Reserved, a także Cropp, Mohito i House. Wdrożenie systemu oraz dodatkowe pojawienie się soft tagów zapewni nam tym samym 100 proc. widoczność stanów magazynowych w czasie rzeczywistym. Dokładność i wydajność tego rozwiązania stanowią dla nas niezbędny element w rozwoju strategii omnichannel

– mówi Alexander Yashin.

Decyzję o rozszerzeniu technologii finalnie na Croppa, House’a i Mohito, podjęliśmy w  październiku 2020 roku, a już w listopadzie rozpoczęliśmy szkolenia dla kupców i dostawców. Obecnie przygotowujemy salony tj. malujemy ściany farbą ekranującą, wyposażamy je w detachery oraz czytniki RFID. Ponadto, wdrażamy zmiany w systemie zarządzania magazynowego WMS, aplikacjach salonowych czy w oprogramowaniu tuneli kodujących RFID w naszym Centrum Dystrybucyjnym. Pełen rollout technologii w salonach rozpocznie się we wrześniu tego roku, a równolegle do marca 2022 będą realizowane szkolenia pracowników salonów

- mówi Agata Mielewczyk. 

Transformacja jaką przeszła spółka i decyzja o przyspieszaniu wielu projektów technologicznych, to odpowiedź na nową rzeczywistość branży odzieżowej. Potencjał technologii RFID w pełni wpisuje się w potrzeby dynamicznego rozwoju wielokanałowego modelu sprzedaży LPP.

Tagi: LPP Alexander Yashin Agata Mielewczyk
Oceń artykuł:

Źródło: LPP

Zobacz także

LPP przyspiesza wdrożenie RFID w kolejnych markach

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.