Maxi Zoo ma 50 sklepów w Polsce

2021-04-09 | 12:00

Pod koniec marca Maxi Zoo otworzyło 50. sklep w Polsce. Zaszczytny numer przypadł placówce w gdańskiej Galerii Zaspa. To jednocześnie pierwszy sklep w Gdańsku i drugi w Trójmieście. Aktualnie Maxi Zoo jest największą siecią stacjonarną z produktami dla zwierząt na naszym rynku. Do końca roku firma planuje otwarcie kolejnych 15 sklepów.

Marka Maxi Zoo zadebiutowała w Polsce w 2012 roku i od tej pory jest najszybciej rozwijającą się siecią sklepów dla zwierząt w naszym kraju. W 2019 roku firma po raz piąty zdobyła tytuł: „Najlepszy Sklep Stacjonarny” w konkursie TOP FOR DOG stając się numerem 1 wśród sklepów dla zwierząt i umacniając tym samym pozycję lidera. Pod koniec marca 2021 roku marka otworzyła swoją 50. placówkę – sklep w gdańskiej Galerii Zaspa. Najnowsze Maxi Zoo to około 400 mkw. powierzchni z wyjątkową ofertą dla wszystkich miłośników zwierząt.  

50 działających sklepów i 9 lat doświadczeń na rodzimym rynku to doskonała okazja do podsumowań, przeglądu trendów i prognoz dotyczących branży w najbliższym czasie. 

W Polsce działamy prawie 9 lat. Wydaje się, że nie jest to szczególnie długo, jednak różnica pomiędzy kondycją branży zoologicznej w 2012 roku i w 2021 roku jest znacząca. Przez ten czas zmieniły się zwyczaje zakupowe Polaków, preferencje. Oczywiście nadal bardzo istotna jest cena produktów, ale widać też, że klienci oczekują jakości i są w stanie coraz więcej zapłacić, by ją otrzymać. Z naszych danych wynika, że Polacy są świadomymi opiekunami zwierząt. Od kilku lat wyraźnie rośnie udział kategorii value for money i premium. Wiemy już, że dobra, wartościowa karma to dłuższe i lepsze życie naszych pupili

– podkreśla Wojciech Kamiński, Dyrektor Zarządzający Maxi Zoo Polska.

Na tle wszystkich wydatków udział sprzedaży produktów dla psów wciąż jest największy. Na kolejnych miejscach plasują się wydatki na koty i pozostałe popularne gatunki zwierząt domowych. Proporcje te są względnie stałe – nadal wydajemy więcej na psy (o około 24%), zapewne dlatego, że jest ich więcej w gospodarstwach domowych w Polsce. W 2020 roku ich populację szacowano na nieco ponad 7,8 mln*. Maxi Zoo podaje również, że Polacy coraz więcej środków przeznaczają na wsparcie dla dzikich zwierząt. Kategoria tego typu produktów zyskała na popularności aż o 716% w porównaniu do okresu 2014 – 2020.  

Budżety przeznaczone na utrzymanie zwierząt nadal, co naturalne, są zdominowane przez wydatki na karmy i przekąski dla psów i kotów. Nie ma też istotnych różnic pomiędzy strukturą wydatków w poszczególnych regionach czy miastach Polski. Coraz częściej zwracamy uwagę na komfort psychiczny i fizyczny naszych podopiecznych, dlatego np. kupujemy im szereg zabawek, przysmaków oraz akcesoriów do treningu. Szukamy sposobów na kreatywne zajęcia ze zwierzętami. Bardzo wyraźny i stosunkowo nowy trend to wzrost wydatków na higienę i pielęgnację zwierząt. Widzimy, że klienci naszej sieci o wiele więcej wydają na produkty z tego segmentu. Rok do roku to wzrost o około 70%, ale aż 1430% w stosunku do lat 2014 – 2020

- mówi Wojciech Kamiński.

Wg szacunków Maxi Zoo w 2020 roku Polacy wydali na swoich ulubieńców około 1, 065 mld euro. To o 11% więcej niż w 2019. Sieć prognozuje, że w perspektywie kilku lat wartość rynku zoologicznego w naszym kraju będzie dalej rosła średnio w skali 8% rok do roku **

Otwarcie 50. sklepu sieć postanowiła uczcić specjalnymi ofertami skierowanymi do klientów. W warunkach pandemii dostosowano plany do możliwości i ograniczeń sanitarnych.

Z tej szczególnej okazji, jaką jest otwarcie 50. sklepu, przygotowaliśmy wiele niespodzianek dla naszych klientów. Niestety w dobie pandemii musieliśmy zrezygnować z wielu atrakcji na miejscu, które zawsze towarzyszą otwarciom nowych placówek. Klienci nadal, pomimo obostrzeń, mogą nas odwiedzać ze swoimi pupilami. Zawsze z chęcią im doradzimy w zakresie doboru diety, dbania o zdrowie czy odpowiedniej pielęgnacji zwierząt. Mam nadzieję, że oferta cenowa i promocje obowiązujące od 7 kwietnia do końca miesiąca w całej sieci Maxi Zoo spotkają się z uznaniem i zainteresowaniem ze strony naszych klientów. Już dzisiaj zapraszam do wspólnego celebrowania

- podkreśla Wojciech Kamiński, Dyrektor Zarządzający Maxi Zoo Polska.

* dane na podstawie Euromonitor International 2020
** dane Maxi Zoo Polska

Tagi: Maxi Zoo Maxi Zoo Polska Wojciech Kamiński
Oceń artykuł:

Źródło: Maxi Zoo

Zobacz także

Maxi Zoo ma 50 sklepów w Polsce

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.