Q1 2024 w Grupie CCC – skokowy wzrost marży brutto, dyscyplina kosztowa i ponad 3-krotnie wyższa EBITDA

2024-05-10 | 12:43

Grupa CCC w Q1 2024 (luty’24 – kwiecień’24) odnotowała zysk EBITDA na poziomie 304 mln zł, wyższy o 244% rdr, dzięki skokowej poprawie rentowności we wszystkich liniach biznesowych. Przychody Grupy wzrosły o 9%, głównie za sprawą wysokiej, 23% dynamiki LFL w szyldzie CCC oraz dynamicznego wzrostu sprzedaży HalfPrice (+48%).

Kolejny kwartał z rzędu Grupa CCC odnotowała istotną poprawę marży brutto, o ponad 5 p.p., dzięki jej znaczącemu umocnieniu w szyldach CCC (+8 p.p.) i HalfPrice (+11 p.p.). Grupa utrzymuje wysoką dyscyplinę kosztową w każdej linii biznesowej i redukuje koszty przy wzroście sprzedaży. Zgodnie z planem Grupa finalizuje proces refinansowania Jednostki Biznesowej CCC.   

Grupa CCC w pierwszym kwartale 2024 r. osiągnęła przychody na poziomie blisko 2,3 mld zł, co oznacza 9% wzrostu w ujęciu rdr. Dynamika sprzedaży napędzana była głównie przez HalfPrice - szybko rozwijający się szyld, który w marcu zadebiutował na 11 rynku – w Litwie i w Q1’24 odnotował tempo wzrostu przychodów na poziomie 48%. Drugim motorem napędowym było CCC, notujące 12% wzrostu rdr, w tym aż 23% wzrostu sprzedaży LFL. 

Grupa CCC odnotowała skokowy wzrost marży brutto (+5 p.p. rdr) – do poziomu 51,6%, głównie za sprawą historycznie wysokiego poziomu marży w CCC - blisko 61% (+8 p.p. rdr) oraz dynamicznego wzrostu marży w HalfPrice do poziomu blisko 51% (+11 p.p. rdr).

Solidny pierwszy kwartał to wstęp do dobrych wyników całego roku - liczę, że wyniki kolejnych kwartałów potwierdzą skuteczność wdrażanych działań, umacniając naszą pozycję lidera rynku obuwia - powiedział Dariusz Miłek, Prezes Zarządu Grupy CCC - Rosnący udział globalnie rozpoznawalnych marek licencyjnych, lepsze warunki zakupów produktów marek partnerskich, dobry produkt oraz niższa skala rabatowania – to wszystko przełoży się na rekordowy poziom marż w Grupie CCC. 

W Q1’24 Grupa CCC utrzymywała wysoką dyscyplinę kosztową w każdej linii biznesowej – w CCC zanotowano spadek kosztów o 8% (jest to siódmy z rzędu kwartał redukcji kosztów w ujęciu rdr), z kolei w Grupie Modivo koszty były niższe o 2% rdr. HalfPrice utrzymuje dynamikę kosztów istotnie niższą od tempa wzrostu przychodów. W efekcie, w całej Grupie CCC koszty sprzedaży i administracji były niższe o 1% rdr, przy wzroście powierzchni handlowej o 7%.

Grupa CCC wypracowała w omawianym kwartale wynik operacyjny na poziomie 152 mln zł (+219 mln zł rdr) i ponad 3-krotnie wyższy rdr zysk EBITDA, który osiągnął 304 mln zł. Segment CCC uzyskał wynik EBITDA wyższy o  204% rdr i po raz kolejny, czwarty już kwartał z rzędu, odnotowuje wysoką i powtarzalną marżę EBITDA na poziomie ponad 20% - adekwatnym dla liderów branży fashion. HalfPrice, najmłodszy, a zarazem najbardziej perspektywiczny szyld w Grupie, odnotował aż 8-krotny wzrost wyniku EBITDA rdr, do poziomu 65 mln zł, osiągając rentowność 17,5%. Z kolei Grupa Modivo wypracowała wynik EBITDA blisko 3-krotnie wyższy rdr (EBITDA skorygowana o wpływ zdarzeń jednorazowych była wyższa o 40% rdr).

- Pierwszy kwartał nie był dla nas wyścigiem o przychody, a o rentowność, która jest dla nas priorytetem. Mamy unikalny na skalę światową model biznesowy, łączący full price z off-price oraz sklepy stacjonarne ze sprzedażą online, co pozwala na zamknięty obieg produktów w Grupie i stałe podążanie za Klientem. Linie biznesowe Grupy CCC nawzajem się uzupełniają i generują liczne synergie. To,  w połączeniu z mocną marżą brutto i utrzymywaną dyscypliną kosztową, przynosi oczekiwane efekty w postaci skokowej poprawy rentowności - dodaje Dariusz Miłek, Prezes Zarządu Grupy CCC.

W połowie roku Grupa CCC planuje finalizację refinansowania Jednostki Biznesowej CCC, w tym poprzez pozyskanie środków od Europejskiego Banku Odbudowy i Rozwoju, co jest możliwe ze względu na wieloletnie zaangażowanie Grupy w realizację celów zrównoważonego rozwoju. Grupa CCC od 4 lat  z rzędu uznawana jest za najbardziej zrównoważoną firmę obuwniczą na świecie według World Finance Magazine oraz jako jedyna polska firma w branży posiada ocenę AA w prestiżowym ratingu MSCI ESG. Działania Grupy w obszarze ESG pozwalają na pozyskanie finansowania na korzystnych warunkach.

Tagi: CCC Dariusz Miłek Podsumowania i wyniki finansowe
Oceń artykuł:

Źródło: CCC

Q1 2024 w Grupie CCC – skokowy wzrost marży brutto, dyscyplina kosztowa i ponad 3-krotnie wyższa EBITDA

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.