Nowa limitowana kolekcja przygotowana przez Reserved Home razem z Zakładami Ceramicznymi „BOLESŁAWIEC” to kolejna po Zakładach Porcelany Stołowej „Lubiana” oraz Krośnieńskich Hutach Szkła „Krosno” współpraca z polską marką. Wzbogacając asortyment wyposażenia wnętrz, spółka LPP wspiera tym samym rodzimych przedsiębiorców i rozwija swoje know-how. Wspólne projekty z renomowanymi polskimi producentami to także okazja do upowszechniania krajowego rzemiosła i kultury - Reserved Home jest dostępny łącznie na blisko 30 rynkach online, co pozwala na szerokie dotarcie z ofertą w Polsce oraz za granicą.
Prace nad nową kolekcją rozpoczęły się na początku listopada ub. roku. W procesie uczestniczyły gdańskie i warszawskie zespoły projektowe oraz graficy Reserved, którzy na co dzień zajmują się przygotowaniem autorskich projektów marki. Tym razem stworzyli wzory, które opierają się na klasycznych motywach w nowoczesnej interpretacji, łącząc współczesną modę z tradycją.
– Projekt rozpoczęliśmy od wizyty w Zakładach Ceramicznych „BOLESŁAWIEC”, by poznać unikatowy sposób tworzenia ceramiki według oryginalnych technik - od precyzyjnego malowania pędzelkiem po stemple. Ceramika bolesławiecka wypalana jest metodą tradycyjną, a wszystkie produkty zdobione są ręcznie, dlatego każdy z nich jest wyjątkowy - tak samo, jak produkty będące efektem naszej współpracy. Cieszymy się, że możemy tworzyć w Polsce niezwykłe produkty wraz z najlepszymi markami, za którymi stoi wieloletnie doświadczenie
– mówi Joanna Karbowy, product manager Reserved Home.
Wyroby ceramiczne, w tym zastawa stołowa oraz domowe tekstylia, takie jak zdobione poszewki dekoracyjne na poduszki oraz tkany koc żakardowy, mimo nowoczesnej i swobodnej odsłony pozostają wierne bolesławieckim wzorcom. Uzupełnieniem kolekcji jest linia odzieżowa dla kobiet i dziewczynek oparta na najbardziej rozpoznawalnych motywach z Bolesławca, takich jak pawie oko, bratki czy jaskółki. W asortymencie znalazły się także apaszki wyprodukowane w słynnym przedsiębiorstwie Jedwab Polski Milanówek, projektującym wyroby z naturalnego jedwabiu o najwyższej jakości. Nad procesem realizacji kolekcji czuwał zespół technologiczny LPP, kontrolujący jakość i zminimalizowanie zużycia materiału.
– Podobnie jak w przypadku ceramiki, klasyczne i dobrze znane motywy bolesławieckie posłużyły nam do stworzenia nowych kompozycji graficznych w odcieniach nasyconego kobaltu, błękitu i złamanej bieli. Bardzo zależało nam na tym, aby połączyć tradycję z nowoczesnym spojrzeniem na modę. Kolekcja trafia na rynek w sezonie letnim, a więc ważna była dla nas forma i materiały gwarantujące pełną swobodę, naturalność i komfort. Współpraca z Bolesławcem to nasz hołd dla polskiego rzemiosła i ukłon w kierunku dziedzictwa, które inspiruje od pokoleń
– komentuje Anna Sołtys, dyrektor biura produktowego Reserved w LPP.
Linia produktowa Reserved Home została wprowadzona w lutym br., by zapewnić klientom wysokiej jakości kompleksową ofertę w ramach jednej marki. Produkty tworzone są w standardzie premium oraz powstają na bazie naturalnych i bardziej zrównoważonych materiałów i surowców. Premiera nowej kolekcji ZC „BOLESŁAWIEC” x Reserved odbyła się 7 lipca w sklepie online. Dodatkowo odzież i akcesoria dostępne są w wybranych salonach Reserved w Warszawie (Złote Tarasy, Arkadia) oraz w Gdańsku (Forum).