Centra handlowe VIVO! zlokalizowane są w średniej wielkości miastach Polski, w tym chociażby np. w Stalowej Woli czy Pile. Zrekrutowaliśmy w tych miejscach świetne zespoły specjalistów. Było to możliwe m.in. dzięki konkurencyjnym warunkom zatrudnienia, które oferujemy, w połączeniu z bogatą ofertą szkoleń oraz innymi benefitami. Ponadto stosujemy zasadę dodatkowego nagradzania za wyjątkowe osiągnięcia czy też zaangażowanie, które ma wpływ na coraz lepsze wyniki samego centrum - wyjaśnia Magdalena Kowalewska, Country Manager Operations Poland, Immofinanz.
Kładziemy nacisk nie tylko na umiejętności czysto techniczne, które powinien posiadać manager zarządzający centrum handlowym, ale także na osobowość kandydata. Center manager bowiem w naszym rozumieniu tego stanowiska to gospodarz, a co za tym idzie, człowiek otwarty, który wychodzi do najemców, nie chowając się w swoim gabinecie. Ponadto bardzo ważne dla nas jest to, aby lider potrafił poprzez swoje kompetencje zdobyć zaufanie nie tylko zespołu, ale też najemców w centrum handlowym. Mamy to szczęście, że w naszych centrach VIVO! mamy właśnie takich managerów. To osoby, które zarażają entuzjazmem, mają w sobie pozytywną energię, lubią ludzi, ale też potrafią słuchać. Jeśli mielibyśmy wybierać, to wolimy na takim stanowisku osoby, które może robią mniej spektakularne prezentacje w PowerPoint, ale w zamian wyróżniają się wyjątkowym podejściem do człowieka i wypełniają rolę wspominanego gospodarza z pasją.
Naszym zdaniem cechy czysto „ludzkie” będą też pożądane w przyszłości od osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę zawodową w tym sektorze i kiedyś będą aspirowały do zarządzania danym obiektem handlowym.
Ponadto, należy pamiętać, że sam sektor handlowy przechodzi znaczną transformację, stąd takie osoby muszą na bieżąco śledzić trendy, tak by być w stanie odpowiednio dostosowywać funkcjonowanie centrum do zmieniającej się rzeczywistości – czy do coraz większych wymagań Klientów, czy też ograniczeń typu zakaz handlu w niedziele.
Obszar zarządzania centrum handlowym to nie jest praca w tradycyjnych godzinach od 9 do 17, ponieważ centrum żyje o wiele dłużej. Co więcej, ten obszar zawodowy charakteryzuje się dużą nieprzewidywalnością, każdy dzień jest inny i z innymi sytuacjami ma się do czynienia. Dlatego tak ważna jest pasja do wykonywania tego zawodu, umiejętności miękkie i interpersonalne. Trzeba mieć tylko nieco szczęścia, aby na takiego człowieka trafić, i co ważne, mieć też argumenty, aby go do siebie zachęcić. Należy pamiętać, że największe talenty szukają pracy w miejscach najbardziej prestiżowych. Stąd też poniekąd to od właścicieli centrów handlowych zależy, na ile i w jakim stopniu udaje się ten prestiż danego miejsca zbudować.