Czeka nas też wiele otwarć i relokacji naszych sklepów

2023-03-30 | 08:00

Butiki marki Ubrania Do Oddania w niczym nie przypominają klasycznych second handów. Ubrania i akcesoria wyeksponowane są w formule butikowej, ometkowane, wywieszone na wieszakach. Sam wystrój również robi wrażenie, a klientom podczas zakupów towarzyszy edukacja i przyjemna atmosfera. Ewelina Spytek, Dyrektor Sprzedaży Detalicznej marki Ubrania Do Oddania w rozmowie z redakcją podsumowuje najważniejsze wydarzenia towarzyszące działalności marki w 2022 roku.


Jakie otwarcia sklepów i zmiany miały miejsce w 2022 roku?

2022 rok to przełomowy czas biorąc pod uwagę otwarcia naszych sklepów. Otworzyliśmy ich łącznie aż 15. Wbiliśmy cyrkularną pinezkę we Wrocławiu, otwierając dwa Butiki Cyrkularne w Galerii Wroclavia oraz w Pasażu Grunwaldzkim. Jesteśmy również w Katowicach w Galerii Katowickiej. Nie mogło nas zabraknąć w Bydgoszczy i otworzyliśmy tam dwa Butiki w Focus Bydgoszcz i nasz największy Butik liczący 240 m2 w Zielonych Arkadach. Rozgościliśmy się również w stolicy! Można nas znaleźć w warszawskich lokalizacjach w Złotych Tarasach, Galerii Młociny, Domach Towarowych Wars Sawa Junior, ten Butik Cyrkularny również zamknęliśmy w 2022r. Nadal nasz sklep znaleźć można w galerii Westfield Mokotów.  Mamy też drugi koncept “Na okrągło” w Galerii Wileńskiej. Zawitaliśmy do Portu Łódź w Łodzi. Jesteśmy też w Poznaniu w Avenidzie oraz Galerii Posnania. A dosłownie w ostatnich dniach roku 2022 otworzyliśmy Butik Cyrkularny w Krakowie, dokładnie w Galerii Krakowskiej. Jak widać działo się u nas wiele.

Które wydarzenia w działalności obiektu były kluczowe w 2022 roku? Co udało się osiągnąć?

Kluczowe dla nas było wprowadzenie na dużą skalę mody drugoobiegowej na salony pierwszoobiegowe. Tym samym utworzyliśmy sieć własną sklepów. Nie odbyłoby się to bez nienagannej współpracy z Galeriami handlowymi.

Co dziś wyróżnia Państwa na tle lokalnej konkurencji?
 
Przede wszystkim styl i standardy jakie mamy w naszych sklepach. Butiki w niczym nie przypominają klasycznych second handów. Ubrania i akcesoria wyeksponowane są w formule butikowej, ometkowane, wywieszone na wieszakach. Sam wystrój również robi wrażenie. Wchodząc do naszego sklepu, Klient ma poczucie bycia w ładnym miejscu. Dodatkowo zadbaliśmy o zapach, w niczym nie przypomina znanego z second handów.

Jakiego typu aktywności obejmuje Państwa plan marketingowy? Na czym się skupiacie i co z tego przynosi najlepsze efekty?

Skupiamy się na edukacji Klientów. Nasza komunikacja ma na celu pokazanie, że można odświeżyć ubrania, zamiast wyrzucać. A jeśli już ktoś zdecyduje się na pozbycie niepotrzebnych ubrań, dajemy taką możliwość  udostępniając darmowego kuriera lub boxy na ubrania znajdujące się w Butikach Cyrkularnych i UDO Second Handach. Dodatkowo nasze aktywności marketingowe obejmują eventy z Gośćmi z branży. Na przykład podczas otwarć nowych Butików, zawsze zapraszamy osobę, która zajmuje się modą cyrkularną, drugim obiegiem, recyklingiem i tym podobnym. Najlepsze efekty przynosi wysyłka newsletterów, mamy otwieralność na poziomie 36% co oznacza, że osoby zapisane naprawdę interesuje edukacja i to co robimy.

Jakie atrakcje przygotowaliście Państwo dla klientów w okresie świątecznym?

Zorganizowaliśmy świetną akcję z prezentami. Do każdego paragonu, który przekraczał wartość 50 zł Klienci otrzymywali upominek w postaci apaszki lub krawatu, oczywiście z drugiego obiegu. To nie wszystko! W grudniu wprowadziliśmy możliwość zakupu kart podarunkowych, tym samym otwieramy świat prezentów z drugiej ręki!

Jakie doświadczenia zakupowe oferuje Państwa marka?

Stawiamy przede wszystkim na dobrą atmosferę i edukację. W naszych Butikach jest pełen chęci do pomocy personel, który posiada doświadczenie w modzie. Jeśli Klient nie wie jak łączyć kolory, czy coś pasuje lub nie, może zdać się w 100% na obsługę.

W jaki sposób jesteście odpowiedzialni społecznie?

Podstawą wszystkich działania firmy New Solutions Group Sp. z o.o., właściciela m.in. marek Butik Cyrkularny, UDO Second Hand czy Ubrania Do Oddania jest właśnie społeczna odpowiedzialność biznesu, to DNA wszystkich działań Spółki. Zależy nam, aby tworzyć biznes etyczny i świadomy. W 2022 roku magazyn Forbes podczas Kongresu Polskiego Kapitału przyznał nam tytuł "Firma odpowiedzialna społecznie roku", nawiązaliśmy też Partnerstwo z Komisją Europejską w zakresie wdrożenia w Polsce założeń Strategii Unii Europejskiej na rzecz zrównoważonych wyrobów włókienniczych o obiegu zamkniętym.

Jakiego typu inicjatywy proekologiczne są lub były w tym roku realizowane?

Wszystkie nasze działania skupione są wokół idei cyrkularności i ekologii. Każda nasza aktywność niesie działanie proekologiczne: serwis Ubrania Do Oddania pozwala przekazać niechciane tekstylia i wesprzeć wybraną organizację charytatywną Butiki Cyrkularne i UDO Second Handy dają tym rzeczom drugie życie, program Let’s Circle Together to kompleksowa oferta zbierania, odnawiania i wprowadzania odzieży do ponownej sprzedaży skierowana do marek modowych.

100%. komercjalizacja i rosnąca frekwencja – jak w Państwa ocenie najlepiej  zarządzać obiektem, aby osiągnąć ten cel? Co się zmieniło na przestrzeni ostatnich lat?

Jednym słowem moglibyśmy określić ten trend jako wielofunkcyjność. Atrakcyjność oferty, odpowiadającej potrzebom różnych grup użytkowników, bogata oferta usługowa, gastronomiczna czy kulturalno-rozrywkowa. Oferowanie urozmaiconej oferty, wyjście naprzeciw zmieniającym się potrzebom i oczekiwaniom współczesnego klienta, który jest coraz bardziej świadomy ekologicznie oraz wymagający. Kluczowe jest budowanie długoterminowych relacji z klientami oraz cykliczne angażowanie ich w ramach programów m.in lojalnościowych. Dlatego też w ramach naszej oferty dla centrum handlowych, oprócz nowych formatów sklepów o których pisaliśmy, jest także odpowiedzialna moda - kupujemy mądrze ale też zarządzamy swoją szafą mądrze, nie wyrzucamy ubrań.  Współpraca dotycząca zbiórek niechcianej odzieży, cieszy się dużą popularnością wśród klientów galerii i angażuje lokalne społeczności w nowe projekty jak stworzenie np. ciekawego muralu który wzbogaci tkankę miasta (przykład naszej kolaboracji z Galerią Katowicką).

Jakie działania i zmiany szykowane są w 2023 roku?

Jak mówi stare powiedzenie: “Nie ma zmian, bez zmian.” U nas zmiany są na porządku dziennym, mam wrażenie, że dzień bez stwierdzenia: “Zmieniamy to!” nie istnieje. Jesteśmy młodą firmą, która ma możliwość podejmowania decyzji natychmiast, co za tym idzie, możemy pozwolić sobie na ciągłe ulepszanie procesów. To co planujemy w 2023 roku to rozwinąć naszą drugą markę UDO second hand oraz wejść w świat internetu. Czeka nas też wiele otwarć i relokacji naszych sklepów. Więc jak kończył się 2022 rok i myśleliśmy o tym, jak wiele osiągnęliśmy, tak w 2023 roku chcemy podwoić nasze sukcesy z poprzedniego roku.

Dziękujemy za rozmowę.
Dziękuję.

Tagi: Multiwywiad Podsumowanie roku Ubrania do Oddania Ewelina Spytek
Oceń artykuł:

Fot: Ubrania do Oddania Źródło: Ubrania do Oddania

Czeka nas też wiele otwarć i relokacji naszych sklepów

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.