W tym roku cykl imprez z okazji Dnia Dziecka w Galeriach Handlowych Carrefour odbył się na przełomie maja i czerwca w czternastu naszych galeriach. „Księżniczki i rycerze w średniowiecznym zamku” to hasło przewodnie wszystkich imprez. Wybór tegorocznej tematyki oraz atrakcji im towarzyszących nie był przypadkowy. Chcieliśmy pokazać, że w dobie digitalizacji, istnieje świat fantazji – świat prostych zabaw, które uczą i rozwijają manualne zdolności dzieciaków. Zaoferowaliśmy kreatywną zabawę poprzez rozbudzanie wyobraźni. Dzięki aktorom, scenografii i interesującym animacjom przenieśliśmy dzieci do średniowiecznego miasta. Pokazy bractwa rycerskiego, sokolników i prezentacja pracy rzemieślników to tylko część atrakcji jakie zapewniliśmy. Każde dziecko mogło zrealizować swoje marzenie i zmienić się w małego rycerza lub księżniczkę. Dodatkową atrakcją w galeriach w Gdańsku, Jastrzębiu Zdroju, Bydgoszczy, Kaliszu i Zamościu, była zabawa z klockami Lego. Maluchy wybudowały wspólnymi siłami m.in. postać strażaka oraz nawiązującą do tematyki imprez - figurę smoka. Kładziemy szczególny nacisk, aby nasze imprezy oprócz funkcji typowo rozrywkowej spełniały także funkcję edukacyjną. Przejawia się to na przykład w występach teatru lalek, który uczy dzieci tolerancji oraz zasad bon ton. Piknikowy charakter imprez sprawił, że wszystkie one cieszyły się bardzo dużą popularnością zarówno wśród dzieci, jak i rodziców.
Przeprowadzenie tak atrakcyjnych imprez jest możliwe dzięki współpracy z agencjami eventowymi, którym zlecamy ich organizację, jak również dzięki zaangażowaniu ze strony najemców Galerii Carrefour. Zauważyliśmy, że najemcy coraz częściej deklarują chęć uczestnictwa w organizowanych przez nas akcjach marketingowych. W zależności od prowadzonej przez nich działalności często oferują nagrody rzeczowe, bezpłatne usługi, a także dodatkowe animacje dla najmłodszych. Przykładem może być aktywność na tym polu w Galerii Zielone Wzgórze w Białymstoku. Firma Vision Express zorganizowała tam bezpłatne badania wzroku dla dzieci i dorosłych wraz z poradami optyka. Sklep odzieżowy Takko zaoferował najmłodszym malowanie twarzy oraz balony. Sklep zoologiczny Aquael włączył się do akcji poprzez organizację akcji adopcyjnej szczeniaków z schroniska oraz udostępnił dzieciom zabawę ze zwierzakami takimi jak króliki i chomiki. Dodatkowo udzielał porad dotyczących żywienia i prawidłowej opieki nad zwierzętami. Telefonia Orange rozdawała gadżety promocyjne.
Warto podkreślić, że w tym roku imprezy z okazji Dnia Dziecka cieszyły się bardzo dużą popularnością. Na sukces naszych eventów złożyło się kilka kluczowych czynników. Przede wszystkim interesująca tematyka, ciekawy program, dobre nagłośnienie akcji w mediach, jak również korzystne warunki pogodowe, gdyż większość imprez odbywała się na parkingach przed galeriami. Chciałbym podkreślić fakt, że ze względu na rodzinny charakter udało nam się włączyć w zabawę także rodziców, dzięki takim elementom programu jak wybijanie monet, dekorowanie pierników czy pokazy strojów rycerskich.
Nie byłoby to możliwe bez podjęcia intensywnych działań marketingowych. W kampanii promocyjnej skupiliśmy się przede wszystkim na nagłośnieniu jej w mediach ATL – prasa, radio, billboardy, nie zapominając o wzmocnieniu jej poprzez BTL – plakaty w lokalnych przedszkolach, reklama w autobusach. Wszystkie nasze eventy zostały też wypromowane na stronach internetowych naszych galerii.
Podejmujemy również starania, aby Dzień Dziecka, który jest już stałym elementem kalendarza działań każdego centrum handlowego, w Galerii Carrefour nie popadł w schemat. Dlatego, co roku modyfikujemy ich tematykę, wzbogacamy ich programy, aby stawały
się one co raz atrakcyjniejsze. W roku 2009 głównym tematem Dnia Dziecka
była „Dżungla”, w 2010 – „Kraina zabawek”.
Galerie Handlowe Carrefour wychodzą na przeciw oczekiwaniom tak ważnej grupy naszych klientów jakimi są dzieci oraz ich rodzice. Oferta odzieży, obuwia oraz zabawek dla dzieci to stały element komplementarnego tenant mix. W każdej Galerii Handlowej Carrefour znajduje się hipermarket należący do sieci, w którym znajduje się bogata oferta asortymentowa zarówno odzieży, akcesoriów dla niemowląt, produktów spożywczych, higienicznych, a także zabawek i książek oraz płyt filmowych i dźwiękowych. Dodatkowo, niektóre z naszych galerii posiadają specjalną ofertę usługowo-rozrywkową - sale zabaw (możliwość organizacji urodzin), w sezonie wiosenno-letnim wielki dmuchaniec (Galeria AKS Chorzów), place zabaw (Białystok) oraz udogodnienia np. pokoje dla matek z dzieckiem.
Tagi: