Jaki jest zasięg działalności Państwa agencji? Czym dokładnie się Państwo zajmują?
Działamy na terenie całego kraju. Strategia FM zajmuje się szeroko pojętą komunikacją marketingową, kompleksową organizacją wydarzeń specjalnych, uroczystych otwarć, jubileuszy, imprez firmowych, samorządowych, oferuje usługi public relations z zakresu monitoringu mediów, kontaktów z mediami oraz CSR, czyli społecznej odpowiedzialności biznesu, kreacją i realizacją kampanii promocyjnych w całej Polsce. Na terenie naszego kraju mamy kilka oddziałów w największych miastach Polski. Nasi regionalni koordynatorzy pracują przy realizacji najtrudniejszych projektów logistycznych.
W ostatnim czasie otrzymali Państwo sporo nagród. Nie pytam się, która z nich jest najważniejsza i najcenniejsza, ale jakie czynniki wpływają na to, że doceniają Państwa na forum ogólnopolskim? Jak otrzymanie prestiżowej nagrody wpływa na dalszą pracę? Czy jest swoistym motywatorem?
Nagrody, podziękowania i wyróżnienia to zwieńczenie często wielu tygodni przygotowań do danego eventu. Są to oczywiście wyróżnienia, które bardzo nas cieszą. Świadczą o tym, że wciąż się rozwijamy. Podwyższamy standardy naszej pracy. Pozwala nam się angażować się w coraz śmielsze projekty pod względem logistycznym. Zapewniamy swoim klientom nie tylko kompleksową obsługę, ale zwracamy uwagę także na budowanie dobrych relacji i szacunek dla reprezentowanych wartości każdego naszego partnera.
Jak Pani zdaniem branża eventowa będzie wyglądała za 5 lat? W którym kierunku będzie podążała i co może mieć wpływ na jej kształt?
Z jednej strony mamy na rynku wydarzeń intensywny rozwój nowych technologii, a z drugiej strony coraz silnej zaznaczaną integracją ze środowiskiem lokalnym i angażowaniem się w projekty o charakterze prospołecznym. Ceni się przejrzystość firm, wiarygodność, zaufanie. Rynek centrów i sieci handlowych w Polsce staje się coraz bardziej dojrzały. Nowe technologie nie opanowały jednak przestrzeni sprzedażowych w sposób nieograniczony. Zaledwie kilka procent centrów handlowych w Polsce posiada aplikację mobilną w swoim obiekcie, a ponad 80% klientów nie stosuje tego kanału promocji.
Wiemy, że rynek zmienia się wraz ze zmianą zachowań, stylu życia i preferencji zakupowych klientów.
Obserwując postawy społeczne młodych ludzi wiemy jednak, że nastąpi zwrot w dotychczasowych trendach. Młodzi nabywcy z czasem zaczną szukać stref wolnych od Wi-Fi. Będą bliżej „slow food”, „slow life”, a za moment „slow buy”, czyli “kupuj powoli”, to czego naprawdę potrzebujesz. Ta tendencja zmian w postawach konsumenckich, zdefiniuje nowe postawy w przestrzeni centrów i sieci handlowych oraz wymagań wobec agencji eventowych. Już teraz zmieniają się formaty galerii handlowych oraz koncepty sklepów. Kupujący chętnie korzystają z oferty małych sklepów, które z reguły są zlokalizowane bliżej domu czy pracy. Strategia FM dopasowała swoją ofertę do zmian otwierając kolejne sklepy małych formatów w różnych regionach kraju, czasami prowadząc kilkanaście czy kilkaset eventów jednocześnie. Uruchamianie tak dużej ilości, rozproszonych inwestycji jest bardziej skomplikowane niż organizacja jednego dużego wydarzenia, a komunikacja trudniejsza. Wyzwaniem jest tutaj logistyka. Nasze standardy sprawdzają się także w realizacji tego typu przedsięwzięć. Czego przykładem jest projekt Mila z 17 stycznia 2015, kiedy to z sukcesem przeprowadziliśmy blisko 170 eventów otwarciowych jednocześnie, koordynując pracą ponad 1000 osób w całej Polsce.
Podsumowując należy stwierdzić, że najważniejsze w branży eventowej i współpracy z sieciami jest bogactwo wiedzy praktycznej połączone ze strategicznym podejściem do każdego projektu, odrobiną elastyczności, sporą dawką kreatywności i dobrego zarządzania.
Na zakończenie rozmowy pragnę podkreślić, że po doświadczeniu, jakim było przeprowadzenie otwarcia nowej sieci handlowej jednocześnie na terenie całego kraju, które wymagało od agencji nie tylko ogromnego nakładu pracy, doświadczenia, ale także panowania nad presją czasu i przestrzeni jesteśmy gotowi na kolejne eventowe i PR-owe wyzwania. Zapraszamy do współpracy centra i sieci handlowe, dużego i małego formatu, działające w całej Polsce.
Rok 2016 był rokiem jubileuszowym. Jak świętowali Państwo 10-lecie istnienie agencji Strategia FM i jakie plany mają Państwo na rok 2017?
Cały rok 2016 świętowaliśmy 10-lat istnienia Agencji Strategia FM i 20-lecie mojej pracy zawodowej. Z tej okazji Strategia FM pojawiała się na wielu międzynarodowych branżowych spotkaniach, forach, targach i kongresach. Ja osobiście dzieliłam się swoją wiedzą podczas Kongresu Profesjonalistów Public Relations, Forum Branży Eventowej, Rema Congressu, spotkań merytorycznych Polskiego Stowarzyszenia Public Relations oraz cyklu OneDay Roadshow 2016. Publikowaliśmy artykuły eksperckie w branżowych mediach.
Nie brakło interesujących projektów dla naszych stałych i nowych Klientów.
Rok 2017 rozpoczął się dla nas równie pracowicie. Już w styczniu otworzyliśmy kolejny hipermarket sieci Leroy Merlin w Polsce. W przygotowaniu kolejne realizacje, szkolenia oraz spotkania merytoryczne Polskiego Stowarzyszenia Public Relatios O/Śląsk, w którego zarządzie od października 2016 zasiadam. Zapraszamy do śledzenia naszego profilu na Facebooku oraz na naszą stronę www.strategiafm.pl