Nie ma jednej uniwersalnej metody na przyciągnięcie Klienta

2023-06-29 | 08:00

Zapytany o to, które akcje promocyjne przyciągają dziś najefektywniej konsumentów do obiektów handlowych i sklepów detalicznych - Jarosław Wasiłek, Dyrektor Działu Komercjalizacji, CD Locum podkreśla, iż efektywne działania promocyjne to kombinacja skrojonej na miarę strategii marketingowej i działań celowanych, odpowiednio dopasowanych do branży, DNA marki czy obiektu, sezonowości, lokalizacji obiektu, a także preferencji grupy docelowej.


Z naszych obserwacji, wynika, że największy odzew generują działania, które przynoszą bezpośrednią i szybką korzyść konsumentom. Mam tu na myśli wszelkiego rodzaju zniżki, możliwość przetestowania danego produktu, promocyjne cenowe a także vouchery, które dają klientowi natychmiastowy efekt i poczucie zadowolenia. W naszych obiektach, świetnie sprawdzają się także akcje prosprzedażowe połączone z większymi eventami – aby wziąć udział w konkursie i wygrać atrakcyjne nagrody, należy wcześniej dokonać zakupy za określoną kwotę. Obserwujemy, że klienci lubiący wyzwania i rozrywkę, chętnie biorą udział we wszelkiego rodzaju konkursach i loteriach. Konsumenci wierni danej marce, najczęściej korzystają z programów lojalnościowych, gdzie na określone korzyści czeka się dłużej, jednak są one dużo bardziej atrakcyjne, niż w przypadku gratyfikacji natychmiastowych. Z kolei rodziny z dziećmi, poszukujące ciekawych form spędzania wolnego czasu, najczęściej angażują się w wydarzenia połączone z warsztatami, czy animacjami dedykowanymi najmłodszym. W naszych obiektach łączymy wszystkie powyższe, aby nagradzać stałych klientów za lojalność, jednocześnie pozyskując nowych, poprzez perspektywę wymiernych korzyści.

Czy proces komunikacji centrum handlowego i sklepów detalicznych jest dziś bardziej skuteczny online, czy też z wykorzystaniem tradycyjnych kanałów reklamowych?

Tradycyjne kanały reklamowe, a rozumiem przez nie telewizję, radio, prasę, wszelkiego rodzaju ekrany obiektowe, ale i nośniki outdoorowe, nadal zajmują wysokie miejsca w hierarchii narzędzi komunikacji i są szeroko wykorzystywane, szczególnie przez większe firmy. Ich główna przewaga to fakt, że docierają do szerokiej grupy odbiorców. Jednak w  erze cyfryzacji, w której żyjemy, komunikacja online stała się nieodzownym elementem marketingu. Dobrze zbudowana, intuicyjna strona internetowa, ciekawie prowadzone kanały społecznościowe, uważne śledzenie opinii wystawianych w Internecie, to dziś podstawa efektywnie funkcjonującego biznesu. Z kolei tu przewagą jest precyzyjne targetowanie i komunikacja celowana, dostosowana językiem, formą i wyborem medium do danej grupy docelowej. Nie da się więc jednoznacznie wskazać, które z nośników przynoszą firmie większe korzyści, szczególnie w przypadku dużych obiektów handlowych, gdzie ogólna grupa docelowa jest przekrojem grup docelowych najemców. W naszych obiektach stosujemy wszystkie dostępne kanały komunikacji, aby jak najskuteczniej trafić z przekazem do naszych odbiorców.

Dziękujemy za Pana opinię.

Dziękuję.

 

Tagi: CD Locum Jarosław Wasiłek
Oceń artykuł:

Fot: CD Locum Źródło: CD Locum

Nie ma jednej uniwersalnej metody na przyciągnięcie Klienta

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.