Platforma sprzedażowa ERLI podsumowuje kolejny rok dynamicznego rozwoju

2023-03-13 | 11:42

Platforma Erli.pl, najszybciej rozwijający się marketplace w Polsce, podsumowała 2022 rok, który istotnie umocnił jej pozycje na krajowym rynku e-commerce. Osiągnęła ona wynik ponad 470 mln zł GMV oraz przekroczyła 2,7 mln sprzedanych produktów. Dodatkowo, firma w porównaniu do 2021 roku podwoiła liczbę zarejestrowanych użytkowników, co przełożyło się na 2,5-krotny wzrost liczby transakcji. W ubiegłym roku marketplace wprowadził rewolucyjny program wsparcia sprzedawców – ERLI Campaigns, co przyczyniło się między innymi do zwiększenia do ponad 15 tysięcy liczby sprzedawców zarejestrowanych na platformie.

Erli.pl, czyli jedna z najszybciej rozwijających się platform sprzedażowych online w Polsce, z pewnością może określić 2022 rok mianem przełomowego w swojej historii. Dzięki udanej strategii, istniejący zaledwie od marca 2020 roku marketplace nie tylko powiększył grono sprzedawców o niemal 3/4 do 15 tys. zarejestrowanych sklepów, stał się również znacznie popularniejszy wśród kupujących - miesięcznie ponad 5,5 mln użytkowników odwiedza sklep online. W mijającym roku najpopularniejszą kategorią zakupową na platformie był dom i ogród – w 2022 roku nastąpił jej dynamiczny rozwój, czego efektem był ponad dwukrotny wzrost liczby oferowanych produktów.

Zmianie uległa również liczba zarejestrowanych użytkowników, która w ubiegłym roku niemal się podwoiła – wzrost o 97% r/r (1,4 mln kupujących). Z kolei liczba transakcji przeprocesowanych przez ERLI zwiększyła się 2,5-krotnie (+137% r/r), co przełożyło się na ponad 2,7 mln sprzedanych towarów. Na koniec poprzedniego roku platforma osiągnęła wynik 470 mln zł GMV.

– 2022 rok dla branży e-commerce z pewnością nie był łatwy. Przyczyniła się do tego przede wszystkim wszechobecna inflacja. Konsumenci coraz częściej szukali sposobów na obniżenie swoich codziennych kosztów, przez co wstrzymywali się z decyzjami zakupowymi. Ta sytuacja sprawiła, że uchodzące za biznesowego „samograaja” e-commerce przestało być niezawodnym sposobem na biznes. Nastał czas, gdy gospodarka powiedziała „sprawdzam” i niektóre modele biznesowe w tej sytuacji okazały się niewydolne. Skutkiem było między innymi wycofanie się wiodących graczy z rynku. Model bizne sowy, na którym opiera się platforma ERLI jest odporny na zawirowania ekonomiczne. Tworząc ERLI zależało nam na tym, aby nasz marketplace był realnym wsparciem dla sprzedających i szansą na tańsze zakupy dla kupujących. Zdawaliśmy sobie sprawę, iż musimy zaoferować zupełnie nowy, inny jakościowo model relacji biznesowej w e-commerce. I takie założenie idealnie się odnajduje w dzisiejszych, trudniejszych dla gospodarki czasach. W wyniku naszych działań tylko w 2022 roku na platformie rejestrowało się ponad 5 tys. nowych sprzedawców

- mówi Adam Ciesielczyk, Prezes ERLI

Idealnym przykładem takiego podejścia jest wdrożony przez nas w połowie 2022 roku ERLI Campagins - program oparty o najlepiej funkcjonujące rozwiązania reklamowe na rynku i rozwiązanie dla e-sklepów pozwalające realnie zwiększyć ich sprzedaż. Obecnie już ponad 54% naszego GMV realizowane jest wspólnie z naszymi sprzedawcami w ramach ERLI Campaigns, a średni ROAS (czyli wskaźnik zwrotu z wydatków na reklamę) prowadzonych kampanii wynosi ponad 3500! To najlepiej pokazuje, jak duże znaczenie w aktywacji sprzedaży ma uruchomiony przez nas program wsparcia przedsiębiorców, ale również jak ważne są kompetencje i wiedza zespołu ERLI w tym obszarze. – podkreśla Adam Ciesielczyk, Prezes ERLI - Ponadto, jak na stosunkowo krótko funkcjonujący marketplace możemy się pochwalić imponującym wzrostem liczby zarejestrowanych użytkowników – w ub.r. podwoiliśmy ich liczbę, dzięki czemu odnotowaliśmy prawie 2,5 razy więcej transakcji niż w 2021 roku.

Wsparcie sprzedawców receptą na sukces

Obecnie na platformie Erli.pl sprzedaż prowadzi ponad 15 tysięcy sprzedawców oferujących klientom ponad 15 mln produktów. Szybkie zbudowanie szerokiego grona partnerów handlowych i dostępnego asortymentu było możliwe dzięki konsekwentnie wdrażanemu przez ERLI modelowi biznesowemu. Zakłada on szeroki pakiet korzyści dla sprzedawców, które mają na celu obniżenie kosztów sprzedaży, co przekłada się na możliwość zaoferowania kupującym produktów w atrakcyjnych i, co najważniejsze konkurencyjnych cenach. Zestaw tych narzędzi obejmuje w szczególności – niższe prowizje, brak opłat za procesowanie płatności, jak również dopłaty do kosztów logistycznych w ofercie ERLI Pro, realizowane we współpracy z InPost, oraz darmowy kreator sklepu internetowego z własną subdomeną, dostępne w pakiecie ERLI Shop. Uzupełnieniem tych narzędzi jest program ERLI Campaigns, pozwalający znacznie obniżyć koszty reklamy oferowanych produktów dzięki dopłatom ERLI do kampanii (w tym 3000 zł na start i 100% zwrotu prowizji na cele kampanii).

– Wdrożenie programów wsparcia sprzedawców przełożyło się na wzrost liczby odwiedzających nasz serwis – miesięcznie ponad 5,5 mln użytkowników znajduje najtańsze oferty zakupu produktów na ERLI. To efekt m.in. wydatków przeznaczonych na reklamę online, w szczególności w ramach ERLI Campaigns. W ubiegłym roku przeznaczyliśmy ponad 60 mln zł na wsparcie kampanii produktów naszych sprzedawców, zaś w pierwszym półroczu 2023 roku na kupony programu przygotowaliśmy kolejne 40 mln zł. – mówi Adam Ciesielczyk i dodaje: W tym roku już poszerzyliśmy ERLI Campaigns o ponad 200 tysięcy nowych wydawców reklamowych. Planujemy również uruchomienie kolejnych projektów ukierunkowanych przede wszystkim na wzrost dynamiki sprzedaży naszych partnerów handlowych oraz na poszerzenie oferty produktowej platformy Erli.pl.

Obrana droga i jasno postawione cele

Celem firmy na najbliższe lata jest osiągniecie silnej drugiej pozycji wśród platform sprzedażowych online w Polsce. Zadanie to nie będzie proste, ponieważ na krajowym rynku e-commerce swoją działalność prowadzą, zarówno globalni potentaci, jak i polskie firmy z wieloletnim doświadczeniem w sprzedaży. – Zamierzamy nadal sukcesywnie realizować swoja strategię rozwoju, która jak widać przynosi wymierne korzyści dla nas i naszych partnerów biznesowych. W najbliższym czasie będziemy informować o nowych inicjatywach, które pomogą nam w utrzymaniu wysokiego tempa wzrostu. W bieżącym roku zamierzamy również zintensyfikować działania mające na celu podniesienie świadomości marki ERLI wśród konsumentów. Celem na koniec roku jest przekroczenie bariery miliarda złotych GMV i 6 mln sprzedanych produktów, a w perspektywie dwuletniej mamy plan podwoić te wyniki. Jestem przekonany, że już niedługo będziemy mogli zakomunikować o kolejnych ważnych wydarzeniach w historii ERLI – zapowiada Adam Ciesielczyk.

Tagi: E-commerce / Omnichanel marketplace ERLI Adam Ciesielczyk
Oceń artykuł:

Źródło: erli

Platforma sprzedażowa ERLI podsumowuje kolejny rok dynamicznego rozwoju

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.