Współczesne centrum handlowe musi ciągle zaskakiwać

2023-07-31 | 08:00

Handel to jedna z najważniejszych gałęzi gospodarki, a centra handlowe i sklepy detaliczne stanowią jej nieodłączny element. Aby osiągać jak najlepsze wyniki, takie miejsca muszą być odpowiednio zarządzane, a ich marketing powinien być skuteczny i dostosowany do aktualnych trendów rynkowych oraz potrzeb klientów. Anna Szcześniak, Starsza Specjalistka ds. Marketingu w NoVa Park podkreśla, iż w gorzowskim centrum handlowym najlepiej sprawdzają się akcje prosprzedażowe, które nie tylko niosą za sobą realną korzyść dla klientów, ale także wspierają najemców i wzmacniają ich sprzedaż.


Na jakie aspekty i trendy rynkowe warto dziś zwrócić uwagę podczas planowania działań marketingowych?

W kwestii planowanych działań marketingowych trzeba pamiętać, aby dostosowywać je do zmieniających się trendów oraz oczekiwań klientów i takie jest też nasze podejście w tym zakresie. Dzisiejszy konsument stał się bardziej świadomy swoich wyborów, ale też racjonalny w zakupach i coraz bardziej odporny na reklamy. Częściej planuje, poszukuje promocji cenowych oraz chętnie bierze udział w akcjach, w których za zakupy może otrzymać gratis. Wiele osób traktuje zakupy jak rozrywkę, a spacer po galerii jako formę aktywności i spędzania czasu wolnego. Dzięki temu centra handlowe wciąż mają mocne narzędzia, by skutecznie walczyć o klienta. Kierunek, jaki mogą obrać teraz obiekty handlowe to skoncentrowanie na zapewnieniu klientom jak najciekawszych doznań i udogodnień, także tych technologicznych. W branży handlowej można dostrzec zmiany czynników mających bezpośredni wpływ na postrzeganie marki oraz zachowanie konsumenta. Trendy te dominują zarówno u dojrzałych klientów, pokolenia Millenialsów, czy generacji Z. Te obserwacje zdeterminowały nas do podjęcia działań, które będą precyzyjnie odpowiadać na pytania, oczekiwania i potrzeby naszego docelowego klienta.

Które akcje promocyjne przyciągają najefektywniej konsumentów do obiektów handlowych i sklepów detalicznych?

Współczesne centrum handlowe musi ciągle zaskakiwać, tak aby klienci chcieli spędzać w nim swój czas i regularnie do niego wracać. Oprócz akcji, które sprawdzają się i są cyklicznie organizowane, staramy się również zaskakiwać klientów, oferując szeroki wachlarz interesujących wydarzeń, które mają na celu zainteresować ich i pogłębić dobre relacje z otoczeniem. Ważnym elementem naszych działań jest strategia związana z budowaniem pozycji centrum wśród lokalnej społeczności. Niezwykle skuteczne w budowaniu lojalności klienta są dla nas również powiązania z lokalnym rynkiem, i to właśnie determinuje nas do działania w tym kierunku. W naszej strategii skoncentrowaliśmy całą uwagę na zrozumieniu potrzeb klienta, zdefiniowaniu celów i poznaniu wyzwań, które stoją przed nami. Nasze centrum handlowe jako żywy organizm, wpasowany w tkankę miejską regularnie prowadzi działania CSR. Współpracujemy także z lokalnymi przedsiębiorstwami i firmami, które często zapraszamy do włączenia się w nasze działania. Jako rodzinne centrum handlowe nie zapominamy o naszych najmłodszych klientach i akcjach skierowanych bezpośrednio do nich. Przykładem takich ostatnich naszych działań były organizowane warsztaty plastyczne i kreatywne dla dzieci i młodzieży, na których można było pobudzić swoją wyobraźnię. W swoich działaniach wykorzystujemy również propagowanie ochrony środowiska, dlatego m.in. zorganizowaliśmy akcję ekologicznych inspiracji z pokazem eko-mody szkolnej. Ponadto NoVa Park był ostatnio partnerem akcji „Wymień odpady na kulturalne wypady”.

W naszym centrum handlowym najlepiej sprawdzają się akcje prosprzedażowe, które nie tylko niosą za sobą realną korzyść dla klientów, ale także wspierają najemców i wzmacniają ich sprzedaż. Dzięki zastosowanym mechanizmom, nasze akcje prosprzedażowe zawsze cieszą się ogromnym zainteresowaniem i każdorazowo udaje się rozdać klientom wszystkie upominki. Efektem tych wieloletnich działań są nie tylko pozytywne relacje z klientami i ich lojalność w stosunku do naszej galerii, ale także realne wsparcie sprzedaży najemców. Klienci do nas wracają, a niektóre z wydarzeń na stałe wpisaliśmy do naszego kalendarium. Poza dużymi aktywnościami zaplanowaliśmy szereg małych wydarzeń okolicznościowych, warsztaty i spotkania, dzięki którym konsument ma przeświadczenie, że cały czas o nim pamiętamy, a to z kolei skutecznie zwraca go w naszym kierunku. Istotne pozostaje notoryczne monitorowanie wszystkich działań, szybkie reagowanie i ulepszanie oraz wdrażanie nowych rozwiązań.

Czy proces komunikacji centrum handlowego i sklepów detalicznych jest dziś bardziej skuteczny online, czy też z wykorzystaniem tradycyjnych kanałów reklamowych?

Jeśli przyjmiemy, że w komunikacji reklamowej centrum handlowego chodzi o dotarcie do jak największej i jak najlepiej dopasowanej do potrzeb grupy docelowej, to osiągniemy to właśnie dzięki synergii działań w kanałach komunikacji zarówno offline, jak i online. Proces komunikacji musi być dobrze przebadany, przemyślany i skrojony pod konkretną grupę docelową. Dziś koniecznością jest aktywne komunikowanie się z klientami przede wszystkim w internecie. Strona internetowa to właściwie podstawa obecnych działań e-marketingu, bo tylko we własnych mediach, takich jak strony www, mamy pełną kontrolę nad publikowanymi treściami, wszystkimi kwestiami technicznymi oraz nad analityką Social Media. Chcąc przyciągnąć m.in. pokolenie Z do centrum handlowego musimy się z nim komunikować, czyli być aktywni na ich ulubionych kanałach w mediach społecznościowych.

Pomimo wzrostu sprzedaży internetowej, większość handlu odbywa się nadal stacjonarnie. Internet nie jest w stanie oddać klimatu robienia zakupów w tradycyjny sposób, a klienci lubią poznać produkt – dotknąć go i przymierzyć. Jeśli chodzi o komunikację NoVa Parku, wykorzystujemy zarówno kanały online, jak i offline, które służą nam nie tylko do informowania o wydarzeniach i wszelkich aktywności, ale również do promowania oferty najemców. Stosując synergię w procesie komunikacji zwiększamy szansę dotarcia z informacją do różnych osób, w tym również do nowych klientów. Pamiętajmy również, aby komunikacja była spójna na wszystkich platformach oraz żeby równocześnie wysyłać silny przekaz we wszystkich kanałach i wykorzystywać potencjał komunikacji omnichanel.

Dziękujemy za Pani opinię.
Dziękuję.

Tagi: Anna Szcześniak centra handlowe Eventy Marketing Nova Park
Oceń artykuł:

Fot: NoVa Park Źródło: NoVa Park

zobacz więcej informacji o: NoVa Park

Współczesne centrum handlowe musi ciągle zaskakiwać

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.