Schwitzke Górski na nowo definiuje przestrzenie sprzedaży

2024-01-09 | 08:00

Schwitzke Górski aranżuje wnętrza marek Inglot, Vistula i Wólczanka, które otwierają kolejne flagowe salony sprzedaży.


Vistula: Odważna i minimalistyczna odsłona mody dla jej pasjonatów

Koncept marki Vistula, który został zrealizowany w Galerii Mokotów w Warszawie, to ukłon w kierunku świata mody i pasjonatów stylu zainteresowanych ewolucją marki. To odsłona Vistuli, która idzie w kierunku odważniejszego i minimalistycznego podejścia, inspirowanego monochromatycznym, a nawet modernistycznym stylem. Ten koncept jest dedykowany modowym entuzjastom i ma podkreślać nowoczesność oraz zmiany w strategii marki, która otwiera się na dynamicznie zmieniające się konsumenckie oczekiwania.

Pogłębione badania jakościowe i ilościowe, przeprowadzone przez studio consultiungowo-badawcze Omnisense na początku procesu były bazą do dalszej pracy, dzięki której projekt w pełni odpowiadał na realne potrzeby i praktyki obecnych, jak i potencjalnych klientów marki. Pozyskane insighty osadzone w kontekście trendów projektowych oraz ekspercka wiedza Schwitzke Górski z zakresu kreowania Customer Experience i projektowania dla retailu, pozwoliły architektom na stworzenie zupełnie nowej koncepcji wnętrza. Ten flagowy koncept łączy w intuicyjny sposób świat męskiej elegancji z subtelnością kobiecego charakteru, tworząc tym samym miejsce, które swoim wyglądem przyciąga klientów z różnymi preferencjami i z różnych grup demograficznych.

Projekt opierał się na idei rozjaśnienia salonów i uwidocznienia produktów, co udało się osiągnąć dzięki beżowym płytkom, jasnemu sufitowi oraz inspirującym oświetleniu, a także nowym dedykowanym meblom, które wspólnie, spójnie tworzą harmonijne tło dla oferty marki. Niezmiernie istotnym aspektem tego konceptu jest jego przyjazność dla środowiska. Zastosowano energooszczędne oświetlenie LED, ekologiczne materiały wykończeniowe takie jak tynk gliniany, mikrocement czy recyclingowana stal, a także płytki gresowe, które produkowane są w sposób minimalizujący wpływ na środowisko.

Wólczanka: Adekwatna elegancja z nutą szaleństwa

Marka Wólczanka, należąca podobnie jak Vistula do grupy VRG, także przeszła proces zmian, w toku którego powstały nowe koncepty sklepów. Pierwszy salon w nowej odsłonie otworzył się w Galerii Handlowej Bonarka w Krakowie i rozpoczął tym samym wizerunkową ewolucję. Nowe podejście marki łączy znaną i cenioną tradycję z nowoczesnością, elegancję z lekkościąi klasyczną jakość z odrobiną szaleństwa. Wnętrze sklepów Wólczanka cechuje charakterystyczna okładzina ścienna, przypominająca cegłę w rudych tonacjach, która nawiązuje do korzeni marki i czasów, w których Wólczanka rozpoczynała swoją modową podróż w krawieckiej Łodzi. Jednocześnie cegła ta odwołuje się do architektury południa Europy i pięknych krajobrazów wakacyjnych miejsc. Kluczowym elementem wnętrza jest wykorzystanie naturalnych materiałów, takich jak kamienna posadzka, kamienna płyta, jasny tynk strukturalny czy drewno. Wprowadzenie odważnych i energetycznych kolorów, takich jak żółty, turkusowy, niebieski i koralowy, nadaje przestrzeni wyjątkowego charakteru i jest ukłonem w stronę młodszych klientów, którzy szukają energetyzującej oferty i nowoczesnego designu.  Warto zaznaczyć, jak określają twórcy nowego konceptu,  sklepy Wólczanka to nie tylko miejsce zakupów, to również źródło inspiracji, towarzyszące klientom w ich poszukiwaniach i odkrywaniu swojego stylu na nowo. Projekt uwzględnia wygodne lustra, dodatkowa strefę towarzyszącą w przymierzalniach oraz wiele innowacyjnych rozwiązań, które podkreślają indywidualność klientów i pozwalają cieszyć się wyjątkowymi zakupowymi doświadczeniami.

Inglot: Przestrzeń dla wszystkich pokoleń inspirowana kobiecą twarzą

Wisienką na torcie tegorocznych realizacji podjętych przez biuro architektoniczne Schwitzke Górski we współpracy z studiem consultingowo badawczym Omnisense, jest projekt powstały dla marki Inglot. Wyzwanie było spore – odmłodzenie grupy klientów, unowocześnienie doświadczenia konsumenckiego oraz wyglądu sklepu i zrewolucjonizowanie formuły zakupów, która dotychczas była w pełni asystowana. Flagowy i zupełnie odmieniony wizerunkowo salon, realizujący wszystkie te założenia, otworzył się już dla klientów Galerii Krakowskiej. Zarządzajacy marką, deklarują, że a Klientów ucieszą kolejne lokalizacje.

Inspiracją projektową była kobieta i wszystko to, co związane z jej potrzebą dbania o siebie – od naturalnej pielęgnacji, przez kolorowe kosmetyki podkreślające jej indywidualność, aż do akcesoriów wspierających ją w podejmowanych w tym zakresie aktywnościach.

Czerń, tak mocno dotychczas kojarzona z Inglotem, zniknęła z przestrzeni sprzedaży. Nowy koncept bazuje na naturalnych odcienie beżu i kolorach gamy nude, nawiązujących do tekstur i odcieni skóry, będących kluczowym elementem DNA marki. Zastosowane w salonie widoczne łuki i obłości mebli, w tym także wyjątkowego stołu ekspozycyjnego znajdującego się w centralnym punkcie sklepu czy mebli ekspozycyjnych w witrynie, nawiązują do różnych kształtów kobiecej twarzy.

Ważnym aspektem projektu jest innowacyjna samoobsługa oraz nowopowstała, komfortowa strefa testowania produktów, która daje młodszym, nowym klientkom większą autonomię i umożliwia samodzielne wybieranie i poznawanie produktów. To kolejny jakościowy konsumencki insight, który stał się podstawą do projektowania. Jednak, by zachować równowagę i spełnić zdefiniowane badaniami potrzeby stałych klientek marki Inglot, konsultantki nadal, na życzenie, wspierają proces zakupowy swoim eksperckim doradztwem.

W nowej odsłonie salonów Inglot dużą uwagę poświęcono witrynie, która pełni kluczową rolę w przyciąganiu uwagi klientów galerii handlowej i stanowi istotny element komunikacji marki, podobnie jak innowacyjne obłe ekrany digitalowe oraz zupełnie odmieniona formuła opisów produktów i dodatkowych informacji umieszczanych przy ich ekspozycji.

Design w parze z wiedzą o konsumencie

To, co łączy wszystkie wspomniane projekty biura Schwitzke Górski, to wyspecjalizowane i eksperckie podejście do zarządzania przestrzeniami sprzedaży oraz doświadczeniami konsumentów, połączone z najnowocześniejszymi trendami, jak i ekologiczną odpowiedzialnością. Ważne jest również mocno ubezpieczająca podejmowane decyzje baza, jaką stanowią realizowane przez studio consultingowo-badawcze Omnisense badania praktyk oraz potrzeb klientów. Tak kompleksowy proces gwarantuje nie tylko stworzenie miejsc, które skutecznie sprzedają i przyciągają nowych klientów, ale również rewolucjonizują kontakt z markami, sprawiając, że staje się on naprawdę wyjątkowy i klientocentryczny.


Sesje zdjęciowe sklepów - zobacz!

Tagi: aranżacja wnętrz Inglot Schwitzke Górski Vistula Wólczanka
Oceń artykuł:

Fot: Schwitzke Górski Źródło: Schwitzke Górski

Schwitzke Górski na nowo definiuje przestrzenie sprzedaży

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.