E-commerce ratuje gospodarkę

2020-08-18 | 12:00

W tym roku polski rynek e-commerce odnotuje najwyższy wzrost od kilkunastu lat, co w połączeniu z niskimi prognozami dla sprzedaży detalicznej ogółem sprawi, że udział sprzedaży internetowej znacząco wzrośnie. Jak wynika z badań Gemius Polska zakupy online robi już 73% polskich internautów.

Jak wynika z raportu PMR „Handel internetowy w Polsce 2020. Analiza i prognozy rozwoju rynku e-commerce na lata 2020-2025” rynek e-commerce w Polsce w najbliższych trzech latach będzie rósł w tempie dwucyfrowym. Według szacunków PMR jeszcze w 2019 r. rynek handlu internetowego w Polsce wart był ponad 61 mld zł. Stanowił prawie 11% całego rynku handlu detalicznego, a w 2025 r. udział ten sięgnie prawie 20%. Tak szybki wzrost będzie spowodowany COVID-19.

Katalizatorem tej dynamicznej zmiany jest pandemia, ale nie oznacza to, że polskie firmy nie inwestowały już wcześniej w e-commerce. W ostatnich miesiącach rynek odnotowuje najwyższy wzrost od kilkunastu lat – prawie 26% rok do roku. Eksperci przekonują, że koronawirus będzie miał długoterminowy pozytywny wpływ na sektor e-commerce, a nawet najbardziej sceptyczni konsumenci będą zmuszeni porzucić fizyczne sklepy w odpowiedzi na ograniczenia związane z pandemią.

Te rynkowe zmiany to ostatni dzwonek dla wielu firm, żeby przystosować się do nowych realiów handlu. Internauci w sieci kupują wszystko. Od środków pierwszej potrzeby, przez odzież i obuwie, kosmetyki, dobra luksusowe, samochody czy w końcu usługi finansowe i ubezpieczeniowe. Tak szerokie spektrum zakupów online pokazuje, że konsumenci przestali obawiać się o bezpieczeństwo zakupów i cenią sobie przede wszystkim komfort i wygodę. Mogą z dowolnego miejsca i o każdej porze odwiedzić sklep internetowy i w kilka chwil kupić wybrany towar oraz skorzystać z usług dodatkowych – atrakcyjnego finansowania czy ubezpieczenia, konfiguracji sprzętu oraz personalizacji.

Zwiększająca się świadomość konsumentów powoduje, że oczekują oni od marek łatwej i intuicyjnej obsługi sklepu internetowego, błyskawicznej dostawy, możliwości zwrotu towaru i bezpieczeństwa transakcji oraz swoich danych. Firmom nie pozostaje nic innego jak dostosować się do tych wymagań.

Idealna platforma e-commerce

Na rynku dostępnych jest kilka rozwiązań, które spełniają oczekiwania współczesnych konsumentów. Jednym z nich jest zaprojektowana i stworzona przez Grupę Komputronik platforma NetCorner. To rozwiązanie usprawniające obsługę klienta, dynamizujące sprzedaż oraz zwiększające konkurencyjność firmy. Jest ono kompatybilne z systemami zewnętrznymi i ułatwia zarządzanie e-sklepem. Dzięki wdrożeniu platformy marki zyskują wiele korzyści, m.in.:

• NetCorner to rozwiązanie o wielu odsłonach B2B/B2C mogących się różnic layoutem, założeniami biznesowymi i funkcjonalnościami, ale zarządzane za pomocą jednego panelu administracyjnego

• Posiada zaawansowany system zarządzania kosztami transportu biorący pod uwagę rodzaj produktu, rozmiar, wagę oraz ilość. Dodatkowo system obsługuje progi cenowe zależne od wartości zamówienia oraz mechanizm darmowej dostawy

• System wielu koszyków mogących służyć za szablon zakupów lub do dzielenia zamówień ze względu na typ produktów (rozdzielanie produktów, które nie mogą być wysłane razem)

• Rozbudowany system reklamacji i zwrotów. Umożliwiający złożenie reklamacji na podstawie numeru zamówienia, kodzie produktu oraz wyszukanie produktu z listy zamówień

• Katalog rysunków technicznych/ kreacji wraz z oznaczonymi częściami oraz listami produktów podpiętymi do rysunku technicznego ułatwiającymi zakup produktów na podstawie danych technicznych

• Dedykowany panel dla handlowców ułatwiający obsługę Klientów każdego poziomu. System pozwala między innymi na sporządzanie zamówień w imieniu klienta, sporządzanie zaawansowanych ofert o unikalnych cechach definiowanych per klient lub per grupa klientów. Wbudowanie systemu pozwalającego przyporządkować Klienta do właściwego przedstawiciela handlowego odpowiedzialnego za region, gdzie została określona lokalizacja Klienta

• Dedykowany proces obsługujący proces zamawiania produktów z licencją elektroniczną, gdzie wymagane jest użycie kodów aktywacyjnych

• Mechanizm pozwalający na realizowanie zamówień w kilku etapach. Klient dostaje informacje, ile sztuk z zamówionych przez niego już otrzymał, przy każdej wysyłce otrzymuje również powiadomienie mailowe wraz z numerem listu przewozowego

Najnowsza wersja systemu pozwala jeszcze bardziej maksymalizować zyski. W wyniku wprowadzonych zmian udało się zwiększyć współczynnik konwersji o 27%, w tym na urządzeniach mobilnych o ponad 50%, wydłużyć czas trwania sesji o 10%, zwiększyć odsetek klientów e-sklepu o 31% w wersji stacjonarnej i 41% w wersji mobilnej. NetCorner daje wiele możliwości personalizacji ustawień, dodawania modułów, zmiany ustawień czy swobodnej edycji. Co ważne, jest również rozwiązaniem efektywnym kosztowo.

Grupa Komputronik to ponad 23 lat doświadczenia w handlu internetowym i jeden z pierwszych sklepów internetowych. Posiadamy szeroki zespół specjalistów i konsultantów, którzy wspierają klienta w różnych aspektach funkcjonowania jego biznesu. Nasza oferta bazuje na własnym doświadczeniu, które zdobyliśmy wdrażając sklep Komputronik.pl. Główne przewagi to bezawaryjność - Google określiło poziom dostępności naszego sklepu na 100%, przystosowanie silnika do najnowszych trendów UX/UI oraz SEO, dzięki czemu nasi klienci dostają dopracowane narzędzie sprzedażowe, które osiąga założone cele biznesowe, a także ponad 200 metod integracji z zewnętrznymi aplikacjami, w tym systemami ERP

- komentuje Sławomir Sitarski, e-Commerce Consultant w Komputronik Biznes.

Swoje doświadczenie Komputronik Biznes wykorzystuje we wdrożeniach platformy e-commerce u klientów. Z początkiem bieżącego roku Konsorcjum FEN podjęło się wdrożenia platformy Netcorner. Konsorcjum FEN specjalizuje się w nowoczesnych rozwiązaniach teleinformatycznych, zarówno tych standardowych, jak i w projektach dostosowywanych do indywidualnych wymagań. Zapewnia szerokie wsparcie dla swoich klientów i partnerów poprzez dedykowanego account managera, certyfikowanych inżynierów, szkolenia czy prezentację rozwiązań bezpośrednio u klientów.

Podstawą efektywnego wdrożenia tej platformy B2B był audyt potrzeb klienta oraz wnikliwa analiza przedwdrożeniowa w ramach której zostały zmapowane wszystkie procesy biznesowe firmy.

Zespół wdrożeniowy Komputronik Biznes zaprojektował platformę zgodnie z najnowszymi trendami UX, które w połączeniu z atrakcyjnym, minimalistycznym UI opartym o aktualne nurty projektowania oraz najnowszą inteligentną wyszukiwarką pozwala na intuicyjne poruszanie się użytkownika po wszystkich sekcjach platformy oraz łatwe i intuicyjne przeszukiwanie i przeglądanie oferty produktowej.

W ramach platformy odzwierciedlany model sprzedaży B2B wymaga bardzo specyficznych funkcji. Z uwagi na relacyjne podejście do transakcji bardzo ważne są dedykowane funkcjonalności, które będą umożliwiać pracownikom Konsorcjum FEN personalizację ofert, cenników oraz warunków praktycznie z myślą o każdym kliencie firmy.

Aktualnie trwają prace wdrożeniowe, których pierwsze efekty będzie można zobaczyć jeszcze w trzecim kwartale 2020, a zakończenie implementacji przewidziane jest na luty 2021.

Dotychczasowa współpraca układa się bardzo dobrze. Wszystkie prace realizowane są zgodnie z harmonogramem. Jesteśmy przekonani, że dzięki wdrożeniu uda nam się zoptymalizować proces sprzedaży

- mówi Daniel Żukowski, Dyrektor Handlowy, Członek Zarządu Konsorcjum FEN.

Od dwóch lat platformę Netcorner wykorzystuje także marka MasterSport, która specjalizuje się w sprzedaży odzieży i obuwia sportowego.

Pierwsze wdrożenie zaowocowało 30% wzrostem sprzedaży w naszym kanale e-commerce w pierwszym roku współpracy. Jest to zasługa synergii współpracy Verseo w zakresie marketingu internetowego z zespołem Komputronik Biznes, który odpowiada za wdrożenie i utrzymanie naszej platformy. Obecnie sprzedaż systematycznie rośnie, co stało się impulsem do dalszych inwestycji

- mówi Sławomir Bielenia, COO w MasterSport.

Tak dobre wyniki pozwalają marce realizować opracowaną razem z Verseo strategię omnichannel i sprzedaż transgraniczną.

Rozwój e-commerce to już nieodwracalny trend. Małe, średnie i duże firmy handlowe muszą w najbliższym czasie wdrożyć skuteczne platformy handlowe i strategię omnichannel, w przeciwnym razie czeka je rychły koniec.

Tagi: Komputronik Sławomir Sitarski Komputronik Biznes Daniel Żukowski Konsorcjum FEN Sławomir Bielenia MasterSport
Oceń artykuł:

Źródło: Komputronik

E-commerce ratuje gospodarkę

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.