Ponad 10 tys. respondentów oceniło polskie marki pod kątem jakości oraz poziomu zaufania, jakim można je obdarzyć. Na podstawie indeksu siły marki, będącego różnicą jej polecania i odradzania, najlepsi z najlepszych otrzymali tytuł Superbrands. Wśród tegorocznych laureatów znalazła się również sieć salonów Agata.
Superbrands to tytuł przyznawany wyłącznie przez konsumentów, którzy w niezależnym badaniu realizowanym przez ARC Rynek i Opinia, ocenili aż 2 tys. marek wywodzących się z różnych sektorów. Lista podmiotów branych pod uwagę podczas badania jest co roku wyłaniana przez respondentów w ramach działań pilotażowych, dzięki czemu każda marka może zostać poddana ocenie. Sama idea Superbrands funkcjonuje na całym świecie od ponad 20 lat, a od 12 jest również obecna w Polsce.
- Przyznanie nagrody Superbrands jest dla nas dużym wyróżnieniem, ponieważ stanowi potwierdzenie, że praca, którą wykonujemy na co dzień, jest doceniana. Nie ma dla nas lepszej motywacji do dalszych działań niż satysfakcja naszych Klientów. Takie nagrody dodają nam skrzydeł i utwierdzają w przekonaniu, że idziemy w dobrą stronę
– komentuje Marek Gonsior, dyrektor ds. marketingu Agata S.A.
Marka Agata w 2015 roku przeszła całościowy rebranding, odświeżając identyfikację wizualną oraz stawiając na nowoczesne rozwiązania komunikacyjne i marketingowe. Salony pozyskały ambasadorkę marki, którą została znana i ceniona aktorka – Małgorzata Socha. Zarówno ta decyzja strategiczna, jak i szereg innych działań podejmowanych przez firmę, sprawiły, że wzrósł poziom zaufania do marki, a przyznanie nagrody Superbrands jest na to niezbitym dowodem.