Glovo, jedna z najszybciej rozwijających się aplikacji mobilnych dostarczających produkty na życzenie, uruchomi w Warszawie swoje drugie europejskie centrum technologiczne. W 2019 roku Glovo wkroczyło do Polski i przejęło platformę Pizza Portal za 35 mln euro. To dopiero początek realizacji planów związanych z dalszą ekspansją polskiego rynku.
Glovo to aplikacja, dzięki której użytkownicy mogą zamówić online wszystko: dania z restauracji, artykuły spożywcze, a nawet produkty parafarmaceutyczne. Po ostatniej rundzie finansowania wynoszącej 150 mln euro hiszpański start-up powiększa swój zespół. Glovo planuje stworzyć w Polsce centrum technologiczne, w którym zatrudni 40 inżynierów oraz 50 ekspertów technologicznych i produktowych.
Drugi dom na europejskim rynku technologicznym
Kształcenie technologiczne i inżynieryjne jest w Polsce na bardzo wysokim poziomie. Trzy największe polskie uczelnie są instytucjami technologicznymi, a liczba ich absolwentów stale rośnie. Dodatkowo wart uwagi jest globalny program szkoleniowo-edukacyjny P-TECH, w którym polscy uczniowie mogą wziąć udział od tego roku.
Polska cieszy się również zainteresowaniem inwestorów zagranicznych – świadczy o tym szereg nowych inwestycji, takich jak Google Campus Warsaw czy IdeaHub. Bardzo korzystny dla biznesu ekosystem technologiczny w połączeniu z rozwijającą się gospodarką sprawił, że kraj nad Wisłą stał się niezwykle atrakcyjną lokalizacją.
- Podczas poszukiwań lokalizacji naszego centrum technologicznego mieliśmy duże możliwości wyboru. Polska jest silnym konkurentem dla innych państw europejskich – to inkubator nowych talentów, które naszym zdaniem nie zostały jeszcze w pełni docenione przez świat. Zależało nam na tym, aby nasze centrum było zlokalizowane w wyjątkowym kraju, który jest gotowy na innowacje. Przez najbliższy czas głównym celem Glovo będzie rozwój funkcji skierowanych do użytkowników i partnerów platformy. Obszary naszych działań będą obejmowały rozwijanie aplikacji na urządzeniach mobilnych i stronie internetowej, co pomoże generować przychody dla naszych partnerów na różne sposoby i tworzyć wspaniałe doświadczenia dla naszych klientów
– oświadcza Mustafa Sezgin, wiceprezes ds. inżynierii Glovo.
Drugie centrum technologiczne w historii Glovo jest integralną częścią planu polegającego na budowie 300-osobowego zespołu inżynierów. Celem ich pracy będzie wspieranie innowacji – takich jak SuperGlovo, czyli centra dystrybucji umożliwiające całodobowe dostarczanie produktów spożywczych w ciągu 20 minut od złożenia zamówienia online.
Utworzenie centrum technologicznego wygeneruje nowe miejsca pracy dla programistów, inżynierów oprogramowania, a także kierowników, menedżerów produktów i dyrektora inżynierii. W niedalekiej przyszłości Glovo zadba również o stworzenie zespołów rozwijających platformę, które mogą pomóc w budowie narzędzi i poszerzeniu infrastruktury.
- Glovo rozwija się bardzo szybko na całym świecie. Naszym głównym priorytetem jest inwestowanie w pracowników, ponieważ mają oni fundamentalne znaczenie dla dotychczasowego sukcesu start-upu. Na ten moment potrzebujemy jeszcze większego zespołu inżynierów, aby sprostać wymaganiom użytkowników. Glovo bardzo dobrze odnajdzie się na polskim rynku technologicznym i będzie nową perspektywą dla lokalnych talentów. Wierzymy, że nasze ambicje, kultura organizacji i innowacyjny model biznesowy są atrakcyjne w tej szybko rozwijającej się, wymagającej branży
– wyjaśnia Oscar Pierre, CEO Glovo.
Najszybciej rozwijająca się platforma
Glovo uruchamiało w zeszłym roku swoje usługi w nowych miastach średnio co cztery dni. Na ten moment hiszpańska aplikacja zatrudnia ponad 1300 osób i jest najszybciej rozwijają się platformą w Ameryce Łacińskiej i regionie EMEA. W tym roku Glovo zwiększyło swoją obecność na polskim rynku dostaw poprzez przejęcie Pizza Portal, największej polskiej platformy gastronomicznej w Polsce. Umowa została podpisana w sierpniu z AmRest Holdings SE, głównym operatorem wielu franczyzowych restauracji w Europie.