9 lipca minęło 3 miesiące od otwarcia rozbudowanej część Gemini Park Bielsko-Biała. Jak Państwo podsumowują ten czas?
Te 3 miesiące były dla nas czasem bardzo intensywnej pracy związanej z rozbudową oferty oraz wprowadzaniem nowej, „rodzinnej” strategii dla bielskiego Gemini Park. Jak jednak pokazują nasze statystyki szeroka, sprofilowana oferta handlowa oraz szereg udogodnień dla rodziców i dzieci, bardzo się sprawdza. Regularnie notujemy wzrosty odwiedzalności, dzięki którym rosną także obroty naszych najemców.
Jak kształtowały się wskaźniki odwiedzalności?
Od czasu otwarcia regularnie notujemy ok 70% wzrost liczby klientów w stosunku do analogicznych okresów w roku ubiegłym w lipcu br. padł rekord odwiedzalności naszego obiektu. Głównym celem rozbudowy było poszerzenie oferty i wprowadzenie do obiektu nowych marek, takich jak Smyk, Stradivarius, Bershka, Cropp, Sinsay, Hebe, Kazar, Taboo, RTV Euro AGD, Swiss, Cukiernia Sowa, lodziarnia Grycan, kawiarnie Dolce Vita oraz Coffee Factory. Część najemców zdecydowała się powiększyć swoje lokale i otworzyć je w nowej części obiektu, dzięki temu nasi klienci mają do dyspozycji m.in. największy w regionie salon sieci Reserved. Jednak nie poprzestajemy na tym i podpisujemy kolejne umowy najmu. Już po otwarciu rozbudowanej części w obiekcie pojawił się długo oczekiwany przez klientów salon Empik, a także jedyny w Bielsku-Białej lokal znanej firmy obuwniczej Bata oraz home&you. Wkrótce też otworzymy największy na Podbeskidziu klub fitness. Zestaw znanych i lubianych marek uzupełniają lokalni przedsiębiorcy, którzy stanowią o wyjątkowości oferty naszego obiektu, jak np. butik z designerską odzieżą ByPolka. Dzięki bogatemu tenant mix oferujemy kompleksowy zestaw brandów, dedykowany potrzebom całej rodziny – zarówno jej najmłodszym, jak i najstarszym członkom.
Jak zmiany w obiekcie przyjęli klienci oraz najemcy? Czy z perspektywy czasu uważają Państwo, iż rozbudowa spełniła zakładane Państwa oczekiwania?
Rozbudowa była zdecydowanie korzystnym przedsięwzięciem. Świadczą o tym wciąż rosnące zainteresowanie ofertą naszego obiektu i coraz większa liczba klientów, a także zapytania od sieci handlowych które chciałyby prowadzić u nas swoje lokale. Już po otwarciu nowej części obiektu udało nam się podpisać umowy z takimi markami jak m.in. salon pielęgnacji paznokci Beauty Concept by OPI, Monnari, Empik, home&you oraz największy na Podbeskidziu klub fitness sieci BeFit. Notujemy również znacznie zwiększone zainteresowanie naszymi wydarzeniami ze strony mediów lokalnych.
W maju br. roku minęło 5 lat od otwarcia obiektu. Jakie innowacyjne działania, w ciągu tego czasu udało się wdrożyć? Z jakim rezultatem?
Jednym z naszych najważniejszych dokonań była rozbudowa obiektu dzięki której mogliśmy poszerzyć ofertę handlową oraz równolegle do niej wprowadzić nową strategię marketingowo – promocyjną. Dzięki temu jako jedyny obiekt w regionie dysponujemy w pełni dostosowaną do potrzeb całych rodzin ofertą handlową, uzupełnioną szeregiem wydarzeń dedykowanych rodzinnej rozrywce oraz licznymi udogodnieniami dla odwiedzających nas klientów (m.in. pokoje dla rodziców z dziećmi, miejsca rozrywki dla najmłodszych oraz specjalnie przystosowane dla ich potrzeb toalety). Również jako jedyni wśród regionalnej konkurencji wprowadziliśmy udogodnienia na parkingu – m.in. poprzez instalację inteligentnego systemu, nawigującego kierowców i ułatwiającego im znalezienie wolnego miejsca. Z dużym sukcesem wykorzystujemy również potencjał mediów społecznościowych, w których „obserwuje” nas coraz większa liczba osób.
Co Państwo uważają za największy sukces?
Największym sukcesem jest dla nas wciąż rozbudowująca się oferta handlowa oraz fakt, iż nieustająco utrzymujemy dobre relacje z naszymi najemcami, a kolejne marki chcą otwierać u nas swoje lokale. Aktywne działania zarządcy obiektu zyskały uznanie w branży nieruchomości komercyjnych, czego dowodem jest nagroda dla Najlepszego Centrum Handlowego roku 2009 w Polsce, uzyskana w prestiżowym rankingu Shopping Center Forum & Awards 2010, nagroda główna w kategorii „Kampania prosprzedażowa centrum handlowego” otrzymana w eksperckim programie PRCH Retail Awards 2011 oraz nagroda główna w kategorii „Kampania PR Roku” otrzymana w PRCH Retail Awards 2013. Nasz obiekt jest zarządzany przez kompetentnych specjalistów, posiadających wieloletnie doświadczenie w branży, a wszystkie działania są prowadzone w sposób przemyślany, dzięki czemu nie pozwalamy sobie na porażki czy nieefektywne przedsięwzięcia.
Gemini Park Bielsko-Biała posiada bardzo bogaty kalendarz marketingowy. Czym różni się tegoroczny kalendarz marketingowy od ubiegłorocznego? Jakiego typu wydarzenia dominują?
Zeszły rok upłynął pod znakiem rozbudowy, która zawsze jest trudniejszym czasem dla każdego obiektu handlowego, chociażby ze względu na związane z nią prace budowlane czy remontowe. Stąd większość działań marketingowych miała cel prosprzedażowy, tak, aby proces ten nie odbił się niekorzystnie na wynikach finansowych naszych najemców. Zmierzały one również do tego, by nasi klienci jak najmniej odczuwali niedogodności związane z rozbudową.
W jaki sposób dobierają Państwo wydarzenia?
W chwili obecnej, gdy dobiegła ona końca, obiekt dysponuje przede wszystkim większą ofertą oraz powierzchnią wraz z szeregiem udogodnień. Do działalności wydarzeniowo – rozrywkowej zaczęliśmy wykorzystywać również teren zielony na zewnątrz obiektu, rozciągający się między naszym centrum a rzeką Białą. Stworzyliśmy tam plażę i boisko do siatkówki, na których przez całe lato odbywał się szereg imprez, m.in. turniej siatkówki plażowej czy zajęcia z zumby. Do dyspozycji najmłodszych klientów zbudowaliśmy nowoczesny i w pełni bezpieczny plac zabawy typu „małpi gaj”, można było skorzystać również z wodnego zorbingu, ogromnego dmuchawca, trampoliny i wielu innych atrakcji. Część z nich objęta była programem lojalnościowym, dzięki czemu nasi najmłodsi klienci mogą „wymieniać” swoją aktywność na nagrody fundowane przez naszych najemców. Planujemy również wykorzystać ten teren w okresie zimowo – jesiennym – obecnie pracujemy nad najciekawszym pomysłem na zagospodarowanie go. Dużym sukcesem była również przeprowadzona przez nas loteria, w której główną nagrodą było mieszkanie – czyli jedna z najważniejszych „rodzinnych” potrzeb. Przyciągnęła ona ogromną rzeszę naszych stałych i nowych klientów.
Czym charakteryzuje się tenant mix obiektu?
Tenant mix naszego obiektu opiera się na silnych, dobrze rozpoznawalnych i lubianych markach. Uzupełniają ją lokalni najemcy, którzy wyróżniają ofertę bielskiego Gemini na tle konkurencji. Konstruujemy nasz tenant mix tak, by kompleksowo odpowiadał na potrzeby całej rodziny. Pracujemy nad pozyskaniem marek z różnorodnych branż, również usługowej i rozrywkowej, tak by klienci mogli załatwić jak najwięcej spraw przy okazji zakupów.
Z roku na rok ewoluują również formy promocji/ reklamy. Z jakich źródeł Państwo najchętniej korzystają: czy są tradycyjne formy typu: prasa, telewizja radio czy raczej formy online: strona internetowa, Facebook, Pinterest czy Instagram?
Marketing jest dziedziną, w której nieustannie trzeba się rozwijać i „być na bieżąco” z nowościami z branży. Korzystamy ze wszelkich możliwych form dotarcia do klientów. Kanał przekazu każdej z naszych kampanii jest gruntownie przemyślany i zaplanowany pod kątem konkretnej grupy docelowej. Duży nacisk kładziemy na reklamę outdoorową oraz kampanie radiowe. Aby zdywersyfikować naszą promocję, z dużym sukcesem wykorzystujemy również potencjał mediów społecznościowych, takich jak Facebook, YouTube czy Pinterest. Każde z naszych kont na tych portalach sukcesywnie zdobywa coraz szersze grono fanów.
Rok 2014 to dla Gemini Park Bielsko-Biała okres zmian oraz wielu sukcesów. Jakie plany na ostatni kwartał tego roku ma Gemini Park Bielsko-Biała ? Czym zaskoczą Państwo klientów?
Z pewnością w kreatywny sposób wykorzystamy nasz teren „plażowy” przy Gemini, pracujemy właśnie nad jak najciekawszym zagospodarowaniem go w tym okresie. Będziemy również kontynuować strategię „rodzinnego” centrum handlowo-rozrywkowego, m.in. poprzez organizację szeregu wydarzeń modowych, takich jak Noc Zakupów czy cyklu Fit&Beauty we współpracy z naszymi najemcami. Przed nami również otwarcie największego na Podbeskidziu klubu fitness sieci BeFit. Aby wykorzystać potencjał lokalnych organizacji, nawiązaliśmy również współpracę z siatkarkami klubu BKS Bielsko-Biała, należy więc spodziewać się wielu ciekawych imprez o charakterze sportowym.
Czy już teraz mogą Państwo zdradzić plany na 2015 roku?
W 2015 roku chcemy zaskoczyć naszych klientów nową, atrakcyjną nagrodą w loterii Gemini Park oraz szeregiem innowacyjnych i ciekawych wydarzeń dla całych rodzin, z których jesteśmy już znani.