IMM: 2,7 mln Polaków regularnie korzysta z klubów fitness w Polsce

2017-01-19 | 12:56

Bolączką rynku fitness jest spadek liczby klientów w ciągu roku. O ile w styczniu zainteresowanie jest największe, o tyle z biegiem czasu spada. Polski Związek Pracodawców Fitness wskazuje, że odsetek osób, które zostają w klubach w grudniu, sięga 30 proc. (dla porównania w USA ok. 80 proc., a w Europie ponad 50 proc.).

– Przy wyborze klubu fitness internauci kierują się ceną, jakością usługi oraz długością trwania umowy. Zdecydowana większość podkreśla, że to, co im przeszkadza najbardziej, to długoterminowe umowy, których przedwczesne zerwanie może skutkować nieprzyjemnościami czy konsekwencjami finansowymi – podkreśla Tomsia.

Restrykcyjne warunki umowy podpisywanej na dłuższy okres potrafią skutecznie odstraszyć.

– Internauci najczęściej wspominali o dwóch dużych sieciach: Jatomi Fitness oraz Calypso Fitness Club, które zdobyły po 31 proc. Kiedy jednak bierzemy pod uwagę liczbę interakcji w mediach społecznościowych, to sytuacja wygląda nieco inaczej. Na pierwszym miejscu nadal plasuje się Jatomi Fitness, który wzbudził prawie 200 tys. interakcji, jednak drugie miejsce przypadło CityFit, które wzbudziło ok. 160 tys. interakcji. Ta sieć klubów zyskała też najwięcej wzmianek pozytywnych. Kolejna sieć, Calypso Fitness Club, wzbudziła 135 tys. interakcji – wymienia Karolina Masalska, specjalistka ds. PR w IMM.

Największym zasięgiem (15 mln) może pochwalić się Jatomi Fitness, jednak pod względem sprawności komunikacji odbiega od najlepszych. Większość wpisów internautów pozostaje bez odpowiedzi, a to właśnie nawiązanie kontaktu z klientem może dla firm z branży okazać się kluczowe. Z danych PZPF wynika, że w klubie fitness w Polsce przypada 1,3 osoby na mkw. Opinia każdej z nich na temat cen, warunków i atmosfery w klubie ma ogromne znacznie, ponieważ wpływa na opinię innych internautów.

Najwięcej informacji na temat wybranych firm z branży fitness ukazało się na Facebooku (47 proc.) oraz na Instagramie (32 proc.).  

– To właśnie w mediach społecznościowych ukazuje się najwięcej wypowiedzi internautów i tam również firma ma szansę budować swoją popularność i zaufanie wśród klientów. Możliwości Instagrama wykorzystuje m.in. Calypso Fitness Club, który na swoim profilu umieszcza różnego rodzaju promocje. CityFit promuje tam sprawnie swój nowy klubowy sprzęt, a Jatomi oraz Zdrofit motywują swoich klientów do regularnych ćwiczeń – wskazuje Karolina Masalska.

zobacz materiał video

Tagi:
Oceń artykuł:

Źródło: AI Newseria

IMM: 2,7 mln Polaków regularnie korzysta z klubów fitness w Polsce

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.