Na rynku ukazało się właśnie najnowsze czerwcowe wydanie magazynu GALERIE HANDLOWE, w którym polecamy wywiady z kolejnymi ekspertami sektora RETAIL, w tym rozmowę numeru z Arkadiuszem Szczepaniakiem, Wiceprezesem Zarządu ds. Finansowych Natura Sp. z o.o., który opowiada o przyszłości rynku kosmetyków i wyjaśnia, dlaczego coraz popularniejszy staje się śluz ślimaka i jad węża.
Stale od kilku lat rynek kosmetyczny rośnie w tempie kilku procentowym. Wyjątkiem jest internet, gdzie wzrost w niektórych kategoriach jest nawet 3-cyfrowy. Pomimo powolnej konsolidacji i wysokiego nasycenia, szczególnie w dużych miastach, rynek artykułów kosmetycznych ma przed sobą szerokie perspektywy rozwoju. Czynnikiem wpływającym pozytywnie na tę branżę jest m.in. poprawiająca się sytuacja materialna Polaków. O przyszłości rynku kosmetyków rozmawiamy z Arkadiuszem Szczepaniakiem, Wiceprezesem Zarządu ds. Finansowych Natura Sp. z o.o.
W marcu zaczęło w Polsce obowiązywać nowe prawo. Ustawa zakazuje handlu w niedzielę. Na jakie konsekwencje wskazywali eksperci?... m.in. ograniczenie zatrudnienia w handlu, szczególnie jeśli chodzi o pracowników dorywczych, częściowy spadek obrotów i jednoczesny wzrost kosztów zmian związanych z zarządzaniem operacyjnym zarówno po stronie centrów, jak i sieci handlowych, wzrost ilości niesprzedanej żywności nienadającej się do spożycia, zmuszanie konsumentów do zmiany swoich utartych przyzwyczajeń i zmniejszenia komfortu robienia zakupów z powodu kumulacji odwiedzin w piątek i sobotę. Czy któreś z tych obaw się potwierdziły?
Ograniczenia w niedzielnym handlu w Polsce odbiło się echem w prasie zagranicznej. Nawet jeśli rząd polski tłumaczył swoje posunięcia przede wszystkim kwestiami socjalnymi, to w mediach zagranicznych częściej wskazywano na czynniki religijne (wpływ Kościoła Katolickiego). Jak ponadto wynika z badań - wpływ regulacji w handlu w niedzielę ma negatywny wpływ tak na zatrudnienie, jak też obrót handlowy, lecz ujawnia się to dopiero w dłuższej perspektywie czasu. Jak to wszystko wygląda w praktyce?
Galeria Nowy Świat w Rzeszowie jest przykładem dostosowywania procesu komercjalizacji do zmieniających się na rynku trendów, co owocuje stale zwiększającą się liczbą klientów. Inwestycja w rozwój rynku usług jest efektem długofalowej strategii przy jednoczesnej elastyczności zarządcy. Ponad 20 proc. udział strefy food & leisure w powierzchni handlowej pozwolił centrum znaleźć się na 4. miejscu wśród top 10 galerii społecznościowych. Klienci doceniają tą różnorodność – footfall i obroty najemców z roku na roku rosną.
Na początku roku Grupa Carrefour ogłosiła swoją globalną strategię – jest nią zapewnienie swoim klientom najwyższego komfortu konsumpcji oraz zostanie światowym liderem w dziedzinie transformacji żywieniowej. Aby zapewnić sobie nową dynamikę wzrostu, grupa zapowiada głęboką transformację, rozpoczynając realizację planu „Carrefour 2022”. O szczegółach projektu rozmawiamy z Ronanem Martinem, Wiceprezesem Carrefour, Dyrektorem Operacji w Carrefour Polska.
Meble marki VOX znajdują się we wnętrzach mieszkań w ponad 25 krajach na wszystkich kontynentach – od Stanów Zjednoczonych, przez Polskę i Rosję, aż po Australię i Tajwan. Cieszą się uznaniem Klientów od blisko 30 lat. Przełomowym jednak momentem w historii VOX był rok 2013, kiedy odbyło się przekazanie zarządzania firmą w ręce Piotra Wita Voelkel. Wówczas nastąpił też proces rebrandingu marki, a o jego ostatecznym kształcie dziś rozmawiamy z Pawłem Gajem, zarządzającym pionem Trade Marketingu w firmie VOX.
W Polsce jest ponad 4,6 mln osób niepełnosprawnych, co stanowi 12,2 proc. ogółu społeczeństwa (GUS 2011). Z tego ponad połowa 55,8 proc. (GUS 2009) posiada niepełnosprawność ruchową. Wiele z tych osób porusza się na wózkach. Czy zatem galerie są dostępne dla niepełnosprawnych? Co można zrobić, by były bardziej przyjazne? Czy dostosowanie galerii to tylko koszty? Czy to się zwyczajnie opłaca?