Zobacz wywiady z ekspertami sektora RETAIL w czerwcowym wydaniu Magazynu Galerie Handlowe

2018-06-06 | 11:50

Na rynku ukazało się właśnie najnowsze czerwcowe wydanie magazynu GALERIE HANDLOWE, w którym polecamy wywiady z kolejnymi ekspertami sektora RETAIL, w tym rozmowę numeru z Arkadiuszem Szczepaniakiem, Wiceprezesem Zarządu ds. Finansowych Natura Sp. z o.o., który opowiada o przyszłości rynku kosmetyków i wyjaśnia, dlaczego coraz popularniejszy staje się śluz ślimaka i jad węża.

Zakupy w drogerii to pewnego rodzaju rytuał

Stale od kilku lat rynek kosmetyczny rośnie w tempie kilku procentowym. Wyjątkiem jest internet, gdzie wzrost w niektórych kategoriach jest nawet 3-cyfrowy. Pomimo powolnej konsolidacji i wysokiego nasycenia, szczególnie w dużych miastach, rynek artykułów kosmetycznych ma przed sobą szerokie perspektywy rozwoju. Czynnikiem wpływającym pozytywnie na tę branżę jest m.in. poprawiająca się sytuacja materialna Polaków. O przyszłości rynku kosmetyków rozmawiamy z Arkadiuszem Szczepaniakiem, Wiceprezesem Zarządu ds. Finansowych Natura Sp. z o.o.


Zakaz handlu w niedzielę - w praktyce

W marcu zaczęło w Polsce obowiązywać nowe prawo. Ustawa zakazuje handlu w niedzielę. Na jakie  konsekwencje wskazywali eksperci?... m.in. ograniczenie zatrudnienia w handlu, szczególnie jeśli chodzi o pracowników dorywczych, częściowy spadek obrotów i jednoczesny wzrost kosztów zmian związanych z zarządzaniem operacyjnym zarówno po stronie centrów, jak i sieci handlowych, wzrost ilości niesprzedanej żywności nienadającej się do spożycia, zmuszanie konsumentów do zmiany swoich utartych przyzwyczajeń i zmniejszenia komfortu robienia zakupów z powodu kumulacji odwiedzin w piątek i sobotę. Czy któreś z tych obaw się potwierdziły?


Zakaz handlu w niedzielę - w innych krajach

Ograniczenia w niedzielnym handlu w Polsce odbiło się echem w prasie zagranicznej. Nawet jeśli rząd polski tłumaczył swoje posunięcia przede wszystkim kwestiami socjalnymi, to w mediach zagranicznych częściej wskazywano na czynniki religijne (wpływ Kościoła Katolickiego). Jak ponadto wynika z badań - wpływ regulacji w handlu w niedzielę ma negatywny wpływ tak na zatrudnienie, jak też obrót handlowy, lecz ujawnia się to dopiero w dłuższej perspektywie czasu. Jak to wszystko wygląda w praktyce?


NOWY ŚWIAT - Galeria społecznościowa z rosnącą liczbą klientów

Galeria Nowy Świat w Rzeszowie jest przykładem dostosowywania procesu komercjalizacji do zmieniających się na rynku trendów, co owocuje stale zwiększającą się liczbą klientów. Inwestycja w rozwój rynku usług jest efektem długofalowej strategii przy jednoczesnej elastyczności zarządcy. Ponad 20 proc. udział strefy food & leisure w powierzchni handlowej pozwolił centrum znaleźć się na 4. miejscu wśród top 10 galerii społecznościowych. Klienci doceniają tą różnorodność – footfall i obroty najemców z roku na roku rosną.


Carrefour 2022

Na początku roku Grupa Carrefour ogłosiła swoją globalną strategię – jest nią zapewnienie swoim klientom najwyższego komfortu konsumpcji oraz zostanie światowym liderem w dziedzinie transformacji żywieniowej. Aby zapewnić sobie nową dynamikę wzrostu, grupa zapowiada głęboką transformację, rozpoczynając realizację planu „Carrefour 2022”. O szczegółach projektu rozmawiamy z Ronanem Martinem, Wiceprezesem Carrefour, Dyrektorem Operacji w Carrefour Polska.


Design Thinking

Meble marki VOX znajdują się we wnętrzach mieszkań w ponad 25 krajach na wszystkich kontynentach – od Stanów Zjednoczonych, przez Polskę i Rosję, aż po Australię i Tajwan. Cieszą się uznaniem Klientów od blisko 30 lat. Przełomowym jednak momentem w historii VOX był rok 2013, kiedy odbyło się przekazanie zarządzania firmą w ręce Piotra Wita Voelkel. Wówczas nastąpił też proces rebrandingu marki, a o jego ostatecznym kształcie dziś rozmawiamy z Pawłem Gajem, zarządzającym pionem Trade Marketingu w firmie VOX.


Galerie dostępne dla wszystkich

W Polsce jest ponad 4,6 mln osób niepełnosprawnych, co stanowi 12,2 proc. ogółu społeczeństwa (GUS 2011). Z tego ponad połowa 55,8 proc. (GUS 2009) posiada niepełnosprawność ruchową. Wiele z tych osób porusza się na wózkach. Czy zatem galerie są dostępne dla niepełnosprawnych? Co można zrobić, by były bardziej przyjazne? Czy dostosowanie galerii to tylko koszty? Czy to się zwyczajnie opłaca?


 

Zobacz więcej informacji o miesięczniku

 

Tagi: Arkadiusz Szczepaniak Carrefour Drogerie Natura Magazyn Galerie Handlowe Nowy Świat Paweł Gaj Ronan Martin VOX
Oceń artykuł:

Zobacz wywiady z ekspertami sektora RETAIL w czerwcowym wydaniu Magazynu Galerie Handlowe

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.