Agencja PR wspomaga funkcjonowanie galerii handlowej prowadząc działania skierowane do wielu grup docelowych np. klientów, najemców, mediów, społeczności lokalnej, opinii publicznej czy nawet władz lokalnych. Wszechstronność działania agencji stawią ją na pozycji niemal koniecznej do rozwojowego funkcjonowania obiektu. O działanie i zadania agencji Orchidea zapytaliśmy Monikę Paduch, Dyrektor Zarządzającą Orchidea PR.
Centra handlowe są bardzo wymagającymi klientami. Agencja public relations musi przygotować holistyczną strategię z kompleksowym podejściem do działań komunikacyjnych. Konsultant zewnętrzny musi być świadom faktu, że działania powinny być prowadzone wielotorowo z uwagi na szeroką grupę docelową. Dużym wyzwaniem dla agencji PR jest również specyfika komunikacji wewnętrznej – w tym wypadku odbiorcami nie są pracownicy, a najemcy, z którymi trzeba współpracować i na bieżąco informować ich o inicjatywach podejmowanych przez zarządcę centrum. Pomimo wielu wyzwań, prowadzenie działań komunikacyjnych dla centrum handlowego daje wiele satysfakcji.
Agencja PR może wspomóc funkcjonowanie centrum handlowego prowadząc szeroko zakrojone działania skierowane do wielu grup docelowych np. klientów, najemców, mediów, społeczności lokalnej, opinii publicznej czy nawet władz lokalnych. Konsultanci zewnętrzni mogą dbać o sprawną komunikację z mediami – aranżować publikacje, wysyłać komunikaty prasowe czy monitorować media. Ważnym aspektem jest również dobra współpraca z najemcami. Warto informować najemców o bieżących działaniach centrum handlowego, a także zachęcać ich do zaangażowania się w projekty realizowane przez zarządcę centrum np. okolicznościowe eventy. Kolejnym obszarem działań komunikacyjnych jest sponsoring, CSR i community relations. Agencje PR służą wsparciem przy organizacji inicjatyw skierowanych do społeczności lokalnych, szukają możliwości zaangażowania się i sponsoringu lokalnych wydarzeń ważnych dla danego regionu, miasta czy chociażby dzielnicy. Coraz bardziej istotnym narzędziem jest również Internet. Agencje PR mogą wspomóc funkcjonowanie centrum handlowego dbając o jego stronę internetową, na bieżąco monitorując fora internetowe i grupy dyskusyjne czy działając w szeroko pojętych mediach społecznościowych. Wszystkie prowadzone działania muszą być jednak spójne i zgodne z przyjętą strategią komunikacji. Jeśli dane centrum handlowe chce być np. postrzegane jako rodzinne, podejmowane przedsięwzięcia powinny ten pożądany wizerunek budować i potwierdzać go.
Współpraca z agencją PR to wymierne korzyści dla centrum handlowego. To przede wszystkim solidność oraz większe kompetencje w przygotowywaniu konkretnych przedsięwzięć, a także zwielokrotnienie efektu komunikacyjnego dotychczas prowadzonych działań. Konsultanci zewnętrzni mają znacznie szerszy pogląd na rynek oraz możliwe reakcje opinii publicznej. Ważnym aspektem wynajęcia agencji PR jest również obiektywizm i możliwość spojrzenia na centrum handlowe od zewnątrz, dzięki czemu prowadzone działania komunikacyjne osadzone są w realnych warunkach. Dzięki współpracy z agencją PR, galeria handlowa zyskuje bezstronną konsultację oraz większą kreatywność.
Agencja public relations nie musi dbać jedynie o sprawną komunikację pomiędzy centrum handlowym a mediami, chociaż w bardzo wielu przypadkach do tego to się sprowadza. Zewnętrzny konsultant PR może również zaoferować centrum handlowemu wsparcie w komunikacji z najemcami (komunikacja wewnętrzna), społecznością lokalną (community relations) czy komunikacji w internecie, także w popularnych ostatnio mediach społecznościowych. Jestem zdania, że podejście holistyczne do komunikacji – a nie skupianie się tylko na wybranej grupie np. mediach – lepiej przysłuży się centrum handlowemu i w pozytywny sposób wpłynie na jego wizerunek. Co w konsekwencji może przełożyć się na wyższy footfall czy wzrost obrotów najemców.
Tagi: