Poczta Polska udostępniła aplikację do obsługi przesyłek kurierskich

2023-10-17 | 10:00

Poczta Polska uruchomiła aplikację Pocztex Mobile. Umożliwia ona śledzenie przesyłek Pocztex oraz ich obsługę za pośrednictwem urządzeń mobilnych. To kolejne rozwiązanie wdrożone przez Pocztę Polską, ułatwiające korzystanie z usług przewoźnika.

Użytkownik aplikacji Pocztex Mobile uzyskuje dostęp do informacji o wszystkich przesyłkach Pocztex, do których został przypisany jego nr telefonu – tych, które zostały do niego nadane (zakładka „śledź”) oraz tych, które sam wysłał (zakładka „nadaj”). Może także sprawdzić, gdzie znajdują się aktualnie przesyłki jego bliskich i znajomych. W aplikacji znajdzie informacje o już odebranych przesyłkach (zakładka „archiwum”), śledzonych wcześniej z wykorzystaniem aplikacji.

– Poczta Polska chce być jak najbliżej swoich klientów, a większość z nich korzysta z urządzeń mobilnych. Uruchomienie aplikacji Pocztex Mobile to kolejne ułatwienie dla osób korzystających z usług Poczty Polskiej. Kompleksowo rozwijamy i unowocześniamy usługi kurierskie: modyfikujemy ofertę produktową, podnosimy standardy obsługi oraz wdrażamy nowe rozwiązania technologiczne i logistyczne. Teraz dajemy klientom aplikację, dzięki której mogą zarządzać wszystkimi swoimi przesyłkami kurierskimi, obsługiwanymi przez Pocztę Polską. Będziemy ją sukcesywnie rozwijać o nowe funkcjonalności. W ten sposób przeniesiemy usługi pocztowe na urządzenia mobilne, z których korzystamy każdego dnia

– mówi Andrzej Bodziony, wiceprezes Poczty Polskiej.

Pocztex Mobile umożliwia także wyszukiwanie kodów pocztowych, placówek pocztowych, punktów partnerskich oraz automatów paczkowych Pocztex Automat, w których można odebrać i nadać przesyłki na terenie całego kraju. Aplikacja pozwala także na automatyczne uruchomienie nawigacji, kierującej do ww. miejsc.  

Osoby, które będą miały pytania związane z korzystaniem z aplikacji lub usługi kurierskiej mogą skorzystać z bazy odpowiedzi (zakładka „pomoc”) lub możliwości połączenia z konsultantami Poczty Polskiej – telefonicznie lub za pośrednictwem maila.

Korzystanie z aplikacji wymaga wcześniejszej rejestracji – ustanowienia hasła i loginu, podania danych kontaktowych, akceptacji regulaminów i logowania – za pośrednictwem maila hasła albo poprzez konta Google, Apple, Facebook lub Envelo.  Gdy przy rejestracji użytkownik poda swój numer telefonu, informacje o jego przesyłkach pojawią się w aplikacji automatycznie. W innym przypadku, może wyszukać przesyłki i nimi zarządzać, wpisując ich numer.

Aplikację mobilną można pobrać za pośrednictwem App Store (telefony z systemem iOS) lub Google Play (telefony z systemem Android). Aplikacja jest bezpłatna i nie zawiera reklam, gdy użytkownik nie wyrazi zgody na komunikaty marketingowe. Brak zgód nie blokuje jednak możliwości korzystania z aplikacji.  Dla osób, które pobrały aplikację i założyły konto, ale z różnych powodów nie mają dostępu do telefonu a chcą korzystać z funkcjonalności Pocztex Mobile, Poczta Polska uruchomiła stronę aplikacja.pocztex.pl. Można się do niej zalogować za pomocą tych samych danych, które klient wykorzystuje przy logowaniu do aplikacji. Strona ma taką samą funkcjonalność jak aplikacja mobilna.  

Aplikacja Pocztex Mobile będzie rozwijana. Systematycznie będą się w niej pojawiać nowe funkcjonalności, w tym możliwość nadawania przesyłek.

Pocztex Mobile to kolejne rozwiązanie zwiększające wygodę korzystania z usług, które w ostatnim czasie wdrożyła Poczta Polska. Od pewnego czasu jej klienci mogą również nadawać przesyłki bez konieczności drukowania etykiet nadawczych. Przesyłki tylko z przypisanym do nich numerem można nadawać w placówkach pocztowych i ich filiach oraz w punktach partnerskich (sklepy Żabka, ABC, Lewiatan, Groszek, Arhelan, Delikatesy Centrum). Spółka wprowadziła do oferty także dwa nowe produkty: Allegro Mini Przesyłkę – możliwość nadawania małych, niedrogich paczek przez użytkowników Allegro oraz Pocztex Thermo Tracking ­– ofertę dla podmiotów, których produkty wymagają monitorowanych warunków transportu (określona temperatura).

Poczta Polska skupia się na rozwoju multikanałowości usługi Pocztex. Klient może wybrać najdogodniejszą formę wysyłki i odbioru zakupów spośród trzech możliwych wariantów: Pocztex PUNKT – dostawa do sieci punktów, która obejmuje 17 000 lokalizacji w całej Polsce, Pocztex AUTOMAT – dostawa do automatów paczkowych i Pocztex KURIER – doręczenie przez kuriera pod wskazany adres. Z drugiej strony Poczta Polska, wspólnie z Partnerami rozszerza także współpracę o nowe funkcjonalności. Dotyczy to zarówno obsługi przesyłek kurierskich Klientów biznesowych, jak i detalicznych.  

W sieci punktów Pocztex PUNKT, którą tworzą placówki pocztowe i punkty partnerskie – sklepy: Żabka, ABC, Lewiatan, Delikatesy Centrum, Groszek, Arhelan, dla komfortu i wygody Klientów przesyłka czeka aż 7 dni od dnia otrzymania powiadomienia.  Klienci mogą wysłać swoje paczki w placówkach pocztowych oraz punktach partnerskich poprzez aplikację „Nadaj przesyłkę” na stronie https://www.pocztex.pl/. Opcja odbioru i wysłania paczki w punkcie to nie tylko wygoda, ale także ochrona środowiska. Taki sposób przyczyna się do zmniejszenia liczby kilometrów pokonywanych przez kurierów, co skutkuje zmniejszeniem emisji CO2.

 

Tagi: Andrzej Bodziony E-commerce / Omnichanel Poczta Polska Pocztex
Oceń artykuł:

Źródło: Poczta Polska

Poczta Polska udostępniła aplikację do obsługi przesyłek kurierskich

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.