Sfinks wchodzi w fazę intensywnego rozwoju

2018-10-23 | 12:39

Sfinks Polska, zarządzająca sieciami Sphinx, Piwiarnia Warki, Chłopskie Jadło, Fabryka Pizzy oraz WOOK, kończy w tym roku szereg projektów mających ułatwić spółce dynamiczny rozwój w kolejnych latach i wyjście z masterfranczyzą za granicę. Według ostrożnych szacunków do końca przyszłego roku w ramach grupy ma zostać otwartych co najmniej 20 nowych restauracji. W przygotowaniu jest już 7 z nich. Jednocześnie, zarząd podtrzymuje określony w strategii plan zbudowania sieci liczącej ok. 400 lokali do 2022 r.

-  Przez ostatnie lata inwestowaliśmy znaczące środki i siły organizacyjne w projekty, które mają umożliwiać nam istotne zwiększanie skali działania w kolejnych latach. Kończymy właśnie prace nad własnym systemem IT, który ułatwi nam zarządzanie siecią i uelastyczni działania poszczególnych lokali. Jeszcze w tym roku Angus zostanie wdrożony w restauracjach Sphinx, Chłopskie Jadło i Wook, a w 2019 w naszych pozostałych sieciach. Operując na nowym systemie będziemy mogli też w znacznie większym stopniu wykorzystać funkcjonalności naszej autorskiej aplikacji Aperitif, z której korzysta już ponad 200 tys. osób. Będziemy mogli dzięki niej prowadzić działania promocyjno-sprzedażowe dla naszych sieci, ale nawet badania marketingowe. Wypracowaliśmy też system geolokalizacji, dzięki któremu możemy trafnie szacować potencjał nowych lokali. Zakończenie prac nad tymi narzędziami pozwoli nam nie tylko wdrożyć narzędzia zwiększające sprzedaż i efektowność działania, ale także zwolnić siły i finanse na inne projekty, a w szczególności przekierować je na rozwój sieci

– komentuje Sylwester Cacek, prezes zarządu Sfinks Polska SA.

W 2018 r. Sfinks Polska w ramach grupy uruchomiła 11 nowych, atrakcyjnych lokali, w tym 4  restauracje Sphinx (w Gdańsku, we Wrocławiu, na rynku w Bydgoszczy oraz w Mińsku Mazowieckim), 5 restauracji Fabryka Pizzy (w Warszawie, Krakowie, Kołobrzegu, Piasecznie i Mińsku Mazowieckim), Chłopskie Jadło na Krakowskim Przedmieściu w Warszawie oraz restaurację w ramach nowego konceptu Lepione & Pieczone przy ul. Piotrkowskiej w Łodzi. Jednocześnie w trakcie przygotowania jest restauracja Sphinx przy ul. Jana Pawła II w Warszawie, 4 Piwiarnie (w Krakowie, Siedlcach, Zgierzu i Bydgoszczy) oraz 2 restauracje pod szyldem Fabryka Pizzy – w Katowicach i Zgierzu. W  ramach realizowanych działań akwizycyjnych do końca 2021 r. Sfinks ma przejąć spółkę, która stworzyła tę markę, wraz z zarządzanymi przez nią 10 restauracjami. Obecnie Sfinks rozwija tę sieć w ramach masterfanczyzy. Do końca tego roku zarząd zdecyduje też, czy skorzysta z umowy licencji i w ramach grupy będą rozwijane marki Meta, Meta Disco i Funky Jim.

- Zgodnie z założeniami naszej strategii systematycznie zwiększamy skalę działania i rozbudowujemy portfolio naszych konceptów, by odpowiadało różnym okazjom i gustom klientów. Rozwijamy nasze wiodące marki, uruchamiamy nowe koncepty własne, jak Lepione & Pieczone, ale też realizujemy procesy akwizycyjne. Nabyliśmy sieć ponad sześćdziesięciu Piwiarni od Grupy Żywiec, podpisaliśmy też umowę dotyczącą zakupu i rozwoju sieci Fabryka Pizzy, w ramach której otworzyliśmy już 7 restauracji. Nie wykluczamy, że będziemy chcieli poszerzyć nasze portfolio o kolejne marki w drodze akwizycji. Jest to obok wzrostu organicznego drugi kierunek rozwoju naszej grupy. W dalszym ciągu aktualny jest również plan ekspansji międzynarodowej. Wdrożenie nowego systemu IT umożliwi nam pełne przygotowanie się do tego kroku – wyjaśnia Sylwester Cacek.

Zwiększanie sprzedaży i rentowności w ramach istniejącej sieci ma zapewnić Sfinksowi m.in. rozwój usługi delivery. Jest ona systematycznie wprowadzona w kolejnych lokalizacjach – obecnie obsługuje ją ponad 50 restauracji, część z nich posiada kuchnię multibrandową, oferując dania różnych sieci zarządzanych przez Sfinksa. Spółka uruchamia też własne kanały sprzedaży, m.in. portal Smacznieiszybko.pl, który będzie miał swoja nową osłonę na przełomie roku.

- Badania pokazują, że usługa delivery jest bardzo obiecującym kanałem i nasze doświadczenia to potwierdzają. Najbardziej aktywni restauratorzy już zwiększyli dzięki temu swoją sprzedaż nawet o 20%. Dlatego zamierzamy rozwijać ten kierunek nie tylko poprzez włączanie usługi dowozu w kolejnych lokalach, ale także poprzez rozszerzanie oferty dań w dostawie, uruchomienie własnego call center i obsługę naszych restauracji przez własną flotę kurierską, by dbać o czas dostaw i jakość obsługi naszych klientów

– dodaje Sylwester Cacek.

Realizację planów rozwoju mają zapewnić Sfinksowi środki, które zostaną zatrzymane w spółce dzięki aneksowi do umowy kredytowej z BOŚ, zmieniającemu harmonogram spłat, wpływy z planowanej emisji, a także przekształcania restauracji własnych we franczyzowe. Obecnie połowa sieci działa już w tym modelu, docelowo udział lokali franczyzowych ma stanowić ok. 70-90% w strukturze sieci.

- Umowa, którą podpisaliśmy z BOŚ, rozkładająca spłatę kredytu na 10 lat, ostatecznie rozwiązuje problem nadmiernego zadłużenia Sfinksa i pozwala nam się skupić na rozwoju. Dzięki zmianie harmonogramu spłat tylko w ciągu najbliższego roku 10 mln zł pozostanie w spółce i będziemy je mogli przeznaczyć na rozwój. Ponadto, wymagane przez bank dokapitalizowanie kwotą 5,5 mln zł, które mamy przeprowadzić do końca roku, zapewni nam dodatkowe środki na inwestycje. Warunki rynkowe są bardzo korzystne, bo Polacy coraz częściej korzystają z gastronomii, a oferty najmu pozwalają zająć pozycję rynkową na kolejne lata. Wyzwaniem są zmiany prawne, jak niedziele niehandlowe, wzrost płac czy wręcz trudności ze znalezieniem pracowników, jednak po okresie dostosowawczym nauczyliśmy się neutralizować wpływ tych czynników na nasze wyniki, co będzie widoczne w kolejnych okresach. Zaczyna się też dla Sfinksa czas, kiedy inwestycje te zaczną przynosić efekty, także w wymiarze finansowym. Podkreślaliśmy w naszej strategii, że nadrzędnym celem jest dla nas budowanie wartości dla akcjonariuszy i cel ten konsekwentnie realizujemy – zaznacza prezes Sfinksa.

Tagi: Chłopskie Jadło Fabryka Pizzy Sfinks Sphinx Sylwester Cacek
Oceń artykuł:

Źródło: Sfinks

Sfinks wchodzi w fazę intensywnego rozwoju

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.